• Readhead

Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?

Min son kommer vara 1,5 år nu i vinter och jag har redan börjat kika efter en vinteroverall, jag vill att han ska ha en riktigt varm eftersom vi bor uppe i kalla Norrland.

Så, vilken är den absolut bästa vinteroverallen? Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?
  • FlitigaLis

Här kör vi med kaxs. Blev aå lycklig igår när jag insåg att det finns fortfarande några cm till godo i sonens overall från förra året

• cherrykola

Jag skulle nog välja ett märke som gör skid/snowboardkläder typ Burton eller everest.

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • TinkyWinky

har haft kaxs i flera år men i vintras när kaxs overallen blev för liten"då vi haft den vintern innan" så blev dte en didriksons på rea o den va super den med :)

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • straw2008

Röstade på isbjörn då vi har mest erfarenhet av den. Men vi har även haft pop o didriksson som varit toppen !! Pops tycker jag tyvärr går sönder ganska lätt.

I kinamockaskogen.....
  • Niju

Röstade på reima tec, den är varm håller sig torr sen har den en liten dyna på rumpan eftersom barnen i den åldern sitter mest i snön, ganska svårt för dom att gå med stövlar och allt i snön Flört

• gbgumman

Isbjörn. Fantastisk kvalité och passform. Köpte till båda barnen. De kunde ha dem i två år och passform och kvalité lika bra. Nu har de gått vidare till kompisars barn.

• fluu

Kaxs är bäst av de vi haft. Testat pop,lindex och kaxs. Kaxen höll värmen bra,var väldigt rymlig,mjuk och följsam. Höll hela säsongen.

Pop höll inte väta bra och limdex hade dum modell och var väldigt stel.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BinaBurner

Vi har haft Kaxs, PoP, Molo och Reima Tec och jag är mest nöjd med Reima och minst nöjd med PoP.

• FruSen

Har hittills mestadels kört KAXS rakt av till dottern (nu 4 år). Blir nog en KAXS i år igen. Hade en Altitude (?) i fjol, vi fick av svägerskan, en overall som deras son vägrade ta på sig. Den var inte alls dum! 
    Jag har varit nöjd med KAXS och därför har jag fortsatt köpa, priset är rimligt och med 25% rabatt, vilket man oftast får då det är dags att köpa overaller, blir det väldigt prisvärt!

Nu är jag lite OT, eller jag gör en avstickare. Vi har uteslutande kört KAXS skalkläder också samt att vi i fjol även köpte KAXS täckjacka+täckbyxor. Jag är jättenöjd överlag MEN. De två senaste skaljackorna samt täckjackan började rackla i dragkedjan. Dragkedjan delade på sig... Inte så roligt. Är i valet och kvalet på om jag ska chansa på KAXS igen (och då ev reklamera om dragkedjan börjar tjorva) eller prova annat märke. Någon som har samma erfarenhet av KAXS skalkläder?

Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?