• Readhead

Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?

Min son kommer vara 1,5 år nu i vinter och jag har redan börjat kika efter en vinteroverall, jag vill att han ska ha en riktigt varm eftersom vi bor uppe i kalla Norrland.

Så, vilken är den absolut bästa vinteroverallen? Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?
  • Flickan och kråkan
    pigglet skrev 2013-08-13 13:55:38 följande:
    Har ni haft deras vinteroverall då? I byxor och jackor finns ju olika modeller och tjocklekar, men overallerna tycker jag är väldigt varma faktiskt. Det kan man ju inte tro när man ser dem - de är ju så tunna!
    Vi har haft tvådelat, men samma som overallerna så att säga. Ja, de är väldigt tunna och smidiga. Har hållit fantastiskt bra och torra har de alltid varit. Har haft dem två säsonger med båda barnen och om de inte vuxit ur dem så skulle de kunna ha dem ett par säsonger till. Men jag har barn - framför allt ett - som är rätt frusna av sig . Kanske barnen snarare än kläderna .
  • cloudberry79

Har haft alla märkena och tycker det är hugget som stucket. Bor i översta Lappland, alla har klarat -30. Kan inte svara för hur de klarar väta, för vi har inte slaskiga vintrar här.

(M)amma till V -07 och E -12
  • gbgumman

Tips

Jag har just beställt årets isbjörn till dotten på Smilebutiken.se  De har lite rabatt just nu.

• gbgumman

Såg just att overallen hade något hette Grow cuffs

googla på det och såg detta rätt smart.

">

• Midsommarafton 77

Sonen på 4 år ska ha Reima tec inkommande vinter. Är den 4:e overallen från Reima som han har.
    Och lillasyster kommer att få använda dem också när hon växer upp. Kollade igenom dem alla förra veckan och de är i sånt bra skick. Inte tvättat dem många gånger, utan bara borstat av smutsen. Och sonen har alltid varit varm och fått skitbra feed back från förskolan med.

Enzo april 2009
  • fluu

Köpte en Didriksson igår, tycker ni som använt dem att de är bra?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gbgumman

Didriksson var helt ok förutom passformen som inte passa sonen alls, men det är ju olika på olika barn. Lite klumpig och stel tyckte jag den var. Men höll värmen bra.

• fluu

Vi köpte second hand så den har hunnit bli mjuk. Hoppas passformen blir bra. Dottern är väldigt liten och smal så många andra modeller har inte passat. Värmen är det viktigaste. Tack för svar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • greta2

Varit väldigt nöjd med Coop friends overall. Dottern har haft en sådani flera år nu.

Svar på tråden Vilken är den absolut bästa vinteroverallen?