Gravid och vill träna
Hej.
Har nu äntligen blivit gravid, rådfrågade dig för x-antal månader sedan då min kropp var i obalans och jag sprang mycket och åt väldigt lite.
Har iallafall sedan mars ätit ca 2000kcal om dagen och endast vardagsmotion och har hållit vikten. 50.7kg till 156cm. Men har rejäl svank plus kejsarsnitt och otränad mage så känner mig tjockare än vad jag är (sträcker jag på mig ser det bättre ut)
Nu till min fråga. Vill inte gå upp allt för mycket och vill samtidigt försöka hålla igång med nån form av träning. Har börjat springa lite nu de senaste 2 veckorna (innan jag fick plusset) Ca. 40min 2ggr i veckan. Sen cyklat 45-50min 2 gånger i veckan+ lite mindre turer. Cykla kan man väl fortsätta med länge men gör det någon nytta på kroppen? Har mest sett till kalorier, alltså man förbränner bra med kalorier när man cyklar än går tex. Och är löpning farligt så man kan få missfall?
Hur kan jag på bästa sätt göra för att underlätta med svank och magen? Börja på gym? Har gjort planka en hel del men tycker inte det hjälpt så mycket med magen innan och nu ska jag ju inte banta eller nått utan mest försöka hålla igång lite. Min mage har redan börjat svälla fast att jag väger detsamma som innan. Speciellt om jag inte tänker på hållningen. Men ska man verkligen behöva gå och dra in magen hela tiden?
Rörigt inlägg men hoppas du förstår lite om vad jag behöver för tips. Annat man ska tänka på vid träning och graviditet eller vad man behöver göra?¨Tack