• MiniWe

Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg

Hej! Imorgon kör jag igång med min träning, efter Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Någon som vill hänga på? Vi kan inspirera varandra, peppa och stötta! Fick min dotter för 9 veckor sedan, är dags att ta nya tag nu!

• Svar på tråden Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg
  • MalinElise

Usch, har haft tre dagar på raken med chokladsnaskande. Inte bra. Det känns inte som varken promenader eller träningen hjälper om det fuskas med godisätande. Nåväl i helgen blir det inte lördagsgodis för min del. Hur gör ni andra med mat och socker?

• Best of Sophie

Va roligt med lite tränings sugna mammor!

Jag har tänkt att sätta igång imorgon!

Har sett över min kost i ca 2 veckor, och satt in ett socker förbud sedan den 14/10 och varar i 30 dagar!

Då är det allt socker som gäller!

Hur går det för er?

Kul att kunna peppa, bli peppad, inspirerad!

Nu kör vi!!????

• Beanie01

Hej! Hur går det för er? Jag själv satte igång i slutet av Augusti och har nu precis börjat med steg 2. Jag är lite besviken på att jag inte känner någon träningsverk idag (efter första steg 2 passet igår). I steg 1 fick jag rätt mycket träningsvärk i början. Gör jag något fel? Är det någon av er som kan rapportera hur er progress är lite längre fram i boken? 

• MiniWe
    Beanie01 skrev 2013-11-13 10:58:19 följande:
    Hej! Hur går det för er? Jag själv satte igång i slutet av Augusti och har nu precis börjat med steg 2. Jag är lite besviken på att jag inte känner någon träningsverk idag (efter första steg 2 passet igår). I steg 1 fick jag rätt mycket träningsvärk i början. Gör jag något fel? Är det någon av er som kan rapportera hur er progress är lite längre fram i boken? 
    Sorry, har helt missat att gå in här sista tiden märker jag :) Jag håller på med träningen efter boken. Jag får inte heller alltid träningsvärk efter alla pass, men det är inte ett måste för att kroppen ska bli starkare heller :) Du får träning ändå, det viktiga är att utföra rörelserna rätt och att koncentrera sig på att känna det i rätt muskler. Hur går det för dig, vilket steg är du på?
  • strojes

Hej!
    Är det någon fart här? Dvs några som fortfarande håller på med träningen efter boken? Får man haka på i så fall?
    Har inte börjat än men tänkte väga och mäta in mig i helgen. Denna veckan har jag iaf hållt mig i från sötsaker. Jobbar i butik och det har lätt blivit en chokladbit eller annat gott på vägen till tåget hem. Igår tex köpte jag en banan istället.
    Jag har problem med ryggen efter många års butiksarbete med tunga lyft. Den sista graviditeten gjorde ju sitt till också med tvillingar och en massa bärande och lyftande av två bebisar. De är nu 6 år så det är ju på tiden att jag kommer igång! Har vid flera tillfällen sagt att jag ska sätta igång och har gjort det vid några gånger men det har alltid runnit ut i sanden för att jag förmodligen inte haft helhetstänket med både mat och träning och att träningen ska innehålla styrka och inte bara kondition.
    I höstas köpte jag Olgas bok och tänkte sätta igång men diverse annat kom i vägen plus att jag mådde lite dåligt av olika anledningar. 
    Man blir så peppad av alla före och efter bilder på hennes facebook sida! Kan de kan jag!

• MiniWe
    strojes skrev 2014-01-09 14:19:32 följande:
    Hej!
    Är det någon fart här? Dvs några som fortfarande håller på med träningen efter boken? Får man haka på i så fall?
    Har inte börjat än men tänkte väga och mäta in mig i helgen. Denna veckan har jag iaf hållt mig i från sötsaker. Jobbar i butik och det har lätt blivit en chokladbit eller annat gott på vägen till tåget hem. Igår tex köpte jag en banan istället.
    Jag har problem med ryggen efter många års butiksarbete med tunga lyft. Den sista graviditeten gjorde ju sitt till också med tvillingar och en massa bärande och lyftande av två bebisar. De är nu 6 år så det är ju på tiden att jag kommer igång! Har vid flera tillfällen sagt att jag ska sätta igång och har gjort det vid några gånger men det har alltid runnit ut i sanden för att jag förmodligen inte haft helhetstänket med både mat och träning och att träningen ska innehålla styrka och inte bara kondition.
    I höstas köpte jag Olgas bok och tänkte sätta igång men diverse annat kom i vägen plus att jag mådde lite dåligt av olika anledningar. 
    Man blir så peppad av alla före och efter bilder på hennes facebook sida! Kan de kan jag!
    Hej och välkommen hit! Jag kör efter boken, tycker det funkar väldigt bra! Första veckorna kan man träna hemma om man har en boll. Jag har inga vikter hemma så nu är jag alltid på gymmet när jag tränar. Älskar gruppträningspass lite väl mycket så ibland smyger sig ett sådant in istället för Olgas pass :) Det är roligt att träna efter ett färdigt upplägg, jag märker snabbt att jag blir starkare. Jag är även med i Viktväktarna då jag hade några kilo jag behövde bli av med. Jag fick barn i juni och hela sommaren gick åt till att fika med alla som kom och hälsade på, nu är jag mycket mer nogrann med vad jag äter. Jag hejjar på dig, som du säger: Kan de så kan du! Jag har tränat mycket under flera år, men när man varit gravid måste man ju bygga upp sin styrka innifrån och ut, känns så bra att kunna köra efter Olgas upplägg då hon verkar ha vettiga och sunda värderingar! Kör hårt och återkom med hur det går för dig!
  • strojes

MiniWe: Vilket steg är du på i boken? Jag kommer att börja från början i boken men steg 1 kommer jag nog komprimera lite eftersom det inte var nyligen jag var gravid. Men det känns ändå viktigt att gå igenom det för att hitta muskelkontroll och bygga från grunden.

• ccccccc

hej. jag fick mitt första barn för 5 veckor sedan och har kört steg1 enligt boken i ca 2 v. går promenader med barnvagn ca 7 km per dag. funderar på att ev köpa en mån pt online med olga from maj. ngn annan som har provat?

• K grrl
    ccccccc skrev 2015-04-10 06:16:34 följande:

hej. jag fick mitt första barn för 5 veckor sedan och har kört steg1 enligt boken i ca 2 v. går promenader med barnvagn ca 7 km per dag. funderar på att ev köpa en mån pt online med olga from maj. ngn annan som har provat?

Ja, jag har varit kund på PTO i ett halvår. Var jättenöjd och fastnade för styrketräningen.
Svar på tråden Börja med "Träning för nyblivna mammor" med Olga Rönnberg