• Anonym (NU räcker det!)

Jag blir rädd när jag läser detta

Vad säger ni om det?
    Har det inte gått lite väääääl långt nu?!

• Svar på tråden Jag blir rädd när jag läser detta
  • Michelle 341
    Tristan69 skrev 2013-08-22 15:57:18 följande:

Vad tror du att det står i en journal gällande att barn som föds med otydliga eller dubbla könskarakteristika? Jo, just det könsidentitet inte kan fastslås biologiskt vid aktuell ålder utan att det kommer visa sig med tiden. Detta har inget med idiotin inom genusforskning att göra och inte heller med tramset att införa ytterligare ett könsneutralt pronomen - då både den och det fungerar ypperligt. Dssutom finns det redan idag biologiska kvinnor som ser ut som män och biologiska män som ser ut som kvinnor. Se Christer Lindarw bakifrån och hävda att du ser en man - lycka till. : )

Nu tror jag att du min kära vänner blandat ihop koddarna med morötterna och missuppfattat mig. Jag tycker det är självklart rätt och helt logiskt att en hermafrodit som man inte kan könsbestämma får ett HEN i födelseattesten tills individen själv vet vad han är, det har med mentalitet och hormoner m.m att göra precis som du säger. Jag har aldrig ifrågasatt eller har något emot att tvekönade får ett tvekönat namn i början av livet. Det jag snackar om är det löjliga att vissa här menar att även om det är en solkar FLICKA el POJKE så ska man få lov att skriva in HEN i födelseattesten för att barnet kanske inte "känner" sig som den pojke el flicka den är född till.

Och jag vet hur HEN används då jag själv använder det när man pratar el skriver om någon man inte vet könet på.   
  • Anonym (Bra)
    Anonym (Irriterad) skrev 2013-08-22 16:26:43 följande:
    Men herreguuud. Kvinnor är kvinnor och män är män! Om man föds till kvinna är man en kvinna och om man föds till man är man en man! Om det nu skulle vara så att man inte är bekväm med det när man blir äldre LÄGG DIG UNDER KNIVEN! Vi behöver inte ett till påhittat kön.

Gud vad löjligt. Ska vi försöka utveckla ett nytt kön nu också? Så om 50 år föds det barn med fittkuk??

Om man har en fitta är man kvinna. Om man har en kuk är man en man! Det FINNS INGET ANNAT KÖN! Blir så irriterad på er kommunister som tror att vi alla kan vara lika. Hur skulle de vara om alla såg lika ut, hade likadana hus, åsikter, kläder och kön? Hur FAN skulle de se ut? Vi är födda olika!
    Snart hittar väl någon konstig typ på att vi ska kallas och vara samma kön. Herregud.

Jag tycker det är helt okej att vara lesbisk, gay vad som helst. Accepterar att folk inte trivs i sitt kön och vill vara de motsatta, varsågod försök bli de motsatta då! Men du kommer ALLTID vara kvinna/man även om du nu byter till andra könet! Lär er acceptera ditt kön och njut av de istället.

Shit, vart är världen på väg?
    De som är födda med både kvinnliga och manliga könsorgan, vad är de då?
  • Tristan69
    Michelle 341 skrev 2013-08-22 16:22:15 följande:
    Detta var ironi för er tjockskallar som inte begrep det, självklart kommer man kunna ge ett signalement på om det var en man el kvinna som rånade en eftersom det bara FINNS DEM TVÅ KÖNEN ATT VÄLJA EMELLAN.  I läkarjournaler kommer det stå vilket kön man är också oavsett man man är en jävla höna på födelseattesten. Förutom när det kommer till hermafroditer då dem inte kan könsbestämmas och därför är en enda som lagligt och etiskt moraliskt natutligt, logiskt m.m kan kallas för HEN. Alla vi andra är pojkar el flickor vare sig vi vill eller inte fram tills vi gör ett könsbyte om vi nu känner att det könet vi har inte matchat personligheten.     Om man ska döpa sin tjej, kille till hen i födelseattesten så kommer det spela cykel i verkliga livet så det är inget mer än ett löjligt poltiskt, och totalt meningslöst agerande för föräldrar som vill vara lite "genusmedveta" och trendiga.   

