• Miss Happiee

Föräldraledig i Östhammar?

Hej! Någon mer än jag som är föräldraledig i Östhammar? Själv är jag hemma med min lilla dotter på tre månader. Vore roligt att träffa andra som oxå är hemma med sina små busar :) //Miss Happiee

• Svar på tråden Föräldraledig i Östhammar?
  • Miss Happiee

Mötte oxå en tjej med vagn för en stund sen men bara ett barn i vagnen :) Vi har köpt tomten som ligger i mitten på den vänstra sidan av gatan (om man kommer mot gatan). Ja, får nog ta o göra det :)

• Nyckelpigan13

Tycker jag absolut att du ska göra :) vad jobbar du/ni med? Min man är byggingenjör och har hand om byggunderhållet på kärnkraftverket i Forsmark. Jag är Poolia anställd och har varit konsult på Forsmark som administratör. Planen är att ta mig dit igen till årsskiftet :) de två äldsta barnen går hos dagmamma i Norrskedika och tvillingarna börjar där i december :)

• Miss Happiee

Vi jobbar oxå på Forsmark, nästan lite smålustigt ;) Jag jobbar med elkonstruktion, min sambo med fast på en annan avdelning. Har med funderat på dagmamma men trodde knappt det fanns några kvar, var mycket fler när vi var mindre, iallafall där vi bodde... Hur många barn är det hos eran dagmamma? Själv ska jag tillbaka till jobbet i fem månader och så ska min sambo vara hemma o sen jag igen men skulle gärna vara hemma tills hon börjar på dagis :)

• Nov13

Haha råkade hamna i tråden och kan inte låta bli att skratta åt att ni ska bo typ grannar och jobbar på samma ställe. Låter som om ni har chans till en god vänskap framför er! :)

• Nyckelpigan13

Ha ha, jösses vilket sammanträffande! :) är ni FKA anställda eller konsulter :)? Min man jobbar på FMIB :) vilka avdelningar har ni? Jag va inhyrd till FTPE. Arbetade med transformatorutbytet 2014 på 3:an :)

Det är privata dagmammor, kanon människor! De kallar sig Sjöstjärnorna :)
    Vi hade äldsta på dagis på marieberg innan dagmamman, med det va vanvård där så vi blev akut tvungna att flytta på henne!

Kaffe någon dag kanske?! :) antingen hemma hos mig eller ute på "stan"?

Kram kram

• Miss Happiee

Ja, verkligen :) Båda två på FKA. Jag jobbar på FTES så samarbetar mkt med FTPE :) Har hört både ris och ros om dagisen, så svårt att veta vart man ska söka plats eller om man ens får välja vart men Marieberg är närmast men vanvård lät ju inget bra alls... Kaffe låter hur bra som helst, för min del går bra vilket som, vilket är lättast för dig? :) Kramis

• Nyckelpigan13

Det är nog lättare för mig här hemma eftersom jag har två små ;) vi kan ju höras i nästa vecka. De stora går hos dagmamman tis-tors så då är det lite lugnare här hemma :)
    Hojta till förresten om du letar någe speciellt i klädväg till den lilla, jag har huuur mycke kläder som helst efter tvillingarna. De håller på att gå över till stl 74 :) en del helt nytt.

Kramiz

• Miss Happiee

Oki, blir bra =) Ang. kläder så går här åt sjuuukt mkt kläder de dagar då hon är en liten kräkis, glad att vi köpte tvättmaskin o torktumlare till lägenheten o att det fanns ett torkskåp, annars hade jag fått bosätta mig borta i tvättstugan :) Har de börjat krypa? Kramis

• Nyckelpigan13

Bara säga till så kan jag leta fram om det är något särskilt du behöver :)

De krälar mer just nu, ser ut som små söta ödlor när de kommer :) Petra har krupit några steg ordentligt så det är på G!

Kan känna igen kräkningarna, 3 av 4 har varit kräkbarn här med.. Mycke kläder behövs. Tips! Köp haklapparna på Ikea som är i flerpack, du spar sjukt mycke klädbyten! Jag har haft en hög på 60 st! Och sen 2:- handdukarna från Ikea har jag nog haft lika många av ;) de har kräkts ner sängarna vilket jag har haft handdukarna till och lagt under huvudet när de skulle sova, på så vis slapp jag byta lakan fyra ggr/ dag ;)

• Miss Happiee

:) Gulligt det låter :) Kommer inte ihåg hur eller om min stora tjej ålade sig så mkt men däremot haskröp hon med ena benet under blöjan, som när man sitter skräddare i ett par månader innan hon kröp som bebisar brukar :) Tror när väl Juni börjar krypa att det kommer vara full fart, hon är en riktig liten vilde, så får passa på o njuta av lugnet innan ;) Köpte massa hakklappar på IKEA o dregglisar på Barnens hus som är jättebra när hon dregglar o kräks lite men däremot har hon en förmåga att kräkas ner även byxorna när hon är på g, skulle behöva helkroppslappar tror jag! :) De små handdukarna under kudden var ingen dum idé...

Svar på tråden Föräldraledig i Östhammar?