• Anonym (står inte ut)

abstinens benzo!!!!!!!

jag vet inte hur jag ska klara detta! hur har ni andra klarat det, jag orkar inte mer!!!! har ätit dessa stesoliden i 5år, är strax över 30 år o känns som mitt liv är slut! orkar inte ta mig ur detta. ja det känns ok att jag har slutat så länge jag har tillräckligt med tabletter i kroppen, men när uttrappningen börjat o abstinensen kommer så är det inte lika lätt längre . eller det är outhärdligt. klockan är nu över 05 o jag har fortf inte somnat så är det nästan alla nätter.. hur har ni andra klarat det som trappat ut en benzodiacepin??   

• Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!
  • Anonym (står inte ut)

det känns ändå skönt att sluta med de... även om jag skulle vilja att nedtrappningen skulle få gå lite långsammare men ska bli skönt tror jag när jag kommit igenom det värsta o känna att jag kan klara mig utan tabletter, har känt över 1 år att det känns fel att äta de, mitt självförtroende har sjunkit för jag har känt liksom en misslyckad känsla var gång jag tagit en tablett ..

• Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-10 22:45:05 följande:
    ok.. ja det är skönt o ha nåt som hjälper... hur yttrade sig agorafobin? var det så att du fock svårt at umgås med andra människor ? så är det för mig mina sämre perioder.. har vårt att göra nåt annat än att bara vara hemma..
    Som att vara extremt folkskygg. Rädd för att få panikattack i kön i matbutiken, på lektionen, när man träffar ngn bekant osv. Var mest hemma och ville helst inte vara själv heller. Min mamma bodde hos mig i flera månader. Jag hade ett enormt motstånd mot att börja medicinera. Jag ville försöka må bättre utan att bli "beroende".

Men sen övertalade en vän mig att ge det en chans. Hon förklarade att hon oxå hade starka mediciner men att de var ju anpassade till hennes behov. Sen när jag äntligen kunde fungera igen så ångrade jag att jag lidit så länge och inte börjat tidigare.. 
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-10 23:52:45 följande:
    Som att vara extremt folkskygg. Rädd för att få panikattack i kön i matbutiken, på lektionen, när man träffar ngn bekant osv. Var mest hemma och ville helst inte vara själv heller. Min mamma bodde hos mig i flera månader. Jag hade ett enormt motstånd mot att börja medicinera. Jag ville försöka må bättre utan att bli "beroende".

Men sen övertalade en vän mig att ge det en chans. Hon förklarade att hon oxå hade starka mediciner men att de var ju anpassade till hennes behov. Sen när jag äntligen kunde fungera igen så ångrade jag att jag lidit så länge och inte börjat tidigare.. 

ok förstår...låter skönt att hitta en medicin som fungerar o samtidigt inte ha några biverkningar...är du helt utan ångest idag?  får jag fråga vilken dos du går på? räcker det att ta en dos per dag eller tar du extra vid behov?  
  • Anonym (Inskriven)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 16:33:07 följande:
    skriv in hur menar du? på en avdelning på psykiatrin? eller på nåt alternativt hem? håller du själv på att sluta?

Har slutat, jag var inskriven på hem för just drogad vänjning. Har stöd fortfarande 3 år senare, det kallar jag support.
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (Inskriven) skrev 2013-07-11 13:05:35 följande:

Har slutat, jag var inskriven på hem för just drogad vänjning. Har stöd fortfarande 3 år senare, det kallar jag support.

okej. vad var det för hem, är det nåt privat? är det dyrt? vad var det för mediciner du hade ätit o hur länge?
  • Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-11 00:08:55 följande:

ok förstår...låter skönt att hitta en medicin som fungerar o samtidigt inte ha några biverkningar...är du helt utan ångest idag?  får jag fråga vilken dos du går på? räcker det att ta en dos per dag eller tar du extra vid behov?  
    Ja iallafall inte mer än vad som är normalt. Totalt ångestbefriad är och bör väl ingen vara om man inte vill vara psykopat.. 

