• Readhead

Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?

Min son kommer vara 1,5 år nu i vinter och jag har redan börjat kika efter en vinteroverall, jag vill att han ska ha en riktigt varm eftersom vi bor uppe i kalla Norrland.

Så, vilken är den absolut bästa vinteroverallen? Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?
  • FruSen

BTW, jag bor i norrbotten och det har inte varit problem med värmen när det gäller overallen.

• yodi

dom vi har haft är reima, name it och didrikssons.

min personliga erfarenhet är att reima är snäppet varmare, jag gillar dessutom att dom har värmedynor i rumpan på dom mindre storlekarna.

dom har hållit bra alla tre annars och vi har varit nöjda med dom.     

• BymBym

Har haft lindex, kaxs, didriksson, lindberg. Alla bra till bra pris. Kaxs och lindex krånglade dragkedjan på men de har bytt sort nu allihopa och inga problem att reklamera. Didriksson smidig, inte så tjock så den fungerar bra i alla temperaturer. Snyggast var nog Lindbergs overall

• zeraff

Vi har bara haft Molo och kommer fortsätta med det, aldrig kalla eller blöta barn! Jag bor i Norrbotten.

• Readhead
    Det finns en massa Reima overaller till salu just nu på Facebooks alla köp och sälj sidor, och på vissa annonser så står det bara "Reima overall" medans i en del andra så står det "Reima Tec overall", är de nån skillnad på dessa? tänkte om Tec är en lite "värre" modell...
  • Flickan och kråkan
    Readhead skrev 2013-08-12 19:42:12 följande:
    Det finns en massa Reima overaller till salu just nu på Facebooks alla köp och sälj sidor, och på vissa annonser så står det bara "Reima overall" medans i en del andra så står det "Reima Tec overall", är de nån skillnad på dessa? tänkte om Tec är en lite "värre" modell...
    www.reima.fi/sv/kvalitet/kategorier

Om du letar vinteroverall så ska du tänka på att reima även har mid-season-overaller som är tunna och inte särskilt varmt fodrade.
  • straw2008
    pigglet skrev 2013-08-12 20:25:25 följande:
    Gneis!Mycket varm, tunn och smidig. Slittålig. 

Glömde gneis, har ine ägt en vinteroverall men andra ytterkläder o de är ju SÅ bra o galet fina oxå !
    I kinamockaskogen.....
  • pigglet
    Flickan och kråkan skrev 2013-08-13 09:08:34 följande:
    Vi har också haft gneis. Vi har varit väldigt nöjda förutom att vi inte tyckt att de varit särskilt varma. 
    Har ni haft deras vinteroverall då? I byxor och jackor finns ju olika modeller och tjocklekar, men overallerna tycker jag är väldigt varma faktiskt. Det kan man ju inte tro när man ser dem - de är ju så tunna!
Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?