Du missade visst att artikeln och lagändring är riktad enbart till just de barn som föds, såsom du benämnde det, som hermafroditer. Vad resten av ditt inlägg om hönor och rånare skulle ha för syfte kan jag ärligt säga går mig rätt förbi. Det handlar således inte om att döpa en tjej eller kille till hen utan just om de som föds med otydliga eller dubbla könskarakteristika. Ditt härjande om genusmedvetna och trendiga föräldrar är således helt missriktat och meningslöst.
  • Michelle 341
    Tristan69 skrev 2013-08-22 16:24:16 följande:

Vansinnet är väl att skära av snoppen på ett barn som fötts med dubbla könskarakteristika och sedan uppfostra detta barn som en flicka medan naturen har avsett att barnet skall vara en pojke. Den tyska lagstiftningen vill möjliggöra för sådana barn att en könsneutral könsidentitet fram tills dess att det är fastlagt vilket kön barnet har eller till dess barnet är gammalt nog för att själv välja det som känns rätt. Jag förstår inte upprördheten och all ilska över något som för merparten av er aldrig kommer att påverka er det minsta. Än mindre förstår jag hur ni som varande eller blivande föräldrar kan uppvisa sådant förakt gentemot barn och anse att de mår bättre av att ha det som det är idag, där könskorrigerande operation sker direkt efter vad som ser bäst ut eller än värre vad föräldrarna vill ha. Skärpning!

Och i detta fallet är det helt ok och INGEN har något emot att hemafrodoter får ett "HEN" i födeseattesten  till det är utrett och sj får bestämma vad hen är och vill tillhöra, det är bara bra.

Det vi tjaffsar emot om är att/om det kommer missbrukas av genusmammorna för att könsneutralisera sina barn! 
  • Tristan69
    Michelle 341 skrev 2013-08-22 16:30:19 följande:
    Och i detta fallet är det helt ok och INGEN har något emot att hemafrodoter får ett "HEN" i födeseattesten  till det är utrett och sj får bestämma vad hen är och vill tillhöra, det är bara bra. Det vi tjaffsar emot om är att/om det kommer missbrukas av genusmammorna för att könsneutralisera sina barn! 

Det kan det inte göra för lagstiftningen är specifikt riktad! Hur vore det om ni läste på lite innan ni började härja om en massa som inte ens är aktuellt att bli upprörd över?
  • LunaLunatic

Låter jättebra tycker ja

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • EnAnonumius
    Men herreguuud. Kvinnor är kvinnor och män är män! Om man föds till kvinna är man en kvinna och om man föds till man är man en man! Om det nu skulle vara så att man inte är bekväm med det när man blir äldre LÄGG DIG UNDER KNIVEN! Vi behöver inte ett till påhittat kön.

Gud vad löjligt. Ska vi försöka utveckla ett nytt kön nu också? Så om 50 år föds det barn med fittkuk??

Om man har en fitta är man kvinna. Om man har en kuk är man en man! Det FINNS INGET ANNAT KÖN! Blir så irriterad på er kommunister som tror att vi alla kan vara lika. Hur skulle de vara om alla såg lika ut, hade likadana hus, åsikter, kläder och kön? Hur FAN skulle de se ut? Vi är födda olika!
    Snart hittar väl någon konstig typ på att vi ska kallas och vara samma kön. Herregud.

Jag tycker det är helt okej att vara lesbisk, gay vad som helst. Accepterar att folk inte trivs i sitt kön och vill vara de motsatta, varsågod försök bli de motsatta då! Men du kommer ALLTID vara kvinna/man även om du nu byter till andra könet! Lär er acceptera ditt kön och njut av de istället.

