• novaaaa

Emmaljunga Super Viking

Gah! Blir galen i barnvagnsdjungeln... Vilken vagn ska man välja? Har alltid velat ha en Emmaljunga, och blev nu sugna på 2014 modellerna...

Vill ju så gärna känna på den och se hur den känns... Liten kommer först i december men vill ju så gärna ha så mycket som möjligt klart i tid ;)

Någon med tips och råd?

• Svar på tråden Emmaljunga Super Viking
  • Ezereht

Vet inte om du redan har köpt men jag köpte emmaljunga super nitro med chassit från 2014 men ligg och sittdel från 2013 då jag gillade dem modellerna mer och även tyget :) 7800:- för allt Medans emmaljunga edge duo s som vi kollade på först (2014 modellen) kostar 10.000

• lottaas

Ett hett tips är Viper 4S, bäst i test på råd och rön och väldigt bra paketpris

• novaaaa

Kul att läsa allas olika åsikter :) är medlem i en emmaljungagrupp på Facebook och åsikterna/smakerna spretar rejält :)

En emmaljunga Viking vagn är beställd sedan ett par veckor, både jag och min sambo älskade den! Väntar bara på att få i ordning här hemma efter flytt och målning så ska vi hämta hem vagnen :)

• Ezereht
    novaaaa skrev 2013-10-15 17:09:40 följande:
    Kul att läsa allas olika åsikter :) är medlem i en emmaljungagrupp på Facebook och åsikterna/smakerna spretar rejält :) En emmaljunga Viking vagn är beställd sedan ett par veckor, både jag och min sambo älskade den! Väntar bara på att få i ordning här hemma efter flytt och målning så ska vi hämta hem vagnen :)

Vad är det som spretar med åsikterna om emmaljunga?
  • novaaaa

Nä mest vad man tycker och tänker om de olika vagnarna... Alla har ju olika smak... Är jätte svårt när man som förstagångsvagnköpare ger sig in i barnvagnsdjungeln ;)

Alla vagnar har ju sina fördelar och nackdelar, och allt ska ju ändå passa den som ska ha vagnen... :)

Viking modellerna verkar inte vara jätte populära, de flesta verkar mer gilla den klassiska Emmaljungan... Vi får väl se om vi kommer att trivas med våran :)

• Ezereht
    novaaaa skrev 2013-10-15 17:24:15 följande:
    Nä mest vad man tycker och tänker om de olika vagnarna... Alla har ju olika smak... Är jätte svårt när man som förstagångsvagnköpare ger sig in i barnvagnsdjungeln ;) Alla vagnar har ju sina fördelar och nackdelar, och allt ska ju ändå passa den som ska ha vagnen... :) Viking modellerna verkar inte vara jätte populära, de flesta verkar mer gilla den klassiska Emmaljungan... Vi får väl se om vi kommer att trivas med våran :)

Ja den klassiska är den vanligaste eller nitro.. Jag gillar dock inte dem små däcken fram därav super nitro :)
  • novaaaa

Super Nitro och Super Viking har väl typ samma chassi om jag inte är helt fel ute?... Ville ha super Viking först då jag oxå velat ang däcken, men vågade inte chansa på att hinna få den om det var lång leveranstid :/

Men när vi kände på Viningen kändes den perfekt! :) får hoppas bara att den passar till hundpromenaderna och eventuella snöstormar bara ;)

Huvudsaken är att Liten trivs och är varm under vintern

• Ezereht
    novaaaa skrev 2013-10-15 18:37:11 följande:
    Super Nitro och Super Viking har väl typ samma chassi om jag inte är helt fel ute?... Ville ha super Viking först då jag oxå velat ang däcken, men vågade inte chansa på att hinna få den om det var lång leveranstid :/ Men när vi kände på Viningen kändes den perfekt! :) får hoppas bara att den passar till hundpromenaderna och eventuella snöstormar bara ;) Huvudsaken är att Liten trivs och är varm under vintern

Edge , Viking och super nitro och nästintill samma typ av chassi utseende mässigt förutom att edge modellen är 67cm bred och super nitro 57cm. Vet dock inte Viking :)
  • novaaaa

Tror att Viking är lite smalare... Sittdelen är nog smalare iaf... Det oroar mig lite hur länge Liten kan använda vagnen innan den känns liten och trång... Men men det problemet får man väl ta då ;)

Liten har ju inte ens kommit än så det dröjer innan han växer ur sin vagn ;)

Svar på tråden Emmaljunga Super Viking