• Aapple

Igångsättning cytotec

Någon som fått det o gav det resultat?

• Svar på tråden Igångsättning cytotec
  • Maria Nabard

Cytotec er en magesårmedisin som også brukes som abortpille. Virkestoffet i Cytotec heter Misoprostol og medikamentet brukes til å sette i gang fødsel ved de fleste norske fødeavdelinger, selv om medikamentet ikke er godkjent til slik bruk.

• LillGris

Men det går inte att bedöma relevansen när det är en blogg utan källhänvisningar. Om sambandet cytotec - blindhet var fastställt borde man ju kunna hitta en relevant artikel eller rapport om detta, men det finns ju inte.

• LillGris
    Maria Nabard skrev 2013-07-24 15:07:01 följande:
    jag har inte kollat källor, jag sa att min väninnas vän fick en blind son och de på sjukhuset sa till henne att det berodde på cytotecsom hon hade fått och det var sånt som kunde ske.

Men det låter ju helt sinnessjukt att säga så när man omöjligen kan veta. Det finns så vitt jag kan se inga vetenskapliga artiklar som stöder påståendet, och hir vet de att cytotec orsakat hennes sons blindhet? Och att det inte är av "naturliga orsaker" s.a.s. Alltså jsg säger inte att cytotec INTE orsakar blindhet, jag säger bara att det inte verkar finnas belägg för att så är fallet.
  • Maria Nabard
    LillGris skrev 2013-07-24 15:11:45 följande:
    Men det går inte att bedöma relevansen när det är en blogg utan källhänvisningar. Om sambandet cytotec - blindhet var fastställt borde man ju kunna hitta en relevant artikel eller rapport om detta, men det finns ju inte.
    som jag sa så har jag ingen källa på det. Hon som fick sin blinda son fick besked av SJUKHUSET att hans skada uppstått på grund av cytotec. Men antar att sjukhuset bara hittade på det till henne för de hade ingen bättre förklaring, eller vad??
  • Maria Nabard
    LillGris skrev 2013-07-24 15:16:16 följande:

Men det låter ju helt sinnessjukt att säga så när man omöjligen kan veta. Det finns så vitt jag kan se inga vetenskapliga artiklar som stöder påståendet, och hir vet de att cytotec orsakat hennes sons blindhet? Och att det inte är av "naturliga orsaker" s.a.s. Alltså jsg säger inte att cytotec INTE orsakar blindhet, jag säger bara att det inte verkar finnas belägg för att så är fallet.
    bara för att allt gick bra under din födsel så är det inget säkert medel. De varnar till och med gravida från att använda det..
  • TreblirFyra13

Inte att rekomendera. En bekant förlorade flera liter blod och både hennes å barnets liv svävade mellan liv o död..

• LillGris
    Maria Nabard skrev 2013-07-24 15:15:27 följande:
    minbebis.com/blogg/heartan/2013/04/24/igangsattning-med-cytotec-faror/

Mjo men där står ju inget nytt egentligen. Somjag fick det förklarat för mig är det så att cytotec används vid aborter, missfall och igångsättningar för att det är starkt fosterdrivande, men tar inte död på fostret. Alltså att det är kvinnan det påverkar, snarare än fostret. Jag är dock verkligen inte en expert och kan ha fel, men jag hittar inget som säger emot det egentligen.
Svar på tråden Igångsättning cytotec