• MiniWe

Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg

Hej! Imorgon kör jag igång med min träning, efter Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Någon som vill hänga på? Vi kan inspirera varandra, peppa och stötta! Fick min dotter för 9 veckor sedan, är dags att ta nya tag nu!

• Svar på tråden Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg
  • MiniWe
    Stardust27 skrev 2013-09-03 21:23:29 följande:
    Har precis satt igång med period 1 träningen. Efter förra graviditeten hade jag mycket stor delning av magmusklerna, jag fick aldrig ihop dem helt innan nästa graviditet. Lill-tjejen kom ut i juni och nu har jag bestämt mig för att musklerna ska komma på plats igen. Tycker dock att det finns väldigt lite information om magmuskeldelning men Olga verkar ju ha lite koll på läget så jag tänkte testa hennes upplägg. Jag följs gärna åt! Hur går det för dig MiniWe?
    Det går bra för mig, men hela förra veckan gick åt till annan träning på gymmet. Jag känner att det svåra för mig är att få ihop det med min andra träning (jag är intruktör i styrketräningspass). Jag kommer nog få byta ut en del av Olgas pass mot mina styrkeklasser. Hur går det för dig?
  • MiniWe
    MalinElise skrev 2013-09-12 18:43:56 följande:
    Jag började med träningen för ca 2 veckor sedan. Fuskar lite gör jag tyvärr med uppvärmningen. Jag känner att den tar för mycket tid. Promenaderna har jag fått börjat med först nu då den äldsta började förskolan denna veckan. Hur långa promenader tar ni andra? Promenerar ni varannan dag?
    Jag försöker komma ut på en promenad varje dag, men det är bara varannan dag som jag kör de intrevaller som Olga har i sitt upplägg. De andra dagarna går jag i rask takt hela tiden, men inte i samma fart som jag försöker få upp under intervallerna. Det är väldigt olika hur länge jag är ute, men minst en halvtimme i alla fall.
  • MiniWe

Hur går det för er? Jag tycker att jag snabbt märker att jag blir starkare. Som någon skrev så tycker jag också att det tar ganska lång tid att köra igenom allt med uppvärming, träning och stretch. Jag kommer börja köra superseten nu, i period ett, steg två. Har inte tränat efter boken alls på en och en halv vecka, har kört annan träning istället. Men mitt mål är att gå efter boken :) Så snart ska jag ge mig på period två. Längtar efter att få testa på lite jogging!

• Stardust27
    MiniWe skrev 2013-09-16 16:35:22 följande:
    Det går bra för mig, men hela förra veckan gick åt till annan träning på gymmet. Jag känner att det svåra för mig är att få ihop det med min andra träning (jag är intruktör i styrketräningspass). Jag kommer nog få byta ut en del av Olgas pass mot mina styrkeklasser. Hur går det för dig?

Det går bra för mig men jag är fortfarande på första steget i träningsupplägget men jag känner att jag blir starkare Vilken typ av pass är du styrkeinstruktör för?
  • Stardust27
    MiniWe skrev 2013-09-16 16:39:28 följande:
    Hur går det för er? Jag tycker att jag snabbt märker att jag blir starkare. Som någon skrev så tycker jag också att det tar ganska lång tid att köra igenom allt med uppvärming, träning och stretch. Jag kommer börja köra superseten nu, i period ett, steg två. Har inte tränat efter boken alls på en och en halv vecka, har kört annan träning istället. Men mitt mål är att gå efter boken :) Så snart ska jag ge mig på period två. Längtar efter att få testa på lite jogging!

Jag längtar också efter att få komma igång och springa, innan jagblev gravid varjag tränad för att springa maraton men i dagsläget känns det som det är en bra bit kvar innan jag är i den formen igen... men men, någonstans alla man börja
  • MalinElise

Det går bra här Jag längtar verkligen också efter att få börja springa. Speciellt nu när luften börjar bli kyligare ute. Men träningen går framåt, jag ska börja med period 2 (träningsprogram 1) imorgon tänkte jag. Ibland har jag svårt att ta mig tid till träningen men jag försöker.

• MiniWe
    Stardust27 skrev 2013-09-17 18:14:14 följande:

Det går bra för mig men jag är fortfarande på första steget i träningsupplägget men jag känner att jag blir starkare Vilken typ av pass är du styrkeinstruktör för?
    Jag är instruktör för BodyPump. Kul att du märker skillnad i din styrka! Skrattande
  • MiniWe
    MalinElise skrev 2013-09-21 07:59:13 följande:
    Det går bra här Jag längtar verkligen också efter att få börja springa. Speciellt nu när luften börjar bli kyligare ute. Men träningen går framåt, jag ska börja med period 2 (träningsprogram 1) imorgon tänkte jag. Ibland har jag svårt att ta mig tid till träningen men jag försöker.
    Ja ibland är det svårt att få in träningen, tycker att det känns effektivt att köra superset! Ja, den där löpningen ska jag försöka ta tag i, kommer inte orka alls långt första gångerna...Känns lite motigt :)
  • MalinElise

Jag läste i boken att man gärna får vänta ett halvår efter förlossningen innan man ger sig ut för att springa. Det kändes lite tråkigt må jag säga...

Kör ni andra uppvärmning varje gång?

• MiniWe
    MalinElise skrev 2013-09-23 13:14:34 följande:
    Jag läste i boken att man gärna får vänta ett halvår efter förlossningen innan man ger sig ut för att springa. Det kändes lite tråkigt må jag säga...

Kör ni andra uppvärmning varje gång?
    Jag såg också det i boken, känns ju så himla lockande att försöka jogga nu när det är så fint höstväder! Jag kör uppvärmningen varje gång, men har slarvat med stretchen....
Svar på tråden Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg