• Isbit

Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!

Jag har tränat som en idiot sen i februari. ÄNDÅ är magen så här!
    VA faaaaan
    VArför???

Jag har aldrig behövt träna eller bry mig om vad jag äter men jag har gjort det sen i feb.
    (fick barn i okt 2012)
    Jag hatar den här magen!
    Den är inte särskilt degig heller

• Svar på tråden Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!
  • Isbit
    Flisan79 skrev 2013-07-29 20:17:28 följande:
    Ja, muskler är ju en färskvara. Underhålla de inte så försvagas de.

Sen kan det ju vara så att dina är så pass svaga/delade att enda alternativet är att sy ihop dem under operation.

Om du ligger på rygg och gör en halv situp. Känner med fingrarna i mitten strax över naveln. Känner du musklerna då? Hur många fingrar får du in mellan musklerna som går jäms med magen? Alltså fingrar på tvären.
    kanske två
  • Isbit

men mer mitt vid naveln..o lite ovanför

• Isbit

Precis mitt under naveln är det en stor grop om jag gör som du skrev

• fiamedkakorna

Inte så jag menade.
    Men gör ett test för att utesluta ev graviditet.
    Jag menar om du tränar och tränar och magen är spänd eller vad du skrev så kan de ju vara lika bra att kolla det. Eller?
    Och nej, svält är ingen lösning på något. Det ger bara problem.

• Flisan79

Om du får in fler än två så är dina muskler delade. Vad jag förstår kan de vara delade mer på vissa ställen.

Jag är absolut ingen expert men har läst på en del. Vilket jag gör med sådant som intresserar mig .

Fortsätt med de statiska övningarna. Absolut inte en endaste vanlig sit-up eftersom att de särar på musklerna. Plankan, plankan och åter plankan. Och som sagt, googla på tuplermetoden. Även andra övningar som stärker den "inre korsetten".

Det var trots allt inte ens ett år sedan du födde barn så ge det lite mer tid. Jag vet faktiskt inte när man ska ge upp och inse att de är delade permanent (och endast ett ingrepp hjälper).

Kan googla om du vill

• Isbit
    Flisan79 skrev 2013-07-29 20:31:17 följande:
    Om du får in fler än två så är dina muskler delade. Vad jag förstår kan de vara delade mer på vissa ställen.

Jag är absolut ingen expert men har läst på en del. Vilket jag gör med sådant som intresserar mig .

Fortsätt med de statiska övningarna. Absolut inte en endaste vanlig sit-up eftersom att de särar på musklerna. Plankan, plankan och åter plankan. Och som sagt, googla på tuplermetoden. Även andra övningar som stärker den "inre korsetten".

Det var trots allt inte ens ett år sedan du födde barn så ge det lite mer tid. Jag vet faktiskt inte när man ska ge upp och inse att de är delade permanent (och endast ett ingrepp hjälper).

Kan googla om du vill
    TAck! Då finns det hopp alltså!
    Jag måste träna mer plankor o jag lovar jag har inte gjort en enda situp.
  • Isbit

Men hur ska det kännas om magmusklerna inte är delade då?
    Helt stängt?

• luspudel

Förlåt för OT, men hur var det att träna med olga? God mat? Värt pengarna? För övrigt tippar jag också på att dina magmuskler är delade, be en läkare ta en kik ifall det behöver sys ihop.

• cloud
    Isbit skrev 2013-07-29 20:07:01 följande:
    t
    Tycker du inte att jag var smal på andra bilden då?
    du ser smal ut på båda bilderna (riktigt fin kropp till och med ;) men putmagen finns ju även där. Skulle vara väldigt nöjd om jag vore du men nu var det ju inte det du startade en tråd om. Mitt enda bidrag till denna tråd är erfarenheterna av mycket konditionsträning. Löpartrenden kommer göra underverk på folks magar tror jag... :)
  • Isbit
    luspudel skrev 2013-07-29 20:34:15 följande:
    Förlåt för OT, men hur var det att träna med olga? God mat? Värt pengarna? För övrigt tippar jag också på att dina magmuskler är delade, be en läkare ta en kik ifall det behöver sys ihop.
    Jättegod mat, massro av recept, bra respons o pepp!
    Såå värt det!
Svar på tråden Vad är det för fel på min feta mage!!!!!!!