• flowerrr

Konsultchef Bemanningsföretag - vilken lön är rimlig?

Hej!

Jag förstår att det kanske inte sitter massa konsultchefer här på familjeliv (men jag kan ju alltid hoppas).

Jag är övertygad om att jag är grymt underbetald på mitt arbete. Jag har akademisk utbildning och tjänar 22000!
    Jag undrar vad som är vettigt att tjäna när man kommer att ha personalansvar för en grupp på 30-70 stycken med allt vad det innebär? Känns trist att arbeta när mina arbetskamrater troligtvis tjänar mer än så för samma arbete.

• Svar på tråden Konsultchef Bemanningsföretag - vilken lön är rimlig?
  • Mineralvatten

öh när jag jobbade som konsult för ca 5 år sen hade jag 16400kr INNAN skatt.
    det är dock möjligt att du är underbetald.
    du kan ju först börja med att se till att ge dina konsulter skäliga löner om de inte har det, det är ju på grund av dem som du har ett jobb.

• tjej87

Hm, jag gissar på att det rör sig om bemanningsföretag eller liknande? Isf så tycker jag att du tjänar för lite, jag tänker mig att en ingångslön där ligger på 25-28 och sen uppåt 30 efter ett par år. Men detta är bara vilda gissningar och vad jag tycker vore rimligt när jag har sett vad för typ av jobb man gör.

• Mineralvatten
    tjej87 skrev 2013-07-23 18:47:24 följande:
    Hm, jag gissar på att det rör sig om bemanningsföretag eller liknande? Isf så tycker jag att du tjänar för lite, jag tänker mig att en ingångslön där ligger på 25-28 och sen uppåt 30 efter ett par år. Men detta är bara vilda gissningar och vad jag tycker vore rimligt när jag har sett vad för typ av jobb man gör.
    ja det står att ts är konsultchef på ett bemaningsföretag...
  • Kjell2

Har du en fast lön före skatt om 22 000 kr/månad och ingen rörlig del tycker jag det låter lite.

• tjej87

Missade att läsa rubriken noga, då stämde ju det jag gissade iaf :)

• missan75

22 000 låter ju katastrofalt. Hur kan du ha så låg lön? :O Det är ju katastrof.

• Mineralvatten
    missan75 skrev 2013-07-23 19:11:42 följande:
    22 000 låter ju katastrofalt. Hur kan du ha så låg lön? :O Det är ju katastrof.
    det är en bra lön, jag hade som sagt 16400kr innan skatt för ca 5 år sedan när jag jobbade heltid på bemaningsföretag.
  • missan75

Hon är inte konsult utan chef för konsulterna.

Jag tolkar det som om TS jobbar på typ Manpower, Proffice eller liknande och är chef över de konsulter de hyr ut. Då är 22 000 värdelöst.

• MajaVira
    Mineralvatten skrev 2013-07-23 19:12:41 följande:
    det är en bra lön, jag hade som sagt 16400kr innan skatt för ca 5 år sedan när jag jobbade heltid på bemaningsföretag.
    Men det beror ju också på VAD man jobbar som - är ju väldigt stor skillnad om man har en relativt okvalificerad tjänst jämfört med sådana som kräver högskoleutbildning och många års erfarenhet. Allt från lokalvårdare, kundtjänstmedarbetare, montörer, ekonomer till högre chefstjänster kan ju gå via bemanningsföretag.
Svar på tråden Konsultchef Bemanningsföretag - vilken lön är rimlig?