vi som ruvar sommar 2013 :)
Hej jag och min sambo har försökt få barn under 5 års tid och nu håller vi äntligen på med vårt första ivf försök :)
Igår den 7 augusti fick jag insatt en fin blastocyst. Så tänkte vi ruvar kunde följas åt :)
Hej jag och min sambo har försökt få barn under 5 års tid och nu håller vi äntligen på med vårt första ivf försök :)
Igår den 7 augusti fick jag insatt en fin blastocyst. Så tänkte vi ruvar kunde följas åt :)
Kör hårt nu mirror!
Misslyckat försök här men tyvärr lite hcg kvar i blodet så antagligen supertidigt missfall... får imorgon besked om det är helt borta eller de måste ta det kemiskt.
Vi väntar nog några månader innan vi kör nästa gång när vi hämtat oss och har det mindre stressigt...
Tråkigt glader men det blir vår tur med ska duse :) åh så härligt att höra kärleksdröm :).
Va tog ni för hormoner osv. Första gången hade jag synarela o puregon
Synarelan hade jag biverkningar av men ingaproblem med puregon va lätt att ta. Men denna gången har jag gonal f och oragalutran. Gonal f har jag sprutat nu i 4 dagar och går bra men igår skulle jag även börja med orgalutran men de va de värsta jag varit med om höll på och svimma så ont den gjorde. Nålen är tjock och trubbig så va svårt att få den in i huden o trycka in. Efteråt va jag lite röd men det dunka och gjorde jätte ont kändes som man pircat sig. Sen det röda området bara växte. Idag har det röda försvunnit men har fortfarande ont. Fasar inför sprutan ikväll och kommande sprutor. Tänkte om någon av er tagit den och om ni har något tips som gör att de inte gör så fruktansvärt ont ?
Nä men fy !! Tog samma som dej första gången . Varför fick du annat denna gång ?
Ingen aning vad jag läst är puregon o gonal - f samma sak så förstod inte varför jag skulle ändra. O varför jag ska ta sprutor för o förhindra äl nässptayen va mycket bättre. Tog du nässprayen med ? Va de långt eller kort protokoll om de har något med de o göra. För vi hade långt innan men kort nu. Frästen fick ni några ägg till frysen ? Tänkte om ni sen vill göra syskonförsök :)
Mirror1988 - vi körde långa protokollet. Men fick tyvärr inga till frysen. Så lite besviken över de. Men men vi vet att de gick o vem vet vi kanske kan bli gravida på vanligtvis efter detta om vi nu klarar denna graviditet. Hihi tänkte försöka själva först. Annars får man ta hjälp. Men vi körde på synarela och puregon. Fungerar bra med de. Men konstigt att dom ändrat.
Då är det säkert för vi kör korta nu :)
Ja absolut o jag hoppas att det snart är er tur :)
Ul imorgon :) skriver hur det går :) när ska du på nästa ul ?
Åh vad skoj vännen :) måste kännas kul. Önskar er lycka till o där är fina ägg :) Vi är utskrivna nu därifrån. Gick in i v 8+0 idag så ska kontakta mvc. Fick vul där förra veckan! :) Så nu tår vi på egna ben. :)