• Jimman

LCHF vi som kör strikt

Startar denna tråd för oss som kör strikt lchf eller för dom som vill testa detta ! Tips råd pepping recept mm

• Svar på tråden LCHF vi som kör strikt
  • Jimman

Ska berätta lite om hur det gått för mig ! Började med detta första dagen på min semester/föräldraledighet , det är nu snart 9 v sen . Har kört strikt sen start men unnat mig något lite extra när jag nått mina delmål !

Har nu minskat 13 kg i vikt på dessa 9 veckor o mår kanon !

• Linda5

Toppen. Jag har tappat 22kg sedan januari-12. Gubben min 20kg sedan augusti-12. För de kritiska släktingar som tror vi kommer att dö så går vi på regelbundna läkarkontroller. Dessa ha visat att vi gör helt rätt. Att gubben blev av med sin astma trodde vi väl inte innan men så är det nu. Vi mår kanon och ser det inte som en diet utan en livsstil. Återkommer när mer tid finns.

• Clanica

En fråga, hur äter ni ? Jag tycker själv att jag kör strikt.
     Har i princip nollat mejeriprodukter såsom CF/ grädde osv i såser mm. (Äter ganska mycket ost, kan det vara det som ställer till det?)
    Men ändå går det så otroligt segt. Tappar i stort sett inget i vikt även om jag kan se skillnad i centimetrar. men långt ifrån det resultat jag skulle vilja se.

Äter ofta 2 ägg med majonäs på morgnarna samt en kopp kaffe med en sked kokosfett.
    Till lunch blir det rester, men ofta kyckling/kött med smör / oliver / fetaost eller liknande.
    Middag blir tonfisk med majjo, kyckling/kött med smör eller smörstekta champ. eller liknande.

Tips och tricks för att få nån fart på det hela??

• Jimman
    Clanica skrev 2013-08-15 13:03:42 följande:

Har i princip nollat mejeriprodukter såsom CF/ grädde osv i såser mm. (Äter ganska mycket ost, kan det vara det som ställer till det?)
    Men ändå går det så otroligt segt. Tappar i stort sett inget i vikt även om jag kan se skillnad i centimetrar. men långt ifrån det resultat jag skulle vilja se.

Äter ofta 2 ägg med majonäs på morgnarna samt en kopp kaffe med en sked kokosfett.
    Till lunch blir det rester, men ofta kyckling/kött med smör / oliver / fetaost eller liknande.
    Middag blir tonfisk med majjo, kyckling/kött med smör eller smörstekta champ. eller liknande.

Jag kör lite mejeri , enbart lite grädde i maten mejeri o Max 20 kolhydrater per dygn ! Räknar allt !
  • Clanica

Önskar jag slapp räkna, tycker mig ju kunna det här. Men någonstans gör jag ju fel...

Har iofs bantat halva mitt liv med VV, Cambridge osv så min kropp är nog lite förstörd. jag mår hur som helst mycket bättre av denna kost så jag fortsätter väl traggla på och se om det ger med sig

• Jimman
    Clanica skrev 2013-08-15 13:20:58 följande:

Önskar jag slapp räkna, tycker mig ju kunna det här. Men någonstans gör jag ju fel...

Har iofs bantat halva mitt liv med VV, Cambridge osv så min kropp är nog lite förstörd. jag mår hur som helst mycket bättre av denna kost så jag fortsätter väl traggla på och se om det ger med sig

Det behöver inte vara du som gör fel , jag har haft perioder jag stått still eller det gått väldigt sakta neråt oxå ! Man lär sig med tiden hur mycket det är o då behöver man inte räkna så mycket sen.
  • Annelie 76
    Clanica skrev 2013-08-15 13:03:42 följande:

Ost kan ställa till det. Tänk på att mjölk eg är till för att kalvar ska bli stora och starka. Men det kan också vara så att du är en av de hundratals som har lite svårare att gå ner i vikt. Det är inte säkert att du gör nåt fel, du har bara en kropp som gärna sparar på fettet. Den som går ner mest och snabbast är oftast en ung, frisk man med mycket övervikt. För varje grej som inte stämmer in på dig blir det lite svårare att gå ner...

Trixa inte för mycket med kosten på en gång. Du får ju resultat just nu, även om du inte är nöjd med dem, så ät som du gör nu i tre månader och utvärdera sen. Gör de ändringar du känner för och utvärdera sen i ytterligare några månader innan du ev gör nästa ändring.
  • Clanica
    Annelie 76 skrev 2013-08-15 13:32:12 följande:
    Ost kan ställa till det. Tänk på att mjölk eg är till för att kalvar ska bli stora och starka. Men det kan också vara så att du är en av de hundratals som har lite svårare att gå ner i vikt. Det är inte säkert att du gör nåt fel, du har bara en kropp som gärna sparar på fettet. Den som går ner mest och snabbast är oftast en ung, frisk man med mycket övervikt. För varje grej som inte stämmer in på dig blir det lite svårare att gå ner...

Trixa inte för mycket med kosten på en gång. Du får ju resultat just nu, även om du inte är nöjd med dem, så ät som du gör nu i tre månader och utvärdera sen. Gör de ändringar du känner för och utvärdera sen i ytterligare några månader innan du ev gör nästa ändring.

Jo jag tänker köra på hur som helst och inte göra några drastiska ändringar. För ett par månader sedan åt jag MBC till frukost och då blev det lite skjuts. Så kanske införa det igen ett par veckor och se vad som händer.

Tack för input
  • Jimman
    dumdummast skrev 2013-08-15 14:48:27 följande:

Hänger gärna på här. Försöker äta strikt men fantasin sätter stopp.

Jag googlar massa på recept . Det blir mycket lax , kyckling o tonfisk här men på olika sätt !
Svar på tråden LCHF vi som kör strikt