• Jimman

LCHF vi som kör strikt

Startar denna tråd för oss som kör strikt lchf eller för dom som vill testa detta ! Tips råd pepping recept mm

• Svar på tråden LCHF vi som kör strikt
  • Jimman
    Clanica skrev 2013-08-16 09:39:06 följande:

Jag brukar göra kryddsmör som tillbehör till kyckling & kött. Mumsigt och väldigt enkelt att variera.

Men visst blir det lite trist i längden, men vad fasen....

Förr då jag var kolhydratjunkie så var mat och vad jag skulle mumsa på efter maten framför tv:n det enda som kretsade i huvudet.
    NU äter jag mer för att jag måste...haha

Skönt att slippa suget och känna sig nöjd

Så är det för mig med , suget är borta o det är så skönt , belönar mig själv med lchf glass grädde o bär när jag når mina delmål
  • Jimman

Här blir det baconlindad kycklingfilé idag men vitlöksost i , broccoli o champinjoner i ugnen

• rödnos

Slurp Jimman, det hade vi igår!
    Idag får det bli snabbmat i form av Lidlkorvar med stekta ägg och spetskål i ugnen med smör på. trött som attan, försöker få lilleman att sluta äta hundra ggr på nätterna.

• Jimman
    rödnos skrev 2013-08-16 12:11:59 följande:

Slurp Jimman, det hade vi igår!
    Idag får det bli snabbmat i form av Lidlkorvar med stekta ägg och spetskål i ugnen med smör på. smile1.gif trött som attan, försöker få lilleman att sluta äta hundra ggr på nätterna. smile1.gif

Hittade en korv på Ica för ett tag sen jag som det var 0.7 g kolhydrater i 100g ( ca 2 korvar ) , dom var goda både kalla kokta o stekta
  • Clanica

Frukost blev två ägg med majonäs och en kopp kaffe
    Lunchen två ägg med majonäs och en halv burk kesella med kanel

Tror jag börjar kackla snart och utvecklar vingar...haha

Får bli nåt smarrigare ikväll. Fläskfile med kryddsmör kanske

• Linda5

Varit på utbildning idag och hade glömt beställa annan mat. Pastasallad med bröd o lätta. Körde till willys och plockade ihop en egen sallad. Mycket av kött/skaldjur, några mozzarellakulor och lite avokado överst garnerade jag med lite sallad. Totalt 250g. Självklart :) hade jag min majonästub i väskan så efter det så vart jag mätt. Funkar ju faktiskt kanon med salladsbarerna om man behöver.

• MTLL

Har gjort både frukost och lunch till imon, ostomelett med jalapeno, salami samt en klick philidelphia:) Ska smaka först imon och se om det blir gott, men det luktar gott :) Imon blir det strikt lchf igen! Kämpa tills de sista enstaka kg e borta! :)

• Prissans

Jag är gärna med här? Kör LCHF sen i början av året men tänkte köra lite striktare nu efter semestern.

Fake it until you make it!
Svar på tråden LCHF vi som kör strikt