Shit, vart är världen på väg?
    Det handlar INTE om att "skapa" ett tredje kön. Vad får du det ifrån? 
    Ja jag har läst HELA artikeln som TS lade in. Frågan är om du har gjort det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Michelle 341
    Tristan69 skrev 2013-08-22 16:28:44 följande:

Du missade visst att artikeln och lagändring är riktad enbart till just de barn som föds, såsom du benämnde det, som hermafroditer. Vad resten av ditt inlägg om hönor och rånare skulle ha för syfte kan jag ärligt säga går mig rätt förbi. Det handlar således inte om att döpa en tjej eller kille till hen utan just om de som föds med otydliga eller dubbla könskarakteristika. Ditt härjande om genusmedvetna och trendiga föräldrar är således helt missriktat och meningslöst.

Nä men i så fall är ju allt som det ska vara. Men nu var det så att jag uppfattade det inte som att just ordet "hen" skulle vara privilegiat till just bara hemafroditer utan att det skulle vara frivilligt för föräldrarna att välja själva vad dem anser att deras barn har för tillhörighet och att det då kommer användas hen på tvättäta pojkar och flickor OCKSÅ och det är det som jag är emot.
  • Tristan69
    Men herreguuud. Kvinnor är kvinnor och män är män! Om man föds till kvinna är man en kvinna och om man föds till man är man en man! Om det nu skulle vara så att man inte är bekväm med det när man blir äldre LÄGG DIG UNDER KNIVEN! Vi behöver inte ett till påhittat kön. Gud vad löjligt. Ska vi försöka utveckla ett nytt kön nu också? Så om 50 år föds det barn med fittkuk?? Om man har en fitta är man kvinna. Om man har en kuk är man en man! Det FINNS INGET ANNAT KÖN! Blir så irriterad på er kommunister som tror att vi alla kan vara lika. Hur skulle de vara om alla såg lika ut, hade likadana hus, åsikter, kläder och kön? Hur FAN skulle de se ut? Vi är födda olika! Snart hittar väl någon konstig typ på att vi ska kallas och vara samma kön. Herregud. Jag tycker det är helt okej att vara lesbisk, gay vad som helst. Accepterar att folk inte trivs i sitt kön och vill vara de motsatta, varsågod försök bli de motsatta då! Men du kommer ALLTID vara kvinna/man även om du nu byter till andra könet! Lär er acceptera ditt kön och njut av de istället. Shit, vart är världen på väg?

Vi behöver inte utveckla ett nytt kön för redan idag finns det barn som föds med både snopp och snippa. Hur gör du med dessa barn? Vidare är du rätt motsägelsefull när du hävdar att om man har en fitta är man kvinna men en person som har genomgått könskorrigerande åtgärder och bytt sin snopp mot en snippa aldrig kommer att bli till det motsatta könet. Om det ser ut som en fitta, går som en fitta och har en fitta är det väl en kvinna eller ska vi då ha män som har bröst & fitta? Tala om att komplicera tillvaron något otroligt. : P
  • Maria222
    Guapa skrev 2013-08-22 07:40:27 följande:
    Vad är problemet? Det existerar idag människor som inte går att könsbestämma vid födseln, då är det väl lysande att de får en egen katerogi tills de själva är gamla nog att avgöra vilket kön de tillhör (alt vara kvar i det läge de är i idag, dvs inte operera sig alls och förbli ett könsneutrum)

Sen finns det ju även människor som har ett kön från början men senare i livet känner att de hamnat fel, men inte vill gå hela vägen med ett könsbyte. Bra att det finns en kategori för dessa med.

Nu får alla personer som fysiskt saknar kön eller känner att de inte tillhör något av våra nuvarande kön en könstillhörighet.

Varför är man/kvinna-uppdelningen så himla viktigt för folk? Det är inte samma sak som att skriva hen precis hela tiden mot allt och alla, utan det här handlar om en grupp människor som hamnat i en gråzon. Finns fler länder som har tre kön, det är bara Sverige som är lite efter.

Instämmer till fullo!
Svar på tråden Jag blir rädd när jag läser detta