Inlägg från: Geléhallon89 |Visa alla inlägg
  • Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

wassan skrev 2014-02-23 15:17:06 följande:
    jaa jag använder äl test de digitala från cb ;( 
    okej, ja använde bara de där billiga stickorna. :P  så kunde ja testa 2-3gånger om dagen för o va säker på att inte missa.. har du fått fullt utslag denna månaden? 
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Geléhallon89
    wassan skrev 2014-02-28 17:19:57 följande:

vad säger ni tjejer? 
    Grattis!!! :D:D va roligt!! 
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-26 08:21:39 följande:
    Hej zandra o ni andra det var länge sen vi skrev här.. Hur mår ni o hur går det med era graviditeter ?
    Hej! Jag mår bara bra, börjar bli tungt men jag njuter :) är i vecka 27 nu, hur går det för dig? :)
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-26 13:03:56 följande:
    Hej wassan

Jag är i vecka 11+x alltså 12 o mår illa hela tiden o kräks ibland. Hatar alla lukter men ärligt talat jag står med allt bara jag får vara gravid :)

Det värsta tycker jag är halsbränna som jag inte klarar av. När jag får halsbränna kan jag inte göra utan måste stoppa det på något sätt…
    såg att du svarat :)  åh halsbränna from hell har jag med. köpte gavicon tuggtab som barnmorskan rekomenderade och de funkar någorlunda iaf. men försöker mest undvika för stark kryddad mat, juice,kaffe och att inte äta något 2timmar innan läggdags för o undvika o få de under natten.  brukar mislyckas dock :P
  • Geléhallon89
    wassan skrev 2014-03-26 16:09:22 följande:
    gele å linn:  ni har ju kommit en bra bit in i graviditeten juu, roligt<3
    hoppas de går över snart inte alls roligt ;( 
    usch! 

inte äta 2 h innan man skall sova hm de skall jag prova och se ifall de hjälper, så slipper man kanske spy också på morgonen 
    ja, helt underbart och nu är vi alla värda en bra graviditet efter allt vi gått igenom!! :) 
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-26 17:02:05 följande:
    Jo det har jag men har haft blödningar och bruna flytningar fortfarande men allt såg bra ut så jag undrar hur länge det varar :) är så rädd då jag tidigare haft ma..

Geléhallon
    Hatar gaviscon tabletter, jag kräktes så fort jag började tugga blääää men oral funkade perfekt så länge man inte äter något efteråt ;)
    hahah, håller med dig. jag har pinat mig igenom flera nätter nu för att jag vägrat o ta dem xD  hatar mest att de ligger kvar sånt mellan tänderna så de typ knastar när man biter ihop. "ryser" 
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-27 18:27:52 följande:
    Hhhhhh ryser oxå här :D

Prova samma märke fast oral... Tar du nefirex järntabletter? Tänker mest på hur äckliga de är.. Smaken är bläää
    Aa ska göra de :) ne åt de förra graviditeten men denna gången rekomenderade dem duroferon små runda tab. smakar inget och lättare att svälja ^^
  • Geléhallon89
    wassan skrev 2014-04-01 15:28:33 följande:
    haha jaa trillingar ;) tack! 
    jag är såå chockad kan inte förstå de alls 
    för några veckor sen var jag på vul och då sa han att han bara ser ett foster..
    8+3 idag 
    men herregud! :D trippelt så mkt grattis då :P  förstår chocken xD 
  • Geléhallon89

Hur mår alla här inne då? 

Jag är sååå trött i kroppen och ryggen tar kol på mig. Nu längtar jag bara tills hon kikar ut. Inte roligt längre. hehe

Vecka 30 på måndag och på torsdagen ska jag tillbaka för och träffa min fertilitetsläkare :) vet dock inte vad jag ska göra där. prata bara kanske.  Ska även till barnmorskan igen för att för andra gången lyssna på hjärtat och ska även prata om hur dem ska ha kolla så hon vänder sig rätt innan det blir föresent , vill göra ks igen pga säte.  vändningsförsök med sonen misslyckades och en gjordes ganska sent så var för trångt. så vill ha koll i tid :)

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2014-04-09 19:06:22 följande:
    Jag är i vecka 26 och mår toppen bra fortfarande
    Har inte fått så stor mage än, och hon sparkar och bökar för fullt!
    Ska på första bm besöket sen RUL på fredag, då ska vi lyssna på hjärtat!

