• Anonym (Svag)

Nu passar det..

Hej!

Jag träffade min man då jag var 24år och han precis fyllt 25. (Gick även i skolan tillsammans)
    När vi träffades så var jag gravid och han har en dotter som var nyfödd, dottern hade ingen mamma då pga drog problem. Vi börjades följas åt och hjälpte varandra, fyra månader senare förlorade jag mitt barn. Han stod fortfarande kvar och stöttade mig och några månader efter det blev vi som tillsammans.

År gick och idag är jag 38år. Vi berättade aldrig att jag inte var hennes mamma, dottern kallar mig mamma och det känns fel att jag aldrig sa något i början. Nu har hennes biologiska mamma blivit friskare och har tagit kontakten med mannen, jag vet inte vad jag ska göra. Känns som hon är min men det är hon inte Rynkar på näsan Hur förklarar man det? Kommer hon någonsin förlåta mig?

• Svar på tråden Nu passar det..
  • Anonym (fattar ej)

Om jag förstått det rätt så är din dotter 14 år nu? Och hon vet inte om att du inte är hennes biologiska mamma? Hur undanhåller man sånt i 14 år? Att ingen släkting eller bekant heller sagt nåt, eller har du bett alla runt omkring dig att tiga om det?

• Sandra1990a
    Anonym (Svag) skrev 2013-07-18 22:36:11 följande:

Hej!

Jag träffade min man då jag var 24år och han precis fyllt 25. (Gick även i skolan tillsammans)
    När vi träffades så var jag gravid och han har en dotter som var nyfödd, dottern hade ingen mamma då pga drog problem. Vi börjades följas åt och hjälpte varandra, fyra månader senare förlorade jag mitt barn. Han stod fortfarande kvar och stöttade mig och några månader efter det blev vi som tillsammans.

År gick och idag är jag 38år. Vi berättade aldrig att jag inte var hennes mamma, dottern kallar mig mamma och det känns fel att jag aldrig sa något i början. Nu har hennes biologiska mamma blivit friskare och har tagit kontakten med mannen, jag vet inte vad jag ska göra. Känns som hon är min men det är hon inte Rynkar på näsan Hur förklarar man det? Kommer hon någonsin förlåta mig?

Det e verkligen inte någon av erat fel... Ni hjälpte henne bort från en med drog problem så ni ska absolut inte känna skuld.. ni gjorde någe bra.. sen att  hon blivit friskare där e en jobbig sak =/ har nästan samma problem.. pappan till mitt barn tog inte kontakt förän han fyllt två år och nu sitter vi i vårdnadstvist.. :(
    E tillsammans med min sambo som jag har nu som e som en pappa för min son.. Han kallar honom pappa fast han vet att han inte e det... men de ser oftast den de bott med som mamma eller pappa.. men sen vet ju inte jag hur jag ska komma in här eftersom jag inte vet riktigt hur allt gått till egentligen..

Hoppas det ordnar sig.. KRAM

Och beklagar sorgen =/
  • Sandra1990a
    Asså menade inte jobbig sak så men tjejen har ju ändå rätt till att få veta vem hennes riktiga mamma är... Så har jag kört med min son att han får säga pappa till min sambo men vi säger också att hans riktiga pappa bor någon annanstans så min sambo brukar säga att han kan vara som en pappa för honom även om han har sin biologiska :)
  • Anonym (Svag)

Min man ville helst inte jag skulle säga något eftersom han ville inte berätta för dottern att hennes mamma hade ett drogmissbruk. Jag vet att det låter konstigt och svårt att förstå, berättade även för honom att dagen kommer komma! Jag har bara en relation med mamma och hon har aldrig gått med om vad jag sagt utan hon valde en sida hos min man.

• Sandra1990a
    Anonym (Svag) skrev 2013-07-18 22:53:14 följande:

Min man ville helst inte jag skulle säga något eftersom han ville inte berätta för dottern att hennes mamma hade ett drogmissbruk. Jag vet att det låter konstigt och svårt att förstå, berättade även för honom att dagen kommer komma! Jag har bara en relation med mamma och hon har aldrig gått med om vad jag sagt utan hon valde en sida hos min man.

Men då gör han ju lite fel.. förlåt men menade bara att han behöver ju inte  ta upp att hon haft drogproblem..
  • Anonym (Svag)

Okej nu även om min man gjorde fel så gjorde jag det också. Kan inte förändra på det som var, skulle gjort det om jag kunde. Nu är hon 14 och vad kan jag göra?

• Wilma45
    Anonym (Svag) skrev 2013-07-18 22:53:14 följande:

Jag tror det är dags att din man och du berättar sanningen för flickan. Ni ska inte skjuta upp det längre. Det enda ni kan säga till ert försvar är att ni ville hon skulle bli vuxen nog att förstå. Och så måste du samtidigt försäkra henne om att du alltid kommer att känna dig som hennes mamma och älska henne vad som än händer, men att du vill att hon träffar sin biologiska mamma om hon själv vill.
    Räkna med att det kommer att bli en chock för flickan!  
    Hon kan mycket väl ha en relation till sin biologiska mamma i framtiden, men jag tror inte att hon kan ryckas upp från den familj som varit hennes sen hon var nyfödd. Vid en ev tvist kommer det tas hänsyn till hennes vilja och hennes bästa, och mamman kommer nog att få nöja sig med ett visst umgänge på flickans villkor. 
  • Sandra1990a
    Anonym (Svag) skrev 2013-07-18 23:00:43 följande:

Okej nu även om min man gjorde fel så gjorde jag det också. Kan inte förändra på det som var, skulle gjort det om jag kunde. Nu är hon 14 och vad kan jag göra?

Menade inte att klandra någon av er.. sa bara vad som skulle vara bäst.. förlåt om du tog det så.
    Går det att sätta sig ner att prata om situationen med henne och din man tillsammans? Kanske skulle uppskattas av henne ifall hennes biologiska mor kom innan med.. så hon får se henne i alla fall och bilda sin egen uppfattaning.. bättre nu en senare-.. för det blir bara värre annars.
  • Anonym (Svag)
    Wilma45 skrev 2013-07-18 23:06:30 följande:
    Jag tror det är dags att din man och du berättar sanningen för flickan. Ni ska inte skjuta upp det längre. Det enda ni kan säga till ert försvar är att ni ville hon skulle bli vuxen nog att förstå. Och så måste du samtidigt försäkra henne om att du alltid kommer att känna dig som hennes mamma och älska henne vad som än händer, men att du vill att hon träffar sin biologiska mamma om hon själv vill.
    Räkna med att det kommer att bli en chock för flickan!  
    Hon kan mycket väl ha en relation till sin biologiska mamma i framtiden, men jag tror inte att hon kan ryckas upp från den familj som varit hennes sen hon var nyfödd. Vid en ev tvist kommer det tas hänsyn till hennes vilja och hennes bästa, och mamman kommer nog att få nöja sig med ett visst umgänge på flickans villkor. 

Tack för svar, har funderat länge på hur man ska hantera det. Tycker synd om henne, jag vet också hur det känns att inte ha en biologisk förälder. Jag hoppas hon kommer förstå.
Svar på tråden Nu passar det..