• Anonym (NU räcker det!)

Jag blir rädd när jag läser detta

Vad säger ni om det?
    Har det inte gått lite väääääl långt nu?!

• Svar på tråden Jag blir rädd när jag läser detta
  • Tristan69
    puss skrev 2013-08-22 17:52:42 följande:
    Hen kommer inte från feminismen.

Tror du på troll under bron också? Ursprunget kommer ifrån språklig relativism och kom, förmodligen via sängvägen, från en av Chumskys avhoppade anhängare - nämligen den kognitiva lingvisten George Lakoff - via hans exfru Robin Tolmach Lakoff vid UC, Berkeley. Omkring 1973 publicerade hon den artikel som ligger till stöd för hen och som handlade om tio grundläggande antaganden som hon ansåg utgjorde ett speciellt kvinnligt språk. Sedan kan du hävda hur mycket du vill att hen inte är ett feministiskt och vänstervridet påfund, fakta och historien belägger motsatsen. : )
  • Tristan69
    liv skrev 2013-08-22 18:47:11 följande:
    Varför är vanföreställningar bara okej när det handlar om kön? Om jag hävdar att jag är en katt eller prinsessan Victoria så är jag sjuk men om jag hävdar att jag är en man så blir det helt plötsligt rimligt. Varför?

Är det en vanföreställning att födas med både snopp och snippa? Perfekt då har du ju löst problemet. : )
  • Björnmossa
    Tristan69 skrev 2013-08-22 18:56:35 följande:

Tror du på troll under bron också? Ursprunget kommer ifrån språklig relativism och kom, förmodligen via sängvägen, från en av Chumskys avhoppade anhängare - nämligen den kognitiva lingvisten George Lakoff - via hans exfru Robin Tolmach Lakoff vid UC, Berkeley. Omkring 1973 publicerade hon den artikel som ligger till stöd för hen och som handlade om tio grundläggande antaganden som hon ansåg utgjorde ett speciellt kvinnligt språk. Sedan kan du hävda hur mycket du vill att hen inte är ett feministiskt och vänstervridet påfund, fakta och historien belägger motsatsen. : )
    Jag trodde det kom från finskan.
  • augustisten
    liv skrev 2013-08-22 18:47:11 följande:
    Varför är vanföreställningar bara okej när det handlar om kön? Om jag hävdar att jag är en katt eller prinsessan Victoria så är jag sjuk men om jag hävdar att jag är en man så blir det helt plötsligt rimligt. Varför?

Föddes du med päls, svans, morrhår och förmåga att spinna skulle du kanske vilja att det erkändes på något sätt? Kanske skulle du själv vilja ha möjlighet att påverka vilket du ville leva som också och inte tvingas jaga möss för överlevnad för att andra bestämt att det faktiskt är katt du är - tex.

Många intersexuella vill inte välja att vara ett kön eftersom de genetiskt och mentalt är båda. Det borde vara en självklarhet att de ska kunna slippa det.
  • Anonym (Anonym)

Jo, jag håller med. I min värld finns bara två kön. Om man är född som en man men känner sig som en kvinna så är man man fast inte känslorna hänger med. Man rår inte för det, blir kanske lyckaligare att leva som kvinna men det FINNS bara två kön ändå. Allt kan inte vara tillåtet bara för att det är PK och det är samhällstrenden idag. Jag tycker att journalister skriver om vissa ämnen som får stor publicitet och då gör det till rätt, men den stora massan lever inte så och tycker inte så. Det är som en konstruerad verklighet och en vardaglig verklighet. Fast man får inte tycka så, så jag får säkert många påhopp nu.

• Anonym (Anonym)
    Tristan69 skrev 2013-08-22 17:16:06 följande:
    Nej, barnet lever precis som alla andra barn och det enda skillnaden är att barnet tillhör det tredje könet. Det är precis just så man skall hantera en sådan situation ifall man menar allvar med att barn har rättigheter. Föräldrar skall aldrig ha rättigheter som går ut över barns egna rättigheter. Det är barnets bästa som skall vara i fokus här och inte huruvida föräldrarna tycker att något är eller blir jobbigt.

Om barn föds med både manligt och kvinnligt könsorgan eller fler könskromosomer än två så är det något som gått fel under fosterutveckligen. Det finns nämligen en poäng med att ha två kön, vi skulle annars dö ut som art. Det betyder inte att det finns ett tredje kön.
  • Anonym (Eat this....)
    Tristan69 skrev 2013-08-22 18:56:35 följande:

Vad man än tycker om detta så har du tagit fram ett starkt argument där fakta talar sitt tydliga språk.
  • Toboas
    MrsPenn skrev 2013-08-22 15:51:39 följande:
    Larv #1 - låt folk som är religiösa få vara det eller behöver jag påminna om Gulag-lägrena?

Larv #2 - ALLA barn går i tidiga år igenom  könsidentifiering, där t ex en pojke kan HELT vara inne i föreställningen att han är flicka vid 3, pojke vid 4, flicka vid 5 osv år.
    Detta innebär naturligtvis inte att pojken ÄR en flicka, utan att han kanske identifierar sig med sin mamma, sin syster, sin kompis kön.
    1) Har jag påstått motsatsen? Det där var ju så nära Godwins lag man kan komma utan att förlora diskussionen.

2) Och?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Tristan69
    puss skrev 2013-08-22 19:20:24 följande:
    Nej, jag tror inte på troll, så vad du säger kan jag avfärda.

Uppenbarligen inte eftersom du blev tyst. : )
Svar på tråden Jag blir rädd när jag läser detta