Oj varför gör ni RUL så sent? :)   min mage har stannat lite, eller så har den bara sjunkit. :P  åh visst är det mysigt med sparkarna, iaf i början. haha min lilla har nog huvudet nedåt nu för bara sparkar på revbenen. :P

Här ser ni senaste magbilderna.  tycker ni den sjunkit lite? 

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-04-09 21:05:07 följande:
    Hej tjejer..

Jag mår bra förutom lite bruna flytningar som inte slutar.. Känner lite lite fosterrörelser ibland :) är i vecka 14.. Illamående o halsbränna dödar mig.. När jag mätt får jag halsbränna o när jag är hungrig ( behöver inte vara hungrig) Mår jag illa osv.. Ibland funderar jag på vilket jag ska välja mår illa el halsbränna o må illa vinner ;)
    Det hade jag med fast tidigare i några dagar och de va ingen fara. Har du kollat upp dina?  Fy fan, ja jag vaknar varje natt med halsbränna och måste säga att jag väljer med isf hellre att må illa för det är bara jobbigt än halsbränna som gör ont och är jobbigt :p 
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2014-04-11 09:29:16 följande:
    Oj såg nu att jag skrev meningen lite otydlig i förra inlägget :-P
    Det är första bm besöket sen vi var på RUL i vecka 19

Jag är i vecka 25 på bilden och som ni ser är magen inte så stor, syns knappt att jag är gravid :-P ska till bm kl 13 idag så får vi se vad hon säger om det är normalt! Jag har iaf gått upp ca 7 kilo så nått verkar ha hänt iaf!

ahaaa haha.. oj ja du hade liten mage du. hade jag med velat ha och sett många fler som inte fått stora så är nog normalt :D .  var tvungen o gå upp o läsa om de va du som hade trillingar isf hade jag undrat vart dem lagt sig ;) meed de va de ju inte haha!  
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2014-04-11 10:43:01 följande:
    haha nää jag är glad för en gissar att det hade synts lite mer då :-P

ja men precis :P haha … 

nu har jag ansökt om föräldrapenning 60 dagar innan hon kommer då jag är arbetslös. :)    glad man blev när hon syntes på sidan :D . åh !!

• Geléhallon89
    wassan skrev 2014-04-22 18:26:51 följande:
    ville bara uppdatera lite kort 
    men jag fick reda på att mina små är döda ;( idag när jag var och gjorde kub, allt såg bra ut 8 april men idag visades något helt annat ;( 
    mår riktigt dåligt 4 mf i rad ;( 

hoppas de är bra med er andra<3 all lycka till er 
    kram 
    Men neeej Gråter  hoppas det tar  sig snart igen för er och att det då går bra! Hjärta  vet hur det känns med mf, haft 6 st, dock inte med trillingar men.   lycka till! Hjärta
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-05-13 06:54:27 följande:
    Hur mår ni tjejer??
    jag mår bra förutom foglossning och känner mig helt slut. Så nu får tiden gå fort, vill ha ut henne och ha tillbaka min kropp. v34 nu ;P sj?
  • Geléhallon89

Hej! håller tummarna för er att det tar sig snabbt för er ! :)

Själv så fick jag min dotter i famnen den 27 juni och idag är hon 5veckor :) 

Vincent 080622
  • Geléhallon89
    wassan skrev 2014-08-05 10:31:47 följande:
    åh stort grattis<33 
    jag dör hon är sååå fin <3

gick förlossningen bra? 
    kram

Tack snälla du <3   :D 

Ja den gick jätte bra :)  sprack endel utvändigt och läkningen var jobbig men nu är jag mig själv igen. :)

Vincent 080622
  • Geléhallon89
    Lotten skrev 2014-08-31 08:35:54 följande:
    Jag tog min första tablett den 21/8. Så det borde vara dags för ägglossning snart inom några dagar. :) Känner du av några biverkningar?
    jag är inte inne här så ofta och jag har fått en dotter i juni. men när jag åt tabletterna så första kuren gav mig alla graviditetssymtom som finns så jag blev säker på att jag var gravid. (dock var jag ju inte det, men de tog sig två månader efter det) :) lycka till!
    Vincent 080622
  • Geléhallon89
    Lillamy2015 skrev 2015-04-21 12:50:35 följande:

Hej!!
    Idag tar jag tredje tabletten med Pergotime. Letrozol gjorde ingen skillnad. Har ett "Pergobarn" sedan tidigare (2 år ) så hoppas att detta fungerar nu när Pergotime äntligen finns att köpa igen.

hej!  hur går det? :) 
    Vincent 080622
Svar på tråden Pergotime, följas åt?