• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Nany
    sihn skrev 2013-08-23 22:04:37 följande:
    Min vägning gick åt skogen. 400 g minus.

Har iofs inte rört mig som jag brukar pga enorma blodblåsor på hälarna men ätit efter antalet kalorier och till och med mindre.

På söndag ska vi ha kalas för dottern som fyllt 15 och sonen sim fyllt 5. Det kommer att bli en prövning utan dess like!

Trevlig helg allihop!

Men det är ändå bra 400g. Jag ska ha dop imon o 3 rätters middag på söndag. Tänkte unna mig lite sen köra hårt igen.
  • alexs mamma
    sihn skrev 2013-08-23 22:04:37 följande:
    Min vägning gick åt skogen. 400 g minus.
    Har iofs inte rört mig som jag brukar pga enorma blodblåsor på hälarna men ätit efter antalet kalorier och till och med mindre.
    På söndag ska vi ha kalas för dottern som fyllt 15 och sonen sim fyllt 5. Det kommer att bli en prövning utan dess like!
    Trevlig helg allihop!

Glöm inte att en hälsosam viktminskning är 500g/vecka. Då mår kroppen bäst och får möjlighet att hinna med att ställa om alla viktiga funktioner som hormonutsöndring, reglering av förbränning etc. Du ligger ju där omkring, ha tålamod det tar ungefär lika lång tid att gå ner din vikt som du gick upp i vikt....

Lycka till!! 
  • Volis

Hade gått upp 400g... Inte katastrofalt mkt, men väldigt opeppande :( men bara att skärpa till sig!

• Pommac

Jag har kört shapeup lite fram och tiilbaka men inte riktigt orkat hålla i. Men nu jäklar ska det bli förändring. Jag börjar i morgon och får äta 1445 kcal om dagen. Det bökiga är att skriva upp allt man stoppar i sig. Men det tar egentligen inte så lång tid. Har gjort detta en gång tidigare så jag vet att det funkar! Då gjorde jag en resa på ungefär 15 kg. Nu behöver jag göra samma resa igen fast på 18 kg. 

Vad käkar ni till frukost och hur lägger ni upp dagen med era kcal? Äter ni mer på morgonen eller försöker ni jämna ut och äta ungefär lika mycket? 

• Pommac

Glömde säga att förra gången jag kämpade så tog jag en promenad på ca en timme innan frukost och sedan åt jag en sked riven ingefär med citron (som jag förvarade i kylen) också precis innan frukost. Min frukost då bestod mest av hårdbröd med hummus eller fetaost. Nu kör jag mer på yoghurt och fröknäcke som jag bakar själv. 
    Kommer dock inte hinna gå en timme innan frukost vilket är synd då jag har ett annat jobb nu som innebär att jag skujlle måsta kliva upp mitt i natten om jag skulle hinna med en promenad innan frukost.  

• Nany
    Volis skrev 2013-08-24 21:40:16 följande:
    Hade gått upp 400g... Inte katastrofalt mkt, men väldigt opeppande :( men bara att skärpa till sig!

Volis till min förvåning så ha ja oxå gått upp 1kg men vet du vad vi ska fan fixa det vägra ge upp
  • Nany
    Pommac skrev 2013-08-24 22:04:17 följande:
    Glömde säga att förra gången jag kämpade så tog jag en promenad på ca en timme innan frukost och sedan åt jag en sked riven ingefär med citron (som jag förvarade i kylen) också precis innan frukost. Min frukost då bestod mest av hårdbröd med hummus eller fetaost. Nu kör jag mer på yoghurt och fröknäcke som jag bakar själv. 

Kommer dock inte hinna gå en timme innan frukost vilket är synd då jag har ett annat jobb nu som innebär att jag skujlle måsta kliva upp mitt i natten om jag skulle hinna med en promenad innan frukost.  

Ökar ingefäran o citron fett förbränningen? Använde du färsk ingefära?
  • sihn

Jag vägde mig på "rätt våg" igår och de visade att jag hade gått ner mer. Sen den 1/8 har jag gått ner 3 kg
    Jag äter alltid en skål med havregrynsgröt (fiberhavregryn) och lite mjölk, ibland skivar jag upp en frukt och lägger i.
    Tyvärr är jag dålig att äta på dagarna. Oftast blir det bara en sallad med lite avokado och salladsost. Sen till mellanmål brukar det bli riskakor och frukt.
    Har skurit ner ordentligt på kolhydraterna men kan ärligt säga att jag saknar det så jag tror att jag ska äta lite mer. Brukar ha mellan 400-600 kcal över när dagen är slut.
    Ska efter min nya vikt äta 1477 kcal per dag.

Så skönt det var att se lite resultat på vågen.
    Hur gör nu när ni blir bortbjudna?

• Pommac
    Nany skrev 2013-08-24 23:02:42 följande:
    Ökar ingefäran o citron fett förbränningen? Använde du färsk ingefära?

Ja, för att öka ämnesomsättningeningen. Men ingefära är bra mot allt möjligt! (sv.m.wikipedia.org/wiki/Ingefära) Testa några veckor. Det är inte så gott men stoppa in i munnen och svälj ned med vatten funkar för mig. Riv ingefära på den finaste delen och lägg sedan i ett glas. Pressa över citron och förvara i kylen. Ta en tesked varje morgon innan frukost. :)
  • Pommac

Glöm inte bort att ni måste äta minst 1200 kcal varje dag. Äter man mindre kan kroppen ställa in sig på svält och då sparar kroppen på allt man stoppar i sig och då går man upp i vikt. 

Svar på tråden Shape Up