eangello skrev 2013-07-09 18:48:24 följande:
TS, jag var uppe i doserna 40-60 mg per dag!
När det märktes att effekten avtog, så höjde man. Och så höjde igen. Och igen. Till slut (äntligen) vart jag alldeles för tolerant för såpass hög dos, jag var då jäkligt ung också.. Så då ville de trappa ner benson medan jag var inlagd på psykiatrisk avdelning. Funkade inte alls! Jag blev helt galen, den fysiska abstinensen var minst lika påtaglig som den psykiska. Hjärtklappningar, sjukdomssymptom, dåliga levervärden, ångest från helvetet, sömnrubbningar, skakningar, svettningar. Ja du vet antagligen själv.. Än idag har jag en njure som inte fungerar som den ska.
Annars är jag okej idag! Den fysiska delen är avklarad, nu är det bara en liten del psykiskt kvar. Om jag klarade det, kan du också klara det!
okej.. förstår att du blev galen på en avdelning, det funkar inte för mig heller känner mig instängd och ofri och ökar stressen. ja jag känner igen abstinensen den är riktigt riktigt hemsk, kasnke ännu värre för dig som var på höga doser, riktigt starkt av dig att du slutat måste jag säga! men samtidigt har man liksom inget val om man ändå har toleransabstinens hela tiden så bättre att sluta... jag känner mig också sjuk fysiskt av abstinensen, får andningsproblem tidvis med, fick du det? hur länge sen var dt du slutade? har du nån annan medicin än benzo idag eller klarar du dig helt utan?