Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 05:50:49 följande:
jag vet inte hur jag ska klara detta! hur har ni andra klarat det, jag orkar inte mer!!!! har ätit dessa stesoliden i 5år, är strax över 30 år o känns som mitt liv är slut! orkar inte ta mig ur detta. ja det känns ok att jag har slutat så länge jag har tillräckligt med tabletter i kroppen, men när uttrappningen börjat o abstinensen kommer så är det inte lika lätt längre . eller det är outhärdligt. klockan är nu över 05 o jag har fortf inte somnat så är det nästan alla nätter.. hur har ni andra klarat det som trappat ut en benzodiacepin??
Oj, jag förstår verkligen hur du har det. jag har varit med om samma helvete. och bensoabstinens är något av det värsta en människa kan genomgå. Som att gå med en motorsåg inombords typ.
Jag har tagit 2mg xanor dagligen i flera år, träffade en ny läkare som i princip klippte, jag skulle trappa ned på 3 dagar, men lyckades få nedtrappningen längre (dock endast 2 veckor..och fick oxascand 5mg från 2mg xanor..vilket är sjukt!!) åkte in till akuten 5ggr på ett dygn. Ingen hjälp. precis samma som du vart med om "följ läkarens ordination,vi kan inget göra". Har gått snart 3 år sedan detta och känner fortfarande av den förlängda abstinensen. Försökte anmäla läkaren till patientnämnden,men fick svar/avslag från läkarens enhetschef själv som ansåg att läkaren hade gjort helt rätt. Någon makt har man inte.
hur mår du idag? vad har du mer för symptom??
all lycka till dig, vet EXAKT vad du genomgår :(