• Aurora h

    Vill inte tappa tron på män

    Blir så fruktansvärt besviken, har varit singel ett tag och hunnit dejta en del. Varför är det så många vuxna män som har ett kvinnoideal som får en att bli mörkrädd?! Den senaste jag dejtade var 40-år (några år äldre än mig) och gav sken i att vara så väldigt fin i sina värderingar och allt annat man kan önska sig....när vi väl blivit vänner på ett par av våra vanligaste sociala forum så ser jag tydligt hur han gillar och fäller uppmuntrande äckelkommentarer över olika lättklädda tjejer, som är i tidiga 20-årsåldern. Tycker för övrigt att det är så trist att det är så många tjejer i den åldern som söker bekräftelse genom att lägga ut en massa halvnakna och utmanande bilder...
    För mig är detta inte ok och eftersom det inte är första gången lackar jag ut fullständigt! Jag tycker inte att jag är ful på något sätt, men måste man vara en långbent, smal (många män verkar väldigt rädda för lite hull) med stora boobisar som man gärna flashar hejvilt på bilder, samtidigt som man plutar med munnen och ser överkåt ut? Jag vill ju ha en kille som tycker att detta är jättefånigt, men det verkar då inte finnas.
    Eller som förra året när jag i samband med lite sjukdom rasade ner i vikt och blev rejält underviktig. Jag har aldrig fått så mycket komplimanger för min kropp, jag fattar inte!? Vem tänder på en underviktig och sjuk människa?!
    Det mest frustrerande är ju att jag uppenbarligen drar till  och tydligen verkar falla för dessa karlslokar av någon outgrundlig anledning....
    Någon mer än mig som har samma upplevelser eller vill kan få mig på bättre tankar - skriv gärna en rad! 

  • Svar på tråden Vill inte tappa tron på män
  • meadows
    målvakten skrev 2013-07-21 18:20:00 följande:
    Det finns bra män där ute, men vi är svåra att hitta.

    Hittar du en bra vet du det ganska omgående.

    Jag hoppas du kommer hitta en :) 
    Så bra män är sällsynta? Men bra kvinnor finns det desto fler av?
  • meadows

    Män borde sluta skriva till kvinnor på dejtsajter.
    Kvinnor får massor av mejl, en stor del är sexförslag eller massmejl.
    Vi som tar oss tid att läsa en kvinnas presentation och anknyter till det i vårt första mejl, försvinner i mängden.
    Hänt ofta att kvinnan inte ens går in på min sida och tittar vem som skrivit.

  • Aurora h
    meadows skrev 2014-03-28 11:47:14 följande:
    Så bra män är sällsynta? Men bra kvinnor finns det desto fler av?
    Måste jag svara på din fråga..? hehe...
  • Aurora h
    meadows skrev 2014-03-28 11:49:42 följande:
    Män borde sluta skriva till kvinnor på dejtsajter.
    Kvinnor får massor av mejl, en stor del är sexförslag eller massmejl.
    Vi som tar oss tid att läsa en kvinnas presentation och anknyter till det i vårt första mejl, försvinner i mängden.
    Hänt ofta att kvinnan inte ens går in på min sida och tittar vem som skrivit.
    För att svara utifrån min erfarenhet:
    Jag får en stor del snuskskräpsmejl, ja. Inte sällan från män som i ålder skulle kunna vara min pappa och äldre , vilket känns väldigt äckligt. Många kör ju också massmejlsstilen/copy-pasteutskick. Enligt min uppfattning är jag inte ensam om detta, och därmed försvinner ju INTE de som faktiskt tar sig tid att läsa ens presentation och anknyter till det i ett första mejl. 
    Fattar såklart att det inte bara är tjejer/kvinnor som kan uppleva problem på dejtingsajter, och jag hoppas att du finner någon bra snart!!
  • Papito
    Aurora h skrev 2014-03-28 12:06:09 följande:
    För att svara utifrån min erfarenhet:

    Jag får en stor del snuskskräpsmejl, ja. Inte sällan från män som i ålder skulle kunna vara min pappa och äldre , vilket känns väldigt äckligt. Många kör ju också massmejlsstilen/copy-pasteutskick. Enligt min uppfattning är jag inte ensam om detta, och därmed försvinner ju INTE de som faktiskt tar sig tid att läsa ens presentation och anknyter till det i ett första mejl. 

