Jag har haft problem i flera år och det suger rejält. Mina slemhinnor är ordentligt svullna och täpper igen gångarna till bihålorna.
Har gjort 2 eller 3 röngten, tar dagligen dubbeldos rhinocort aqua 64, dvs 2 sprayningar i vardera näsborre morgon och kväll. Testat antibiotika, prednisolon mm. Det är bra ett tag och sen kommer det tillbaka.
Vi har diskuterat operation, men skulle avvakta under sommaren men nu har jag fått nog och ska boka in tid för att diskutera det igen. Som värst så har jag bihåleinflammation varje månad. Jag har trånga näsgångar och svårt att andas när jag ligger ner, snarkar rejält(som en stor full man) och kan sällan känna lufter. Känner inte ens doften när jag bleker håret, när hunden bajsat inne eller när jag står ute vid majbrasan.
Nässkölj mm fungerar inte alls här. De enda gångerna som jag känner att jag verkligen får in ordentligt med luft genom näsan är efter varje undersökning, där de sprayar med bedövande och avsvällande. Ändå brukar de inte komma in hela vägen med instrumentet i den sämre näsgången.