nemo1 skrev 2013-07-19 16:29:16 följande:
Ok. För det första ger du den sämsta maten som finns för katter. Ett foderbyte ska dessutom ta flera veckor då katter har känslig mage. P-piller ökar drastiskt risken för juvertumörer och livmoderinflammation så varför kastrerar du inte katten? Är hon fertil så är det säkert även det som spelar in då okastrerade katters urin luktar betydligt mycket mer.
Dr Mupp skrev 2013-07-19 18:09:15 följande:
Du behagar inte att göra rent lådan tillräckligt ofta, du ger inte katten tillsyn tillräckligt mycket, du köper skitfoder och du kastrerar inte katten. Varför har du ens katt om du inte tänker ta hand om den?
Aileen Allannah skrev 2013-07-20 10:11:13 följande:
Men hjälp, menar du att du måste ha andra som säger åt dig hur man tar hand om en katt?
Åh, vilka högst otrevliga svar! Tar mig mödan att svara iallafall.
friskies har jag som sagt haft tillfälligt, ger alltid royal canin annars. Vid foderbytet blandade jag ut maten succesivt.
eftersom kissen är en avelshona är hon inte kastrerad, och hon har p-piller tillfälligt det med. Jag är medveten om riskerna för tumörer etc vid lång tids användande, därmed får hon enbart under en kortare tid tills rätt kavaljer dyker upp.
Jag behagar göra rent lådan tillräckligt ofta, vilket nu är 2 gånger per dag, annars 1 gång/dag om jag inte vart borta längre stunder.
Jag har aldrig tidigare behövt göra rent mer än så (jag har nog bättre uppfattning om min katts mängd/volym samt tidsfrist för hennes avföring än vad ni har fast ni verkar tro annorlunda).
Ja det minsta jag kan göra är att köpa ny låda, vilket jag gjort som jag redan skrivit att jag skulle.
Att fråga om ett par råd angående ens djur anser jag är en väsentlig skillnad på att andra måste säga åt en hur man tar hand om en katt. Min kisse mår utomordentligt bra, och lever som en drottning här hemma så ni behöver inte oroa er och skrika för fulla muggar för jag inte rensar lådan 3 gånger om dagen. Herregud!
Hur vore det att fråga nästa gång innan ni kastar er på främlingar med taskig attityd och anklagelser?
och ett RÅD;Man KAN faktiskt uttrycka en åsikt/ställa en fråga utan att skälla, alternativt låta som en diktator/bitterf***a.
stackars ER!