• Midnight

Är abort en big deal?!

Min fråga är hur ni ser på abort fram till v18? I första hand under ett sent skede fram till v18.

Vissa anser att en abort är en stor och tung fråga som kan vara svår att leva med och vissa tar abort med en klackspark. Vad tycker du?

Jag vet att svarsalternativen är ganska stränga i ordvalet men välj det som ligger närmast er åsikt.

Mamma till en ängel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är abort en big deal?!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Emy85 skrev 2013-07-05 15:28:00 följande:
    Mördare!!!v18. Är det en varelse,inte något litet yngel ,de som gör abort hoppas ni aldrig får barn när ni sen vill det,usch smutsfolk leker med liv
    Kräks
    Döma utan att veta, ja det kan man ju göra men då får man ju vara beredd att bli dömd också.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Kattungen
    Emy85 skrev 2013-07-05 15:28:00 följande:
    Mördare!!!v18. Är det en varelse,inte något litet yngel ,de som gör abort hoppas ni aldrig får barn när ni sen vill det,usch smutsfolk leker med liv
    När anser du då att livet startar?
  • boandersson

7 st tycker inte det är ett big deal? 

• boandersson

Riktigt förvånad över hur vissa kvinnor verkar sakna känslor? Men det är väl det tänkandet att dem inte gör något fel att det är typ att gå till tandläkaren? Att själva ordet heter abort är ju ganska neutralt också, hade det hetat "fostermord" så hade nog fler tänkt till..

• LinneaJosie
    boandersson skrev 2013-07-05 15:34:49 följande:
    Riktigt förvånad över hur vissa kvinnor verkar sakna känslor? Men det är väl det tänkandet att dem inte gör något fel att det är typ att gå till tandläkaren? Att själva ordet heter abort är ju ganska neutralt också, hade det hetat "fostermord" så hade nog fler tänkt till..

Har du själv gjort en abort? Eftersom du vet hur man ska känna tänker jag?
  • Parcae

Ja, i mina ögon är det en big deal. Jag anser att abort bör vara lagligt men det är fortfarande ett avslutande av ett liv, ett dödande av en potentiell människa.

I sensed your presence before you even arrived. What did you EAT?
  • Kattungen
    Men snälla nån. Det är lagligt med abort i Sverige, och ordet är bra också. Man avbryter en graviditet.
  • Sölve
    Jag saknar inte känslor. Jag kände mig otroligt lättad efteråt, det är också en känsla.

• micromat

Jag röstade att man tar det med en klackspark men det är inte hela sanningen.. Det här är saker jag fått erfara och ingen absolut sanning men:

Såna som blir "tvingade" till abort går oftare runt och känner ångest över det, tänker på barnet mm.

Medan någon som faktiskt inte vill ha barn inte alls lika ofta känner ångest över det. Man kanske får nån tanke nån gång men inget mer med det.

Sen tror jag även att det såelar stor roll hur man är som person, om man är en tänkare eller icke tänkare.

• boandersson
    LinneaJosie skrev 2013-07-05 15:36:24 följande:

Har du själv gjort en abort? Eftersom du vet hur man ska känna tänker jag?
    Nej tack och lov har jag inte behövt att ha det på samvetet då jag tar ansvar för mitt handlande och skyddar mig mot oönskad graviditet.
Svar på tråden Är abort en big deal?!