• Anonym (Misslyckad)

Hur farligt är det?

Har missbruksproblematik sedan innan. Är gravid i 7e månaden. Har druckit kanske ett tiotal gånger och rökt hach ungefär lika många gånger. Inga jättemängder av något av det. Åt även lite många Lyrica en gång när jag var i kanske v 5 innan jag visste att jag var gravid. Alkoholen och rökat nu senaste 2 och en halv månaden. Dricker även energidricka varje dag och röker kanske ett paket om dagen. Börjar bli orolig att min bebis kommer att vara helt förstörd.

• Svar på tråden Hur farligt är det?
  • frappa
    Anonym (lm) skrev 2013-10-24 22:18:23 följande:
    Men snälla, om det vore så, varför skulle inte samma sak gälla en 30-åring. Enligt dagens forskning påverkas yngre tonåringars hjärnor negativt. Här är första sidan (av många som stöder det jag säger) som kom upp när man sökte om ämnet på google. 
    " rel="nofollow" target="_blank">

Kan du visa EN studie som stöder ditt påstående?  Nu pratar vi alltså om hur cannabis påverkar yngre tonåringars hjärnor.

Ditt "exempel" är inte överdrivet, det är felaktigt. Men utveckla gärna.  

Angående det sista så börjar jag tro att du driver med mig. Ja, barnet blir kanske extremt påverkat av cannabinoiderna i modersmjölken. Ja, en vuxen behöver ta betydande mängder för att somna minuter efter intag. Vad har det med saken  att göra? Tror du inte det är mångdubbelt(hundratals ggr?) mer och olika sorters cannabinoider i en standard spliff, som barnet i sin tur får i sig, än det finns i några milliliter bröstmjölk? Förstår du?
    Ingen som säger att någon som är i yngre tonåren, och röker ofta.
    Inte får problem av deras konsumtion.

Schizofrenin kan inte skapas av cannabis.
  • Anonym (Misslyckad)

Eftersom många frågat efter jag redan sagt d så mår både bebis å jag bara bra. Bebis verkar inte fått några skador efter dom undersökt eftersom jag talat om hur d varit. Jag har min medicinering igen å mår bra. Vi har fått ökat stöd efter allt så d funkar oxå. Å till er som verkar tro att man inte kan älska sitt barn för att allt inte funkar som man tänkt ni vet faan inte va ni pratar om! Älskar mitt barn mer än va som går förklara.

• Anonym (??!!)
    Anonym (lycka till) skrev 2013-10-24 17:49:22 följande:
    Så du har i flera år brukat substanser du inte vet ett skit om, herre gud alltså.
    Brukar man inte ta reda på vad man stoppar i sig innan faktum?

Men suck orka! Puss
  • Baam
    Anonym (Misslyckad) skrev 2013-10-25 00:06:17 följande:
    Eftersom många frågat efter jag redan sagt d så mår både bebis å jag bara bra. Bebis verkar inte fått några skador efter dom undersökt eftersom jag talat om hur d varit. Jag har min medicinering igen å mår bra. Vi har fått ökat stöd efter allt så d funkar oxå. Å till er som verkar tro att man inte kan älska sitt barn för att allt inte funkar som man tänkt ni vet faan inte va ni pratar om! Älskar mitt barn mer än va som går förklara.
    Men jag tänker såhär. Jag vet en tjej som knarkar hejvilt när hon var gravid. Ungen är söt och "friskförklarades", men än är ungen för liten för att man ska veta hur de står till i skallen på den. De har man ingen aning om än, de lär väl visa sig medans åren går hur det egentligen står till däruppe, de är ju inget som syns nu.
  • Anonym (lm)
    frappa skrev 2013-10-24 23:06:42 följande:
    Ingen som säger att någon som är i yngre tonåren, och röker ofta.
    Inte får problem av deras konsumtion.

Schizofrenin kan inte skapas av cannabis.
    Sant, det kan endast utlösa schizofreni. Men hur är det om schizofrenin hade förblivit outlöst om man inte hade använt cannabis, kan man då fortfarande säga att det inte var cannabis som orsakade problemet?

Missförstå mig inte, jag är 100% för en legalisering, men man ska inte bagatellisera och framställa cannabis som totalt ofarligt för alla. Det är lika mycket propaganda som de överdrivet negativa effekterna man blev itutad av skolan och samhället förr i tiden och ännu också för den delen. 
  • frappa
    Anonym (lm) skrev 2013-10-25 11:11:35 följande:
    Sant, det kan endast utlösa schizofreni. Men hur är det om schizofrenin hade förblivit outlöst om man inte hade använt cannabis, kan man då fortfarande säga att det inte var cannabis som orsakade problemet?

