LCHF vi som kör strikt
Startar denna tråd för oss som kör strikt lchf eller för dom som vill testa detta ! Tips råd pepping recept mm
Startar denna tråd för oss som kör strikt lchf eller för dom som vill testa detta ! Tips råd pepping recept mm
Ska berätta lite om hur det gått för mig ! Började med detta första dagen på min semester/föräldraledighet , det är nu snart 9 v sen . Har kört strikt sen start men unnat mig något lite extra när jag nått mina delmål !
Har nu minskat 13 kg i vikt på dessa 9 veckor o mår kanon !
Toppen. Jag har tappat 22kg sedan januari-12. Gubben min 20kg sedan augusti-12. För de kritiska släktingar som tror vi kommer att dö så går vi på regelbundna läkarkontroller. Dessa ha visat att vi gör helt rätt. Att gubben blev av med sin astma trodde vi väl inte innan men så är det nu. Vi mår kanon och ser det inte som en diet utan en livsstil. Återkommer när mer tid finns.
En fråga, hur äter ni ? Jag tycker själv att jag kör strikt.
Har i princip nollat mejeriprodukter såsom CF/ grädde osv i såser mm. (Äter ganska mycket ost, kan det vara det som ställer till det?)
Men ändå går det så otroligt segt. Tappar i stort sett inget i vikt även om jag kan se skillnad i centimetrar. men långt ifrån det resultat jag skulle vilja se.
Äter ofta 2 ägg med majonäs på morgnarna samt en kopp kaffe med en sked kokosfett.
Till lunch blir det rester, men ofta kyckling/kött med smör / oliver / fetaost eller liknande.
Middag blir tonfisk med majjo, kyckling/kött med smör eller smörstekta champ. eller liknande.
Tips och tricks för att få nån fart på det hela??
En fråga, hur äter ni ? Jag tycker själv att jag kör strikt.
Har i princip nollat mejeriprodukter såsom CF/ grädde osv i såser mm. (Äter ganska mycket ost, kan det vara det som ställer till det?)
Men ändå går det så otroligt segt. Tappar i stort sett inget i vikt även om jag kan se skillnad i centimetrar. men långt ifrån det resultat jag skulle vilja se.
Äter ofta 2 ägg med majonäs på morgnarna samt en kopp kaffe med en sked kokosfett.
Till lunch blir det rester, men ofta kyckling/kött med smör / oliver / fetaost eller liknande.
Middag blir tonfisk med majjo, kyckling/kött med smör eller smörstekta champ. eller liknande.
Tips och tricks för att få nån fart på det hela??
Önskar jag slapp räkna, tycker mig ju kunna det här. Men någonstans gör jag ju fel...
Har iofs bantat halva mitt liv med VV, Cambridge osv så min kropp är nog lite förstörd. jag mår hur som helst mycket bättre av denna kost så jag fortsätter väl traggla på och se om det ger med sig
Önskar jag slapp räkna, tycker mig ju kunna det här. Men någonstans gör jag ju fel...
Har iofs bantat halva mitt liv med VV, Cambridge osv så min kropp är nog lite förstörd. jag mår hur som helst mycket bättre av denna kost så jag fortsätter väl traggla på och se om det ger med sig
Hänger gärna på här. Försöker äta strikt men fantasin sätter stopp.
Hänger gärna på här. Försöker äta strikt men fantasin sätter stopp.