20mg/dag och har legat på det i flera år nu. Det har hänt att jag tagit 5-10 mg extra vid ngt enstaka tillfälle när jag varit extremt stressad av yttre orsaker. 
  • Anonym (sakta)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-11 13:18:37 följande:

okej. vad var det för hem, är det nåt privat? är det dyrt? vad var det för mediciner du hade ätit o hur länge?

hoppas det går bra för dig TS, jag har slutat som jag sa helt och hållet, abrupt slut från en ganska hög dos då. Dag 3, och jag lever, sover gör man ju inte första veckan men herregud vad filme rman hinner se på natten
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (sakta) skrev 2013-07-15 11:34:03 följande:

hoppas det går bra för dig TS, jag har slutat som jag sa helt och hållet, abrupt slut från en ganska hög dos då. Dag 3, och jag lever, sover gör man ju inte första veckan men herregud vad filme rman hinner se på natten

ok fattar inte hur du pallar.. får jag fråga vilken dos du slutat från? 
  • Anonym (sakta)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-15 12:07:31 följande:

ok fattar inte hur du pallar.. får jag fråga vilken dos du slutat från? 

jag pallar inte egntligen, är helt död! Jag har ätit vissa dagar 7-10 tabletter, lägst 3. Jag slutade nu när jag åt ca 6 om dagen. Så det är helt helvete just nu men låta positiv kan man ju. Jag har alltså inga fler på recept alls nu så dte kändes enklare att sluta helt, samtidigt som motivationen är lite högre!
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (sakta) skrev 2013-07-15 12:27:20 följande:

jag pallar inte egntligen, är helt död! Jag har ätit vissa dagar 7-10 tabletter, lägst 3. Jag slutade nu när jag åt ca 6 om dagen. Så det är helt helvete just nu men låta positiv kan man ju. Jag har alltså inga fler på recept alls nu så dte kändes enklare att sluta helt, samtidigt som motivationen är lite högre!

ok oj jobbigt är det 5 mg tabl?  fy du måste må jättedåligt nu... jag mår superdåligt bara efter minskning av 1 mg... varför får du inga fler på recept o får du ingen plan för uttrappn?  hur länge har du ätit stes?
  • Anonym (sakta)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-15 12:34:24 följande:

ok oj jobbigt är det 5 mg tabl?  fy du måste må jättedåligt nu... jag mår superdåligt bara efter minskning av 1 mg... varför får du inga fler på recept o får du ingen plan för uttrappn?  hur länge har du ätit stes?

10 mg... jag får fler recept om  jag ber om det men det är lite omständigt och tar tid så jag struntar i det helt enkelt. Ångesten är helt kass men jag vet att det kommer å över fort inom några dagar, som när jag slutade röka ungefär. Första dagarna är döden sen klarnar det!
  • Anonym (candee)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 05:50:49 följande:

jag vet inte hur jag ska klara detta! hur har ni andra klarat det, jag orkar inte mer!!!! har ätit dessa stesoliden i 5år, är strax över 30 år o känns som mitt liv är slut! orkar inte ta mig ur detta. ja det känns ok att jag har slutat så länge jag har tillräckligt med tabletter i kroppen, men när uttrappningen börjat o abstinensen kommer så är det inte lika lätt längre . eller det är outhärdligt. klockan är nu över 05 o jag har fortf inte somnat så är det nästan alla nätter.. hur har ni andra klarat det som trappat ut en benzodiacepin??   

Oj, jag förstår verkligen hur du har det. jag har varit med om samma helvete. och bensoabstinens är något av det värsta en människa kan genomgå. Som att gå med en motorsåg inombords typ.
    Jag har tagit 2mg xanor dagligen i flera år, träffade en ny läkare som i princip klippte, jag skulle trappa ned på 3 dagar, men lyckades få nedtrappningen längre (dock endast 2 veckor..och fick oxascand 5mg från 2mg xanor..vilket är sjukt!!) åkte in till akuten 5ggr på ett dygn. Ingen hjälp. precis samma som du vart med om "följ läkarens ordination,vi kan inget göra". Har gått snart 3 år sedan detta och känner fortfarande av den förlängda abstinensen. Försökte anmäla läkaren till patientnämnden,men fick svar/avslag från läkarens enhetschef själv som ansåg att läkaren hade gjort helt rätt. Någon makt har man inte.

hur mår du idag? vad har du mer för symptom??

all lycka till dig, vet EXAKT vad du genomgår :(
  • Megaberoende

Skönt att läsa om någon som klarat 3år. Grattis! Har brukat/missbrukat benso i 35 år. Varit inlagd för avgiftning flera gånger under 10 år men inte lyckats förrän nu. Har bestämt mig och vill aldrig i livet äta benso igen. Drogfri sedan 5 feb. 2014. Har varit ett helvete och är fortfarande. Räknar

med åtminstone ett år till men skall klara att få skiten ur kroppen. Lättare att säga vilka symptom jag INTE har. Går i 12-stegsbehandling, AA, NA och allt som kommun, psykiatri och övrig sjukvård erbjuder. Det finns hjälp och stöd men DU

måste göra jobbet. Jag har dessutom en fantastisk familj. Har köpt "på gatan" en gång annars recept. Tar gärna emot frågor och vill gärna veta mer av dig som varit drogfri i tre år. Känner ingen läkemedelsberoende.

Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!