Samsovning. För eller emot?
Hur gör du/ni och vad är din/eran åsikt?
In och diskutera! :)
bymia.blogg.se/2013/july/12-juli.html
Hur gör du/ni och vad är din/eran åsikt?
In och diskutera! :)
bymia.blogg.se/2013/july/12-juli.html
Varför diskutera där när man kan diskutera här ...?
Jag kommer inte besöka din blogg då det inte finns någon anledning. Då du postar din tråd här kan du också berätta vad det handlar om här istället för att göra reklam.
Jag är för samsovning så länge barn och föräldrar trivs med det.
Skriver från mobilen då datorn är paj så av ren lathet valde jag att lägga en länk till ett inlägg. Vet inte hur bra det blir att kopiera en lite längre text och lägga in från mobilen?
Jag svarar här då jag inte har intresse av att besöka andras bloggar.
Samsovning ska ske enbart om det passar alla som ska sova i sängen. Tycker inte ena parten att det funkar ska man inte samsova.
Jag och min man har samsovit med tre av våra fem barn. De två andra har sovit bättre i sina egna sängar och när vi haft dom i vår säng har de stört sig på oss vuxnas snarkningar eller vad det nu är som hållit dom vakna.
Jag är för samsovning..
Jag tänker att jag har bättre koll på dottern då..
För när jag var gravid var de en idiot som skrämde upp mig om PSD..
Och nu har jag fått för mig att jag har bättre koll om hon ligger bredvid mig i sängen..
Inte för att jag tror att de spelar så stor roll om hon ligger i min säng eller om hon ligger i sin egen säng som står bredvid min säng så jag både ser å hör å når henne om hon ligger där..
Jag är för säker samsovning om de involverade vill sova så.
Jag är för det om det passar alla inblandade. Själv hoppas jag på att vår bebis vill sova i sin säng, eftersom jag har svårt att sova om jag inte får röra mig mycket i sängen. Men bebisen får bestämma hur det blir :)
För oss funkar INTE samsovning. Men det betyder inte att jag är emot det. Andra får sova hur f*n dom vill. Har annat att lägga tid och energi på.
Jag är för att alla gör vad som passar bäst. I teorin så är jag för att barnen sover i egen säng men i praktiken så har vi samsovit med första barnet i över två år och kommer antagligen göra det med andra också (som nu är drygt 1). Det har helt enkelt funkat bättre.
Jag är för samsovning och vår dotter sov med oss tills hon var en bit över 5 år. I dag är hon 10 år ochsover gärna hos oss nån gång då o då. Man fogar samman sig vad gäller att sova tillsammans med barn. Efter ett tag så rör man sig enhetligt och störs inte det minsta har jag lärt mig.