Missförstå mig inte, jag är 100% för en legalisering, men man ska inte bagatellisera och framställa cannabis som totalt ofarligt för alla. Det är lika mycket propaganda som de överdrivet negativa effekterna man blev itutad av skolan och samhället förr i tiden och ännu också för den delen. 
    Schizofreni får man oavsett, om man är genetisk disponerad för schizofreni.
    Det finns bra mycket mer än lite cannabis som utlöser schizofreni.
    Alkohol, stress och traumatiskt händelse är duktiga utlösare.

Finns inget som stödjer att om man inte rökt cannabis så hade man inte fått schizofreni.
    Man har i ett flertal länder statistik på detta med antal nya schizofreni fall per capita under en tidsperiod.
    Under samma tidsperiod så har man haft en stor ökning av konsumtion av cannabis, dock ökade inte antal nya fall per capita.
    Hade det varit så att mer får schizofreni med cannabis, så hade man även sett en ökning av nya fall per capita.
    Detta såg man inte.
    UK www.schres-journal.com/article/PIIS0920996409002692/abstract
    AU www.ukcia.org/research/TestingHypotheses.pdf
    Vet att det finns en liknande studie i USA, som mer eller mindre bekräftar detta.
    Borde finns statistik i Sverige också, bara att den inte sammanställd och jämförd med cannabis konsumtionen.

Att säga man inte får schizofreni av cannabis är inte att säga cannabis är ofarligt.
    Kommer aldrig någonsin säga cannabis är ofarligt .
    Dock ska man inse att de risker som finns med cannabis, är nästan i princip bara hos missbrukaren.
  • Marlean
    Anonym (lycka till) skrev 2013-10-24 21:39:26 följande:
    Nej, den BÖR ha koppling men man har inte hittat den efter decennier av sökning.

Råmjölken och schitzo har däremot tydlig kompling, föds man så har man omkring en procent att drabbas ...

Nej, det som hämnar utvecklingen är när unga dedicerar sig själva en syssla och resten av livet, nya erfarenheter och upplevelser uteblir.
    Spelar ingen roll om det är cannabis, dataspel eller nått annat som tar upp nära på 100 % av ens focus.

Jag låter dig tänka en stund på min överdrivna exempel.

Man kan däremot konstatera att det är ingen liten mängd i och med barnen blir extremt påverkade, en vuxen skulle behöva ta betydande mängder för att somna minuter efter intag.

Nej det finns koppling. Du får nog läsa på lite. Upp till 8 % av befolkningens schizofreni tros ha utlösts av cannabis. Det är en rätt stor siffra.
  • Anonym (lycka till)
    Marlean skrev 2013-10-25 16:18:59 följande:

Nej det finns koppling. Du får nog läsa på lite. Upp till 8 % av befolkningens schizofreni tros ha utlösts av cannabis. Det är en rätt stor siffra.
    Varför tog du inte och läste sista inlägget i tråden innan du uttalar dig?

Jag kommenterar inte ens, snegla upp.

• frappa
    Marlean skrev 2013-10-25 16:18:59 följande:

Då är det 92% av schizofrenin som utlöst av annat.
    Mitt tips här är alkohol, stress och traumatisk händelse.
    Verkar som cannabis utgör en extremt låg utlösare av schizofreni.

Många schizofreni fall, börjar med cannabis ett bra tag innan de får själva diagnosen.
    Just för de känner att det är nått fel, och försöker med alkohol, cannabis och andra droger.
    För lindra dessa besvär.
    Detta är välkänt inom psykvården.

Sen skadar det inte att du tar del av statistiken i frågan, så kommer du inse att cannabis ökar inte schizofreni fallen.
    Enda korrelationen är schizofreni--->cannabis och inte cannabis--->schizofreni-
  • Marlean
    frappa skrev 2013-10-25 18:10:55 följande:
    Då är det 92% av schizofrenin som utlöst av annat.
    Mitt tips här är alkohol, stress och traumatisk händelse.
    Verkar som cannabis utgör en extremt låg utlösare av schizofreni.

Många schizofreni fall, börjar med cannabis ett bra tag innan de får själva diagnosen.
    Just för de känner att det är nått fel, och försöker med alkohol, cannabis och andra droger.
    För lindra dessa besvär.
    Detta är välkänt inom psykvården.

Sen skadar det inte att du tar del av statistiken i frågan, så kommer du inse att cannabis ökar inte schizofreni fallen.
    Enda korrelationen är schizofreni--->cannabis och inte cannabis--->schizofreni-

Du bör nog läsa engelska Wikisidan snarare än Svenska eller varför inte läsa mer riktiga studier som gjorts, eller kanske psykiatriböcker?
Svar på tråden Hur farligt är det?