Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

    En fruktansvärd katastrof har inträffat!!

    LindaEfraim skrev 2013-07-15 14:01:20 följande:
    Frågan är varför de promt måste åka tillsammans. Hade de åkt en Cohen hade de klarat viktgränsen med råge.
    De nekades väl innan de ens hade chansen att försöka åka en och en? Ägaren påpekade väl i artikeln att vakten borde ha sagt att kvinnorna kunde ha åkt en och en, men det får man väl anta att aldrig kom på tal utan att de bara nekades.
  • pluvdo
    tessum skrev 2013-07-15 15:23:26 följande:
    Fruktansvärt att så många hånar deras vikt!

    Nu påstår de själva att de tillsammans väger under 150kg, alltså hade de rätt att åka den.

    Angående inlägget från FB där badvakterna direkt såg att kvinnorna vägde 80-90kg, hur gick det till? Jag har aldrig stött på någon som kan väga personer med ögonen.

    Jag har själv två överviktiga väninnor, ena har sina extra kilon fördelat över hela kroppen och väger ca 90kg, den andra har en stor mage, dubbelhaka men knappt något extra rumpa,lår och armar och väger 77kg. Ändå ser nr 2 större ut än nr 1.

    En annan tjej jag känner är smal, men har breda axlar, rejäla ben... hon väger 85kg och hade jag inte vetat det så hade jag gissat på att hon vägde högst 70kg.

    Håller med om att det kanske inte är största nyheterna i aftonbladet men man väljer väll själv det man vill läsa.

    Dessutom skulle det vara en fruktansvärt tråkig tidning om det bara stod något i dem när det inträffat en katastrof, mord mm

    Värst av allt är att hela trådstarten är ett skämt. Hur tusan kan man skämta och dra in händelser som tsunamin? Osmakligt, vidrigt och fruktansvärt fel. Jag blir äcklad.
    Nu har jag inte läst några fler inlägg sedan detta skrevs så det är nog många som kommenterat redan och skrivit ungefär samma sak som jag, men... ja, de sade att de uppskattade det till att de tillsammans väger under 150 kg, men det kan jag inte tänka mig att de gör. I så fall måste de vara jättekorta. Jag tycker inte att de är helt totalt jättefeta och jag tänker inte håna deras vikt, men jag har väldigt svårt för att tro att de väger under 150 kg tillsammans. De ser större ut än så. 90 minst.
  • pluvdo
    Lonlely Wolf skrev 2013-07-15 16:50:17 följande:

    Jag med bli förbannad av TS och mångas inlägg på denna tråd. Ni skämtar om människor som har problem med övervikt, mobbar dem genom att säga (ja nu kanske dem tänker på att banta) Fy fasen för er.

    Hade denna artikel i Aftonbladet gällt  icke svenskar som på grund av sin klädsel inte fått åka vattenrutschkanan för att det hade inneburit fara då hade det blivit en annat ton i tråden. Alla hade ojat och sagt att så får man inte göra för alla får gå klädda hur dom vill. Ni hade skrivit i era inlägg att det skulle ta och göra en DO anmälan för att få ersättning för att dem inte hade fått åka. 

    Det är så lätt att mobba svenskar som är överviktiga, för smala, fattiga, fula eller ja vad som helst, men när det gäller människor från andra länder då är många av er så förstående och på den personen sida,

    Fy fasen för alla er mobbare.     
    Jag tror att många här är så hånfulla på grund av att de gick och grät ut i Aftonbladet. Om personerna varit på plats och hört personalen säga det som de där kvinnorna påstår att vakten sade så tror jag att de här i tråden skulle reagera emot vakten och inte emot kvinnorna. Jag tror knappast att de hade skrattat och pekat och vrålat "Men haha, banta, jävla fetton! Vad fan hade ni väntat er?"

    Det som sticker i ögonen på folk är att kvinnorna, av säkerhetsskäl, nekats att åka en vattenrutschkana och därför avbröt hela sin semester och gick till Aftonbladet för att gnälla.

    Det blir liksom lite fånigt.

    Jag är själv överviktig. Jag ser inte ner på kvinnorna för att de är överviktiga och jag tycker det är synd om dem för att de inte kunde åka den där attraktionen. Jag tycker inte att deras övervikt är något de behöver skämmas för i situationen (liksom någon som är för lång för en berg- och dalbana inte behöver skämmas över det), men däremot så tycker jag att de är lite pinsamma när de går till kvällspressen.
  • pluvdo
    Nonac skrev 2013-07-15 21:27:02 följande:

    Äntligen en förnuftig människa!

    Det var fel av vakten att kalla dem feta - men - denna händelse är ett tre-eggat svärd och det går inte att bortse från det; dels har vi att göra med en ohövlig vakt, dels en överkänslig familj och dels ett sensationslystet media - kombination complete!
    LindaEfraim skrev 2013-07-15 21:32:36 följande:
    Det var fel av vakterna att kala dom feta men tillsammans var de för feta för att åka attraktionen. Var för sig hade de kanske inte varit det. Tyvärr tror jag inte de har någon självinsikt i HUR stora de är. Utan anser bara att andra gjort fel. De borde även ha sett att det står 150kg och kunnat räkna ut att de väger mer än 150 kg tillsammans.
    Sofia99 skrev 2013-07-15 21:48:13 följande:
    Att kalla dom feta var nog inte så poffsigt men hon gjorde ju bara sitt jobb. Antar att sanningen gör ont.
    Enligt ett påstått vittne som skrivit i en tråd på Flashback (och som en annan citerade tidigare i denna tråden) så kallade ju inte vakten dem för feta utan förklarade bara med "finare" ord att de inte kunde åka på samma "båt" eller vad det nu är tillsammans eftersom det inte var säkert.
  • pluvdo
    elmadumle skrev 2013-07-15 22:24:01 följande:
    Tycker inte de verkar vara så feta att de inte kunde åka vattenrutchkanan.
    Om maxgränsen är 150 kg per "båt" (eller däck eller vad det var) så ligger de nog över max. Jag brukar ändå ofta gissa på att folk väger mindre än vad de i själva verket gör, men jag skulle aldrig tro att de väger under 150 tillsammans.

    Enligt något vittne som skrivit på Flashback så erbjöds kvinnorna att åka på varsin sån där "båt" och i så fall så nekades de ju inte att åka, utan bara till att åka tillsammans.
  • pluvdo
    Tealhawk skrev 2013-07-16 00:29:44 följande:
    Varför måste allt anpassas för tjockisarna för? Det är ju dom som är ohälsosamma och utgör en risk för sig själva och andra. Såg ett fetmafenomen på en äventyrspark häromveckan. Barnfyrhjulingen tar nu barn upp till 60 kg, men man såg tydligt att det egentligen var 40 kg som någon på senare år smetat över med tusch. (Det är btw samma fyrhjuling som förr så ingen ändring pga det)
    Kan ju vara så att den tidigare bara testats för 40 kg, men nu testat för upp till 60 kg och de därför ändrat det efter att ha sett att behovet funnits till det.

    Fanns det någon åldergräns på dem?
Svar på tråden En fruktansvärd katastrof har inträffat!!