• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Nany

I kyckling filé 180g potatis sen ca 60g champinjoner. Det är ungefär.

• sihn

Tack!
    Vägde mig idag, 11 dagar och 1,5 kg mindre
    Gav mig motivationen jag behövde!
    Nu behöver jag tips på lunch som går snabbt att göra och med "saker man har hemma" samt bra mellanmål.
    Någon som kan hjälpa?

• Volis

Jättebra sihn! Precis sånt man behöver!

Jag har börjar jobba och äter på jobbet så jag har svårt att räkna kalorier där. Försöker där bara äta en mindre portion med mer grönsaker.

• Nany
    sihn skrev 2013-08-12 22:53:57 följande:
    Tack!

Vägde mig idag, 11 dagar och 1,5 kg mindre

Gav mig motivationen jag behövde!

Nu behöver jag tips på lunch som går snabbt att göra och med "saker man har hemma" samt bra mellanmål.

Någon som kan hjälpa?

Laxfile i ugn. Smörj en ugnsform med lite olja, lägg i laxen krydda med salt o citron peppar, strimmla paprika o lök, lägg grönsakerna i formen med laxen. Grilla sedan det i ugnen på 200g i ca 15 min. Denna lunchen tar 5 min att förebreda o 15 min att tillaga. Jag brukar äta det med en sallad till eller potatis. Vill man lyxa till det mer ät det med rödvin sås. Till mellan mål brukar jag oftast äta frukt
  • Nany

Hur många kilo är eran första delmål att gå ner o på hur lång tid ska ni gå ner dem?

• Volis

Mitt mål var 12 kilo, gick ju ner 2 så har 10 kvar! 5 kg är mitt första delmål för då har jag blivit normalviktig enligt bmi, sen vill jag gå ner 5 kilo till så jag hamnar på min idealvikt :)

Har varit en stressig vecka utan träning och lite slarv med mat men hoppas jag gått ner ngt på fredag iallafall...

• sihn

Jag ska gå ner 19 kilo. Mitt första delmål är 6 kg så jag kommer under 90 sträcket. Usch vad hemskt det känns att skriva siffran.

Idag fyllde äldsta sonen fem. Istället för att äta tårtan jag gjort (chokladtårta med vaniljsmörkräm och ett täcke av choklad) så gjorde jag mig en egen efterrätt som blev 309 kcal.
    1 dl kesella, 100 g frysta bär, en halv banan och knappt en tesked flytande honung som mixades till en kräm.
    Gudomligt gott. Och man behöver inte äta så mycket men jag unnade mig detta och har ändå 550 kcal kvar

• LängtansBlåaBlomma

Startvikt: 72 kg 
    Nuvarande vikt: 71 kg (efter 3 veckor)
    Målvikt: 55 kg
    Kan nås om 20 veckor

Delmål 1: 70 kg (efter 5 veckor)
    Delmål 2: 65 kg (efter 10 veckor)
    Delmål 3: 60 kg (efter 15 veckor)

• sihn

Fast när jag lägger in receptet i "Kostbevakningen" får jag bara fram 257 kcal.
    Någon som provat Kostbevakningen ?
    kostbevakningen.se/
    Som vet vilket man ska lita på i detta fallet?

Svar på tråden Shape Up