LillGris skrev 2013-07-24 15:31:49 följande:
Ja precis. Det verkar som att cytotec i första hand är en enorm riskfaktor för den gravida kvinnan (t ex att kvinnor som blivit igångsatta blödit enorma mängder osv). Men där står fortfarande ingenting om att cytotec orsakar skador på barnet, t ex blindhet. Det verkar inte finnas belägg för det. NOTERA att jag inte påstår att cytotec är en bra metod för igångsättning, eller att det bör användas i det syftet, men då för att det verkar orsaka kvinnan onödigt mycket lidande.
jag har som sagt aldrig sagt att det är bevisat att det kan föra till blindhet.. Jag säger detta för sista gången nu eftersom du tydligen har hakat upp dig på detta. Hon som fick en blind son fick besked av sjukhuset att skadan hade uppstått på grund av cytotec, alltså ingen källa på det eller några bevis mer än att sjukhuset sa detta till mamman och beklagade vad som hänt.
Däremot finns det vart fall 2 fall i norge där barnet har fått hjärnskada av cytotec.
Nu har jag diskuterat färdigt med dig ang blindhet. Ett barn blev blind på grund a cytotec och det är 1 barn för mycket!!!!!!