• yodi

Stallkläder i tvättstugan

Anonym (tvättstugan) skrev 2013-08-10 12:13:49 följande:
    Så hon får förpesta världen utan att man kan göra något? Hon går ju överallt med de där kläderna hon handlar i dem de ligger ibland höstrån och lera i trappen och hissen.
    Jag tycker det är ohygieniskt att alltid gå omkring i stallkläder. Vi måste hela tiden få i trappen för hon åkt i hissen. Stötte på henne i porten nyss och sa till henne hon påstod att hon inte kan torktumla sina kläder för att de blir förstörda. 
    Jag kan inte köpa en egen maskin då den inte får plats.
    om hon jobbar på en ridskola så är det väl inte så konstigt att hon alltid går i stall kläder. och nej, ridbyxor brukar inte gå att torktumla.

däremot så kan du kanske höra med henne om hon har möjlighet att göra som jag brukar göra.

först så tvättar jag mina stallkläder, sen övrig tvätt och sedan brukar jag köra en tom 90 graders program. och sedan torkar jag ur maskinen noga. det tar nog visserligen inte allt men förhoppningsviss en del.    
  • yodi
    cajsasmamma skrev 2013-08-11 09:32:56 följande:
    Jag är hästägare, men skulle aldrig komma på idén att tvätta hästarnas saker i den gemensamma tvättstugan.
    Hästarna bor inte i hyreshuset, det är jag som gör det och allt som oftast är det förbjudet att ta tvätta utomståendes saker i tvättstugan.

Ni med hästar, kanske kan fråga eran stallägare om dom vill installera en äldre tvättmaskin förmindre saker tex lindor ,fleccetäcken och benskydd. Och att man sen lämnar in tjockare täcken hos en täckestvättare.
    kan faktiskt hålla med där, jag tvättar mina stallkläder i den gemensamma tvättstugan, men skulle aldrig få för mig att tvätta benlindor, vojlockar och täcken där.

vojlockar och benlindor brukar jag få tvätta hos en väninna med egen tvättmaskin, samma sak med fleece täcken. dom lite tyngre täckena lämnar jag däremot in och får tvättade.  
Svar på tråden Stallkläder i tvättstugan