• LillaLinan80

Kronisk bihålsinflammation?

Jag blir snart helt knäpp! Sedan i februari har jag haft problem med mina bihålor! Varit förkyld hur många gånger som helst och sedan problem med bihålorna. Som följd blir jag irriterad och deprimerad. Jag har varit hos läkare flera gånger men har ingen bakterieinfektion. Provat kortisonnässpray, vanligt nässpray, sesamolja ja ALLT! INGER HJÄLPER! Nu under sommaren har det vart hopplöst! Tryck mot bihålorna/näsan (beror kanske på vädret?) Va tusan ska jag göra? Orkar inte leva såhär jämt!!

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Kronisk bihålsinflammation?
  • levande charader

Jag har också kronisk bihåleinflammation. Det är hemskt. Allt sätter sig i bihålorna och inget hjälper. Jag har haft det över 2,5 år nu. Vanlig nässpray lättar det lite när jag har någon förkylning men det hjälper som sagt bara lite och man kan ju inte använda det hur mycket som helst. Nässprayen som finns just mot bihålorna måste man använda några dagar innan den börjar verka och sen hjälper den, iaf på mig, sämre än nässpray. Mitt råd är dessvärre, lär dig leva med det..

• LillaLinan80

Känns skönt att inte vara ensam om detta Levande Charader! Känner du att det blir värre sommartid när det är varmt? Jag tycker att Sinoclear hjälper ok... Har du gjort ngn röntgen på bihålorna?

• levande charader

Ja det är en liten tröst att man inte är ensam. För mig så är det helt klart värst på vinterhalvåret då är det konstant hög smärta. På sommaren känner jag också av dem men inte alls på samma sätt. Minsta lilla förkylning eller liknande gör att det eskalerar direkt och blir så mycket värre. Jag har inte röntgat eller så utan efter många omgångar med bihålorna och att det aldrig släpper så har jag fått det konstaterat av läkaren som jag träffade gång på gång.

• my1313

Har du testat att skölja med näskanna och saltlösning? Det kan lindra, även om det kanske inte tar bort problemet helt. Och sök hjälp!

• levande charader

Jag har efter så här lång tid lärt mig att leva med det och att även hantera smärtan och det otroliga tryck som uppstår. Behandlingar med sprayer lindrar som sagt lite så det kör jag så mycket som möjligt.

• LillaLinan80

Levande: Ok, jag blev sjuk igen i slutet på juni. Gick i nästan en hel månad med "olustig" känsla i kroppen. Sedan bröt det ut ytterligare en bihålsinflammation ???? Trycker mkt över bihålor/ näsa. Har fått remiss till röntgen men inte haft tid att gå dit...hoppas det ska bli bättre????

• levande charader

Jag har iaf testat att skölja med kanna och saltlösning vid ett flertal tillfällen. Jag tror att jag har testat allt som går att testa förutom att skölja igenom bihålorna hos läkare.

• LillaLinan80

My: inte provat saltlösning men Sinoclear har typ samma "dränerande" effekt, det hjälper något. Hur många dagar använder du nässpray Levande? Hur många dgr uppehåll?

• my1313

Med näskanna får man åtminstone ut en massa, så jag tycker det är betydligt mer effektivt än nässpray. Har aldrig haft en bihåleinflammation sen jag började skölja. Så fort jag känner minsta symptom så sköljer jag morgon och kväll och det hela utvecklas aldrig till någon ordentligt inflammation.
    Kanske värt att testa? Nässpray är inte så bra att använda under längre perioder.

Svar på tråden Kronisk bihålsinflammation?