• Anonym (står inte ut)

abstinens benzo!!!!!!!

jag vet inte hur jag ska klara detta! hur har ni andra klarat det, jag orkar inte mer!!!! har ätit dessa stesoliden i 5år, är strax över 30 år o känns som mitt liv är slut! orkar inte ta mig ur detta. ja det känns ok att jag har slutat så länge jag har tillräckligt med tabletter i kroppen, men när uttrappningen börjat o abstinensen kommer så är det inte lika lätt längre . eller det är outhärdligt. klockan är nu över 05 o jag har fortf inte somnat så är det nästan alla nätter.. hur har ni andra klarat det som trappat ut en benzodiacepin??   

• Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (Inskriven) skrev 2013-07-09 16:13:50 följande:
    Skriv in dig på en av vänjning, därifrån får sedan mer stöd än från någon psykmottagning.

skriv in hur menar du? på en avdelning på psykiatrin? eller på nåt alternativt hem? håller du själv på att sluta?
  • eangello

TS, jag var uppe i doserna 40-60 mg per dag!

När det märktes att effekten avtog, så höjde man. Och så höjde igen. Och igen. Till slut (äntligen) vart jag alldeles för tolerant för såpass hög dos, jag var då jäkligt ung också.. Så då ville de trappa ner benson medan jag var inlagd på psykiatrisk avdelning. Funkade inte alls! Jag blev helt galen, den fysiska abstinensen var minst lika påtaglig som den psykiska. Hjärtklappningar, sjukdomssymptom, dåliga levervärden, ångest från helvetet, sömnrubbningar, skakningar, svettningar. Ja du vet antagligen själv.. Än idag har jag en njure som inte fungerar som den ska.

Annars är jag okej idag! Den fysiska delen är avklarad, nu är det bara en liten del psykiskt kvar. Om jag klarade det, kan du också klara det!

• Anonym (Håll i!)

Det här kanske låter en smula omoraliskt, men har du möjlighet att köpa illegal benzo för att platta ut nedtrappningen och ta den i en takt som funkar? att trappa ut för snabbt är ju i praktiken bara att sluta tvärt av fast  ett längre lidande känns det som, och om du känner att du inte fixar det så måste du ju ordna det på något sätt.

Du bör ju kriga som fan själv på vården i första hand även om det är tungt nu, men de är skyldiga att ordna en vettig uttrappning åt dig, och om de ändå inte skulle funka den vägen tycker jag ärligt talat att det verkar vettigt att komplettera illegalt.

• Anonym (står inte ut)
    Anonym (Håll i!) skrev 2013-07-09 18:53:23 följande:
    Det här kanske låter en smula omoraliskt, men har du möjlighet att köpa illegal benzo för att platta ut nedtrappningen och ta den i en takt som funkar? att trappa ut för snabbt är ju i praktiken bara att sluta tvärt av fast  ett längre lidande känns det som, och om du känner att du inte fixar det så måste du ju ordna det på något sätt.

Du bör ju kriga som fan själv på vården i första hand även om det är tungt nu, men de är skyldiga att ordna en vettig uttrappning åt dig, och om de ändå inte skulle funka den vägen tycker jag ärligt talat att det verkar vettigt att komplettera illegalt.
    tack för råd... jag har ärligt talat funderat på det faktiskt allvarligt... men jag är för rädd att åka dit för narkotiakinnehav så det kan jag inte vågar inte.. jag pratade med rfhl idag, de gör nåt som kallas nada-akupunktur som ger lugn o ro hormoner o underlättar nedtrappning av medicin så jag ska prova det... samt så sa de att de rådde att trappa ner hälften så snabbt som jag ska göra, alltså ta bort ett halvt mg varannan vecka istället för ett mg. jag vet inte hurjag ska göra, kanske se om jag kan hitta en privat psykiater som kan hjälpa med men det är för jäkligt att man ska måsta hålla på såhär när man behäver vila från all stress. de sa ¨rfhl att de sett att den stressen som vi utsätts av från psyk att måsta sluta för fort försvårar o ökar abstinensen  
  • Anonym (står inte ut)
    eangello skrev 2013-07-09 18:48:24 följande:
    TS, jag var uppe i doserna 40-60 mg per dag!

När det märktes att effekten avtog, så höjde man. Och så höjde igen. Och igen. Till slut (äntligen) vart jag alldeles för tolerant för såpass hög dos, jag var då jäkligt ung också.. Så då ville de trappa ner benson medan jag var inlagd på psykiatrisk avdelning. Funkade inte alls! Jag blev helt galen, den fysiska abstinensen var minst lika påtaglig som den psykiska. Hjärtklappningar, sjukdomssymptom, dåliga levervärden, ångest från helvetet, sömnrubbningar, skakningar, svettningar. Ja du vet antagligen själv.. Än idag har jag en njure som inte fungerar som den ska.

