• Anonym (står inte ut)

    abstinens benzo!!!!!!!

    jag vet inte hur jag ska klara detta! hur har ni andra klarat det, jag orkar inte mer!!!! har ätit dessa stesoliden i 5år, är strax över 30 år o känns som mitt liv är slut! orkar inte ta mig ur detta. ja det känns ok att jag har slutat så länge jag har tillräckligt med tabletter i kroppen, men när uttrappningen börjat o abstinensen kommer så är det inte lika lätt längre . eller det är outhärdligt. klockan är nu över 05 o jag har fortf inte somnat så är det nästan alla nätter.. hur har ni andra klarat det som trappat ut en benzodiacepin??   

  • Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!
  • Anonym (står inte ut)

    visst är det vanligt med att man känner sig deppig under nedtrappningen med? har läst att benzo i vissa fall kan ge deppression när man äter de med, en sorts avtrubbning?? 

  • Anonym (Håll i!)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 20:29:09 följande:

    tack.. har du ätit benzo nån gång?
    Jag har bara haft kortare vändor som jag kunnat lida ut på egen hand så att säga, så viss erfarenhet har jag, men inte lika långvarig som det är i ditt fall och det får man väl säga att jag är tacksam för, för jag lider med dig:(

    Det var dock många år sedan nu och jag anser vid det här laget att jag lyckats bryta det helt och hållet.
  • Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-09 20:36:28 följande:

    ja det värsta är har vänt mig både til akutpsyk o vårdc, de säger abara vi kan inget göra, du ska följa den plan som är ordinerat ... jag sa o vad gör jag om det inte funkar... de säger bara vi kan inte hjälpa dig. .känns som o prata med en vägg.. fick riktig panik faktiskt p åakutpsyk när jag var där, kände mig så utlämnad så jag började skälla på han o höll på i 20 min o berättade vad jag tyckte om deras sätt... jag sa det finns alltså ingen psykiatri ser ni inte att jag är i kris o akut stress? men ni vill inte göra nåt o inte remittera mig nånstans heller ne det var bara att gå hem... o nej det finns inge plan alls, inga stödsamtal ingenting ja dtt aär den enda kryckan jag har, det enda är att forts på den dos jag haft ger inget heller då jag är tillvand för länge sen att de hjälper knappt o ger förmodligen bara mer abstinens, i såna fall om jag skulle forts skulle jag behöva öka dosen till det dubbla o det vil de inte göra.. är du själv under nedtrappnng alltså?från vilken dos o hur länge har du ätit de? så bra att du får en sån långsam nedtrapning!!  ne jag vågar inte köpa illegalt även om jag tänkt tanken, både pga risken att få i mig nåt annat, samt att det är straffbart..
    Idioter finns överallt tyvärr. Jag vet inte hur många ggr jag bytte. Alla är inte lämpade för att jobba inom psykvården tyvärr.. 

    Det är ju självklart att du måste få ngt som ersätter dessa! Jag har trappat ned ibland om jag kännt att det funkat annars har jag legat på en stabil ganska låg dos i flera år nu. Jag fick testa varenda medicin mot ångest/panikångest som finns men det var bara benzo (Oxascand/Sobril) som funkade. Har du fått testa SSRI? Oxascand är en bra, välbeprövad benzo. Fråga om du kan gå över till den istället.. 
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-10 13:29:01 följande:
    Idioter finns överallt tyvärr. Jag vet inte hur många ggr jag bytte. Alla är inte lämpade för att jobba inom psykvården tyvärr.. 

    Det är ju självklart att du måste få ngt som ersätter dessa! Jag har trappat ned ibland om jag kännt att det funkat annars har jag legat på en stabil ganska låg dos i flera år nu. Jag fick testa varenda medicin mot ångest/panikångest som finns men det var bara benzo (Oxascand/Sobril) som funkade. Har du fått testa SSRI? Oxascand är en bra, välbeprövad benzo. Fråga om du kan gå över till den istället.. 
    ne håller med alla  är inte lämpade för jobb i psykvården... jag har testat ssri , äter det fortf, cipralex en låg dos bara men de hjälper ingenting. ja detta är svårt , jag har fått så svåra ångestproblem att det är bara benzo som hjälpt.. samtidigt skulle jag gärna bli av med de eftersom jag blivit så beroende ger det en känsla av instängdhet skulle så klart kännas skönt o va tablettfri.. har hört talas om oxascand, visst är den betydligt svagare än stesolid? kanske lindrigare för kroppen? har zyprexa hemma, inatt tog jag en halv mkt låg dos o sov för första gången på länge en hel natt, kändes skönt men kände mig konstig på morgonen o fortf dåsig... har haft zyprexa och abily förr i korta perioder för o pröva, de hjälper lite men ma blir så konstigt trött av de hela dagen tycker jag...
  • Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-10 13:41:12 följande:
    ne håller med alla  är inte lämpade för jobb i psykvården... jag har testat ssri , äter det fortf, cipralex en låg dos bara men de hjälper ingenting. ja detta är svårt , jag har fått så svåra ångestproblem att det är bara benzo som hjälpt.. samtidigt skulle jag gärna bli av med de eftersom jag blivit så beroende ger det en känsla av instängdhet skulle så klart kännas skönt o va tablettfri.. har hört talas om oxascand, visst är den betydligt svagare än stesolid? kanske lindrigare för kroppen? har zyprexa hemma, inatt tog jag en halv mkt låg dos o sov för första gången på länge en hel natt, kändes skönt men kände mig konstig på morgonen o fortf dåsig... har haft zyprexa och abily förr i korta perioder för o pröva, de hjälper lite men ma blir så konstigt trött av de hela dagen tycker jag...
    Man är ju redan beroende av ngt innan man börjar med mediciner då man inte längre kan fungera normalt! Mediciner som är anpassade till ens behov tycker inte jag man kan kalla för ett beroende. Är diabetiker beroende av insulin? Typ.. 
    Oxascand är svagare och ger inte lika starka biverkningar som stesolid. Zyprexa lät inget bra, har du provat lergigan för sömnen? Har du testat KBT?
     
