Nära en skilsmässa
Jag och min fru ligger nog nu nära en skilsmässa. Allt beror på det dåliga sexlivet, allt. Hur kan ett par som älskar varandra så mycket och trivs så bra ihop i övrigt vara så nära att skiljas pga dåligt sexliv?
Jag är man och 39 år gammal. Jag har två barn sedan tidigare som är 10 och 12 år. De bor hos oss varannan helg. Min fru är 43 år gammal och har en dotter sedan tidigare. Hon är 21 år nu och har flyttat ihop med en kille sedan 3 år tillbaka.
Vi har sex kanske en gång per månad, och då bara för att jag vill. Vi har haft detta problem i ca 4 år nu och varit tillsammans i 7 år. Vi kommunicerar urdåligt kring detta. Jag känner frustration och min fru känner press. Jag känner mig själv tjatig och min fru reagerar med ilska. Hon säger att jag har tjatat sönder vårt sexliv. Jag tycker att jag måste försöka prata om det för hon tar aldrig upp det.
Låter detta bekant för någon?
Retorisk fråga, jag har läst många trådar. Vi är inte på något sätt unika. Många har det lika.
Vi tycker båda om att sitta i soffan tillsammans, ta ett glas vin och titta på TV. Sitta nära varandra. Vi tycker båda om det, men vi gör det nästan aldrig. Varför? Därför att jag ÄR KÅT SÅ IN I HELVETE då vi inte haft sex på en månad. Detta känner hon och blir stressad av det. Därför undviker hon situationen. Hon undviker den trots att detta mys är exakt vad hon behöver för att bli sugen på mer. Jag undviker också situationen då jag vet att om jag känner hennes kropp tryckas mot min kommer min upphetsning att dra igång. Då kommer jag sitta och önska att hon just idag skall känna för att älska med mig. Detta märker då hon i mitt sätt att vara på och blir stressad, och hela myset i situationen är förstörd.
Vi lever nu ett liv där hon gör allt hon kan för att undvika att hamna i situationer som kan ge anspelning till sex, och jag gör allt jag kan för att hamna i situationer som kan ge anspelning till sex. Hon klär på sig i badrummet efter duschen för att hennes nakna kropp inte skall väcka mitt intresse och jag går ut från badrummet naken och hoppas att hon åtminstone inte skall titta bort.
När vi sitter vid köksbordet och äter eller diskuterar saker eller är ute och gör saker inser vi varje gång hur mycket vi älskar varandra och vill vara tillsammans. Det är en stor kärlek mellan oss.
Ändå ligger vi nog nära en skilsmässa. Det är tragiskt.