Inlägg från: Geléhallon89 |Visa alla inlägg
  • Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Vela81 skrev 2013-07-27 10:57:57 följande:
    Kommer börja med pergotime i mitten av aug - har oreg cykler pga PCOS så de kan vara från 30-50 dagar
    Har två barn födda -05 och -07 där första barnet kom till efter enkelkur pergo, på första försöket Tvåan blev vi gravida på naturlig väg och nu har vi försökt sedan juli förra året, var på gyn i april och juni
    jag är 32 och maken 41

Ska bli kul att följas åt  
    Hej, ja samma här. har en cykel på 30-60dagar. längsta va på 67 en gång. jätte jobbigt :/ Åh på första kuren. va spännande :) jag har en son född 08 och vi har försökt i 2år nu så jag började verkligen tappa hoppet tills jag fick pergo då kom de förhoppningar igen :)  Jag är snart 24 och sambon 28.  :)
    Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Geléhallon89

Tagit sista tabletten idag. Igår stack det som bara den i äggstockarna.  :)  linnn89, vilken dag är du på nu? :)

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-07-29 09:51:22 följande:
    Dag 22 :) men vet inte om jag har fått äl kanske ... Jag väntar oxå på att få äl blödning :)... Vi håller tummarna
    Okej, spännande :)  får man alltid älblödning med pergo? :)  
  • Geléhallon89

Hur går det för er ? Vad har ni för biverkningar?  jag har fått helknasiga, toa heeelatiden och i vissa stunder känns det som att jag nästan kissar ner mig även om jag va på toa nyss. och luckt och smak sinne är knas. :s   kan man få de av pergo? eller är de mitt psyke som spökar hehe ,)

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 21:05:24 följande:
    Håller på att bli lite smått galen. Är idag på dag 21 men fortfarande inte fått någon Äl?
    Någon som fått senare än så? Eller som inte har äl flytningar men ändå vet att dem haft äl? Obestämd 
    jag har inte kommit så långt tog sista tab i måndags, kommer inte testa med ältest eller är det bra och göra det? jag har aldrig äl så är trött efter år med testerna :P
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 22:12:51 följande:

Min läkare förbjöd mig att använda Äl tester :P Det kan väl ha stressande effekt och man ska ju ta det lugnt och njuta och slappna av och sånt!  Jag tänkte försöka åka in och lämna blodprov på fredag och se om det visar något, det är ju det enda som ska visa typ 100% om man prickar rätt dag om man haft äl. Men jag känner ingenting eller har några äl flytningar eller någonting :/ har inte heller äl i vanliga fall!
    Ja min fertilitetsläkare har sitt ordspråk inom detta "love,care and ... och bara för det så kom jag inte ihåg va de sista va --_-- störande. men ingen stress och bara ta de lungt iaf.  den 5 på dag 16 ska jag på vul och han skickar säkert ner mig o ta ett blodprov då med.  nee jag har ingenting heller. inprincip helt torr.. lite "glidiga" flytningar men annars inget. visst jag är tidig fort men har tänkt o ha sex varannan dag men är för torr så har fått sår där nere nu som svider :( . aldrig fått innan tab. :/  ne jag har ingen äl heller ivanliga fall så hoppas på o få de nu. försökt 2 år med min sambo och försökte 2år med min sons pappa efter att jag blev gravid oplanerat och då hade vi slarvat med skydd i 1år. ':/ 
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-07-31 22:14:20 följande:

Dem biverkningar jag känner är ont i livmodern/ äggstockarna, mensvärk och lite ömma bröst.
    ja jag har haft stickningar och öm men just nu har jag svullen mage som bara den ;o
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-08-01 19:44:25 följande:
    Zandra: Det låter jobbigt, men man blir ju lite stressad när man läser att dem flesta verkar få Äl dag 14-15 och så händer det inget här. Men jag läste att en biverkning av pergo är att flytningarna försvinner men verkar som att folk har lyckats ändå. Men myser varannan till var tredje dag, men vet inte hur länge man ska hålla på :-P Läkaren sa mellan 12-20 men har man lång cykel kan ju äl komma senare?

kdbo: Jag äter vanliga vitaminer för kvinna just nu, bara för att få i tillräckligt med folsyra som ska vara viktigt. Annars äter jag typ inget socker alls, ( förutom det som är gömt i mat såklart) 
    Sen har jag beställt progesteron kräm som jag tänkte pröva. Den hjälper nog inget till att bli gravid men det ska tydligen minska missfalls risken något om man blir gravid plus att det ska minska biverkningar som mensvärk och ont i brösten och sånt vi får väl se... 
    Ja jag är inprincip snustorr där nere. nästan jobbigt när man ska ha sex. :P  så de kan förstöra för en? :/ jag har ju en cykel ivanliga fall på 30-60dagar så jag har ingen koll alls ;/ 
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-02 09:19:38 följande:
    Zandra vilken dag är du på?
    13 bara men vi har sex varannan dag från dag 10 för att jag testar ju inte med ältest och har ju så oregelbunden mens. :)
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-02 09:31:35 följande:
    Ok vi kör också varannan dag eller tredje dag.. Jag har aldrig testat med ältester :) det känns tröstande att höra det finns andra som jag ;). Ibland när jag hör att mina är gravida efter en eller månaders försök blir jag deprimerad och känns att bara jag som har svårt att skaffa barn.. Självklart blir jag glad för deras skull men samtidigt påminner de mig om mitt misslyckande.. Ingen vet i min släkt att jag pco jag har svårt att få barn..
    Okej, jag har testat med äl test förr men fick ju aldrig positivt. inte så konstigt men man märkte ju hur stressad man blev av att hålla på med dem :P så skippar de ist :)  jo jag vet hur du känner, och man undrar (why me?)  ibland funderar jag på om jag blir straffad för ngt. hehe  men just nu känner jag mig positiv och hoppas pergo hjälper :) 
Svar på tråden Pergotime, följas åt?