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-10 14:56:25 följande:
    Man är ju redan beroende av ngt innan man börjar med mediciner då man inte längre kan fungera normalt! Mediciner som är anpassade till ens behov tycker inte jag man kan kalla för ett beroende. Är diabetiker beroende av insulin? Typ.. 
    Oxascand är svagare och ger inte lika starka biverkningar som stesolid. Zyprexa lät inget bra, har du provat lergigan för sömnen? Har du testat KBT?
     

    nej har inte testat lergigan... fast jag håller inte med där... att man skulle behöva benzo, jag kan hålla med om att om inget annat fungerar som ångestdämpande så bättre äta benzo hela livet än att lida ständigt.. men tror egentligen inte benzo är ett bra alternativ då de ger så mkt biverkningar vid långvarigt bruk, har läst mkt om det på sistone och om uttrappn av de och vid lånngvarigt bruk ger de toleransabsintens om man inte ständigt höjer dos, samt kan de ge deppression, avtrubbning och kognitiva besvär 
  • Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-10 16:58:31 följande:

    nej har inte testat lergigan... fast jag håller inte med där... att man skulle behöva benzo, jag kan hålla med om att om inget annat fungerar som ångestdämpande så bättre äta benzo hela livet än att lida ständigt.. men tror egentligen inte benzo är ett bra alternativ då de ger så mkt biverkningar vid långvarigt bruk, har läst mkt om det på sistone och om uttrappn av de och vid lånngvarigt bruk ger de toleransabsintens om man inte ständigt höjer dos, samt kan de ge deppression, avtrubbning och kognitiva besvär 
    Då är nog oxascand en bra benzo för jag har käkat den i snart 16 år och jag har inga biverkningar alls. Jag är lite förvånad själv att inte jag fått ngn toleransabstinens.. 
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-10 17:31:22 följande:
    Då är nog oxascand en bra benzo för jag har käkat den i snart 16 år och jag har inga biverkningar alls. Jag är lite förvånad själv att inte jag fått ngn toleransabstinens.. 

    jaså okej  så länge? är det mot ångest du äter den? är det dagligen? ja kanske den fungerar annorlunda än stesolid... kanske ska höra med läkaren ang den...
  • Anonym (benzo)
    Anonym (står inte ut) skrev 2013-07-10 21:07:30 följande:

    jaså okej  så länge? är det mot ångest du äter den? är det dagligen? ja kanske den fungerar annorlunda än stesolid... kanske ska höra med läkaren ang den...
    Ja ångest/panikångest. Varje dag, att dutta hit och dit kan nog ge ångest det med eftersom man får abstinens efter bara ett par dagar.
    Jag provade allt även KBT men inget annat funkade. Nu kan jag leva normalt. När det var som värst kom jag inte ens utanför dörren då agorafobi(torgskräck) och panikångest går handihand..
  • Anonym (står inte ut)
    Anonym (benzo) skrev 2013-07-10 22:15:12 följande:
    Ja ångest/panikångest. Varje dag, att dutta hit och dit kan nog ge ångest det med eftersom man får abstinens efter bara ett par dagar.
    Jag provade allt även KBT men inget annat funkade. Nu kan jag leva normalt. När det var som värst kom jag inte ens utanför dörren då agorafobi(torgskräck) och panikångest går handihand..
    ok.. ja det är skönt o ha nåt som hjälper... hur yttrade sig agorafobin? var det så att du fock svårt at umgås med andra människor ? så är det för mig mina sämre perioder.. har vårt att göra nåt annat än att bara vara hemma..
Svar på tråden abstinens benzo!!!!!!!