• Anonym (Misslyckad)

Hur farligt är det?

Har missbruksproblematik sedan innan. Är gravid i 7e månaden. Har druckit kanske ett tiotal gånger och rökt hach ungefär lika många gånger. Inga jättemängder av något av det. Åt även lite många Lyrica en gång när jag var i kanske v 5 innan jag visste att jag var gravid. Alkoholen och rökat nu senaste 2 och en halv månaden. Dricker även energidricka varje dag och röker kanske ett paket om dagen. Börjar bli orolig att min bebis kommer att vara helt förstörd.

• Svar på tråden Hur farligt är det?
  • Anonym (??!!)

Jag  blir mörkrädd när jag läser detta!

• frappa
    Anonym (??!!) skrev 2013-10-11 11:37:08 följande:
    Jag  blir mörkrädd när jag läser detta!
    Håller med dig, att röka tobak under graviditet är en stor riskfaktor till olika skador ens barn.
    Lite lustigt att hon valde att ha kvar det som är potentiellt mest skadligt.
    Men det säger en del om beroendet som växtgiftet nikotin ger dig.
  • Anonym (Misslyckad)
    Anonym (En till) skrev 2013-10-07 10:57:52 följande:
    Hej TS! Hur har det gått? Jag är själv i lite samma sits. Har rökt joints hela graviditeten, nästan dagligen. Har dock slutat med enbart cigg så gissar på att det kanske blir ett paket i veckan och 2-3 gram gräs i veckan så inga jättemängder. Alkohol, koffein och andra droger har jag avstått helt. Jag har nu två veckor till BF. Bara nyfiken på hur det gått för ts. Hoppas både du och barnet mår bra!

Jo vi mår jättebra båda två. Börjat min

medicinering igen så livet flyter på igen. Min lille hade i å för sej lite skakningar som läkaren trodde berodde på ciggen men d gick över på ett par dagar.
  • Anonym (Misslyckad)
    frappa skrev 2013-10-11 12:47:00 följande:
    Håller med dig, att röka tobak under graviditet är en stor riskfaktor till olika skador ens barn.

Lite lustigt att hon valde att ha kvar det som är potentiellt mest skadligt.

Men det säger en del om beroendet som växtgiftet nikotin ger dig.

Jo nikotin e ett jävla jidder. Klarat av att bryta med allt annat jag hållt på med men ciggen e ju svårast av allt att lägga ner.
  • frappa
    Anonym (Misslyckad) skrev 2013-10-20 20:55:59 följande:

Jo nikotin e ett jävla jidder. Klarat av att bryta med allt annat jag hållt på med men ciggen e ju svårast av allt att lägga ner.
    Är nog av de mest beroendeframkallande vi har på denna jord.
  • Baam

Seriöst, hur fan tänkte du där? Inte alls förmodligen.

Ska du ha barn är de bara ta sig i kragen o söka hjälp o lägga av med skiten, eller så skaffar man inte barn förän man är ren.

Har själv varit sprutnarkoman men man får väl fan kamma till sig när man är gravid. Ja, jag har barn.

• Anonym (Misslyckad)
    Baam skrev 2013-10-22 19:25:21 följande:

Ska du ha barn är de bara ta sig i kragen o söka hjälp o lägga av med skiten, eller så skaffar man inte barn förän man är ren.

Har själv varit sprutnarkoman men man får väl fan kamma till sig när man är gravid. Ja, jag har barn.

Hur jag tänkte? Varit ren sen 2 år tebax. Men då haft min medicin mot min ångest som jag haft sen jag la ner med tjacket. Sen att d händer saker i livet som man kanske inte utgått från som gör att saker inte blir riktigt som man tänkt har inte direkt att göra med hur länge man varit ren att göra. Men iaf nu tänkte jag som så att lite röka när ångesten varit för kraftig kanske inte e d bästa men bättre än att tex bli fast på tjacket igen lr äta mina mediciner som tydligen ska orsaka både missbildningar å andra skador. Inget jag e stolt över, långt ifrån.
  • Anonym (Blivande far)

Det är uppenbart att du inte älskar ditt barn. Fy fan, man mår ju illa! Jag hoppas innerligt att de tar barnet ifrån dig samma dag som det föds och placerar det hos någon som älskar det! Inget barn ska behöva ha en mamma som du!

• Anonym (??!!)
    Baam skrev 2013-10-22 19:25:21 följande:

Anonym (Blivande far) skrev 2013-10-22 23:36:39 följande:
    Det är uppenbart att du inte älskar ditt barn. Fy fan, man mår ju illa! Jag hoppas innerligt att de tar barnet ifrån dig samma dag som det föds och placerar det hos någon som älskar det! Inget barn ska behöva ha en mamma som du!
    Håller hundra procent med, när du väntar barn så handlar det inte om dig längre utan om barnet i din mage. Kan du inte avstå från röka, både cigg och braj, då ska du inte ha barn!

• frappa
    Anonym (Blivande far) skrev 2013-10-22 23:36:39 följande:
    Inte en ideal situation det kan jag hålla med om, men att kalla man inte älskar sitt blivande barn är fel.
    När man sätter sig ner och tittar på fakta sansat, så inser man snart att hälsorisken för barnet är lågt.

Däremot tobak, där har vi tydliga skadeverkningar.
    Många blandar ihop tobakens skadeverkningar med att cannabis ger den samma skadorna.

Svar på tråden Hur farligt är det?