    Fattar såklart att det inte bara är tjejer/kvinnor som kan uppleva problem på dejtingsajter, och jag hoppas att du finner någon bra snart!!



    Jo, tyvärr beter sig väldigt många kvinnor ganska ohyfsat på dejtingsajterna. Jag har inte svårt att träffa tjejer (peppar, peppar ta i trä) men har gjort motsatt resa. I början skrev jag långt, roligt och förankrat i kvinnornas presentation men det tar alldeles för mycket energi sett till svarsfrekvensen så nu har jag två-tre standardinledningar jag varierar mellan.

    Tråkigt - Ja

    Men orsakat av ohyfset/arrogansen man möter. Och jag vet många män som känner likadant. Känns som att kvinnor (generellt sett) bitit sig själva i svansen genom sitt agerande.
  • Aurora h
    Papito skrev 2014-03-28 12:31:35 följande:


    Jo, tyvärr beter sig väldigt många kvinnor ganska ohyfsat på dejtingsajterna. Jag har inte svårt att träffa tjejer (peppar, peppar ta i trä) men har gjort motsatt resa. I början skrev jag långt, roligt och förankrat i kvinnornas presentation men det tar alldeles för mycket energi sett till svarsfrekvensen så nu har jag två-tre standardinledningar jag varierar mellan.

    Tråkigt - Ja
    Men orsakat av ohyfset/arrogansen man möter. Och jag vet många män som känner likadant. Känns som att kvinnor (generellt sett) bitit sig själva i svansen genom sitt agerande.
    Håller med om att det är skitdåligt att inte svara på ett mejl man får. Slött och arrogant. Är det detta du upplever gör att kvinnor bitit sig i svansen?  Eller menar u att du får svar som är otrevliga? Det är ju helt onödigt och förekommer nog oavsett man/kvinna. 
    Hör också av många manliga bekanta att de sällan får svar. Jag tycker alltid att man tar sig tid att svara någonting, har en tjejkompis dock som är mycket rutinerad i nätdejtingvärlden, hon svarar absolut inte sådana som inte matchar det hon sökt, vilket hon tycker framgår. Själv är jag dock ganska rak om det händer, och svarar ofta med att skriva typ "Tack för ditt mejl, men som du ser av min pres. så matchar vi inte varandra... mm mm"
  • Krisnu

    Hur många män tycker inte om att titta på urläckra 20-åringar? Bara för att man inte kan få dem betyder det inte att man inte tycker de är skitsexiga.

    Deal with it.

  • Aurora h
    Krisnu skrev 2014-03-28 12:42:47 följande:
    Hur många män tycker inte om att titta på urläckra 20-åringar? Bara för att man inte kan få dem betyder det inte att man inte tycker de är skitsexiga.

    Deal with it.
    Hehe, jomen det är ju detta jag försöker att "deala med". Klart att man kan tycka att en 20 åring är fin eller "skitsexig" eller whatever även om man är något äldre eller inte spelar i samma liga eller vad det nu kan vara.
    Jag som 36 åring kan också se en 20 årig kille och tänka gud vad fin/söt/sexig om jag hade varit i den åldern....om jag hade varit i den åldern hade jag säkert blivit jätteintresserad. 
    Och KAN få?? Fattar inte att man VILL få en 20 åring om man är i min ålder typ eller äldre. Ungefär som att jag som hetero kan se en tjej/kvinna som är toksnygg/supersexig, men inte tänder jag på henne för det.
    Menar inte att dissa förhålanden med stor åldersskillnad nu, men när en part är så ung...eller yngre.... jag måste säga att jag tycker att det är äckligt att man ens vill.
    Vet en man som likt många andra drabbats av 40 årskris (42år). Denne man är flitig på Instagram, och det syns tydligt hur han gillar, eller ger mkt uppmuntrande kommentarer på tjejer så unga som 17-22 när det står och våpar sig. Det är rent äckligt tycker jag....som sagt....vill inte tappa tron på män, men vid gud vad det är svårt....finner många rent ut sagt empatistörda.
  • Flaskpostaren

    Det är ju dig det är fel på, som dras till såna män, knappast männen i allmänhet det är fel på.

Svar på tråden Vill inte tappa tron på män