Annars är jag okej idag! Den fysiska delen är avklarad, nu är det bara en liten del psykiskt kvar. Om jag klarade det, kan du också klara det!
    okej.. förstår att du blev galen på en avdelning, det funkar inte för mig heller känner mig instängd och ofri och ökar stressen. ja jag känner igen abstinensen den är riktigt riktigt hemsk, kasnke ännu värre för dig som var på höga doser, riktigt starkt av dig att du slutat måste jag säga! men samtidigt har man liksom inget val om man ändå har toleransabstinens hela tiden så bättre att sluta...  jag känner mig också sjuk fysiskt av abstinensen, får andningsproblem tidvis med, fick du det? hur länge sen var dt du slutade? har du nån annan medicin än benzo idag eller klarar du dig helt utan?
  • Anonym (står inte ut)

faktum är att när / om jag mår bättre ska jag göra en anmälan på psykiatrin det är andra gången de lämnar mig totalt utan nån hjälp alls, det är inte bra alls hur de gör

• Anonym (Håll i!)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 19:12:49 följande:
    faktum är att när / om jag mår bättre ska jag göra en anmälan på psykiatrin det är andra gången de lämnar mig totalt utan nån hjälp alls, det är inte bra alls hur de gör
    Du kommer må bättre:) Även om det inte känns så just nu givetvis.
    Och en anmälan ska du solklart göra, en dålig uttrappning är direkt människo-ovänlig och det ligger inte i vårdens uppdrag att utsätta någon för det!

Keep on fighting!
  • Anonym (benzo)

Byt läkare! Låter inte riktigt kloka. Jag fick inte trappa ner för snabbt eftersom varenda idiot vet att det inte är bra numera. Har en kompis vars pappa fick medicinen indragen tvärt vilket slutade i självmord.. Men det var många år sedan.

Jag får hacka upp tabletten så smått det bara går och känner knappt att det saknas en liten bit. Sen efter några dagar tar jag bort en till bit osv. Funkar bra! Men om du redan mådde dåligt på dosen du låg på kommer du ju knappast att må bättre av att sätta ut dina mediciner utan att ersätta dom.
    Det blir ju som att ta bort den enda kryckan du har. Vad är planen? 

Vad du än gör köp inget illegalt! Du kan få i dig vad som helst..

• Anonym (står inte ut)
    Anonym (Håll i!) skrev 2013-07-09 19:17:12 följande:
    Du kommer må bättre:) Även om det inte känns så just nu givetvis.
    Och en anmälan ska du solklart göra, en dålig uttrappning är direkt människo-ovänlig och det ligger inte i vårdens uppdrag att utsätta någon för det!

Keep on fighting!

tack.. har du ätit benzo nån gång?
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-09 19:18:12 följande:
    Byt läkare! Låter inte riktigt kloka. Jag fick inte trappa ner för snabbt eftersom varenda idiot vet att det inte är bra numera. Har en kompis vars pappa fick medicinen indragen tvärt vilket slutade i självmord.. Men det var många år sedan.

Jag får hacka upp tabletten så smått det bara går och känner knappt att det saknas en liten bit. Sen efter några dagar tar jag bort en till bit osv. Funkar bra! Men om du redan mådde dåligt på dosen du låg på kommer du ju knappast att må bättre av att sätta ut dina mediciner utan att ersätta dom.
    Det blir ju som att ta bort den enda kryckan du har. Vad är planen? 

Vad du än gör köp inget illegalt! Du kan få i dig vad som helst..

ja det värsta är har vänt mig både til akutpsyk o vårdc, de säger abara vi kan inget göra, du ska följa den plan som är ordinerat ... jag sa o vad gör jag om det inte funkar... de säger bara vi kan inte hjälpa dig. .känns som o prata med en vägg.. fick riktig panik faktiskt p åakutpsyk när jag var där, kände mig så utlämnad så jag började skälla på han o höll på i 20 min o berättade vad jag tyckte om deras sätt... jag sa det finns alltså ingen psykiatri ser ni inte att jag är i kris o akut stress? men ni vill inte göra nåt o inte remittera mig nånstans heller ne det var bara att gå hem... o nej det finns inge plan alls, inga stödsamtal ingenting ja dtt aär den enda kryckan jag har, det enda är att forts på den dos jag haft ger inget heller då jag är tillvand för länge sen att de hjälper knappt o ger förmodligen bara mer abstinens, i såna fall om jag skulle forts skulle jag behöva öka dosen till det dubbla o det vil de inte göra.. är du själv under nedtrappnng alltså?från vilken dos o hur länge har du ätit de? så bra att du får en sån långsam nedtrapning!!  ne jag vågar inte köpa illegalt även om jag tänkt tanken, både pga risken att få i mig nåt annat, samt att det är straffbart..
Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!