• Harryett

Crosstrainer x 60min = effekt?

Jag är en tjej som har låtit min kropp rasa efter att jag fått barn. Jag är inte överviktig (ca 170 lång och runt 60kg) Men då total brist på muskler. Min kropp är mjuk, deggig, valkig och pössig om ni förstår. (Tillsammans med otroligt dålig hålning).

Jag vill bränna fett från rygg, armar, bröst och mage och lyfta min platta rumpa.

Jag har som plan att köra 60minuter Crosstrainer om dagen (har redan kört 3dagar) och även lite styrkeövningar när jag orkar.

Jag undrar om det kan va ett bra uppläff för att nå mina mål?

Jag börjar i den änden och ska så småningom ta tag i även kosten som just nu inte är så bra. Blir en del godsaker på kvällskvisten men vill inte och orkar inte ta tag i det just nu..

ALLA TIPS OCH RÅD TAR JAG TACKSAMT EMOT :)          

• Svar på tråden Crosstrainer x 60min = effekt?
  • Oin

Du kan inte punktförbränna fett och måste ligga på kaloriunderskott för att gå ner i vikt. Styrketräning kombinerat med kondition, med fokus på styrka, är rätt väg att gå till den snyggaste kroppen.

• JohnMarston

Denna blogg blir jag inspirerad ifrån. Är en tjej som byggt upp sin kropp så mycket att hon sedan tävlade i bikinifitness. Hon ger tips på hemmaträning och gymträning och alla variationer man kan tänka sig blandat med kosten osv. Länkar till hennes äldre blogg samt den nya. Bli inte avskräckt av alla muskler hon har, hon har ju börjat från början hon med :)
     Gamla bloggen: http://rara-sara.blogspot.se/search/label/Tr%C3%A4ning
    Nya bloggen: http://argetfit.se/argetfit/sara-back

Ska snart skapa en liknande tråd! Jag har lite olika frågor så tänker inte ta fokuset från dig! :)

• Harryett

Jag vet att man inte kan punktförbränna men jag vet också att olika träning är bra för olika saker :) Jag försöker köra en muskelgrupp nästan varje dag (med avbrott för vila)..

Har kört en bra period tidigare men tappade bort mig, deppade ihop och slutade träna helt. (trotts goda resultat).

Kosten är egentligen det svåra tycker jag :) älskar allt som är lite mindre hälsosamt och särskilt att äta på kvällen ;).

Har du några frågor så släng in dem här också.. Jag kan säkert få nytta av de också ;)     

• sanols

Eftersom du absolut inte är överviktig med tanke på kilona mot centimeterna. Så hade jag nog satsat fullt upp på tung styrketräning i kombination med kanske 2 konditionspass per vecka.

Körde så efter jag fick barn. Kom i topform efter 4 månaders hård träning. Nu menar jag hård. Så du i princip skriker på gymmet efter varje övning!    

• JohnMarston

Gjorde just ett långt inlägg med hela min historia så alla får veta hur ont jag hade och hur hängig jag var med diafragmabråck. Jag hade kunnat gjort min tråd kort men tänkte att alla kanske vill veta allt haha :P Jag älskar allt som är fett och gott men har hållit mig i över en vecka nu från godsakerna! Och det sägs väl att beroendet börjar bli borta efter två veckor? Bara att hålla ut! Jag brukar äta mina kolhydrater innan lunch/luch för att förbränna dem under dagen och sedan lättare mellanmål och kvällsmål. Beror ju såklart på hur fysiskt krävande ens dag är. Man ska ju inte gå hungrig i onödan!

• Sabitch

Skulle också lägga mer fokus på tung styrketräning och kost och se det som huvudfokus istället för konditionsträning. Dina pass på crosstrainern är bra så sluta inte med det, men du kanske kan byta ut några pass till styrketräning i stället. Du kan ju göra enkla övningar hemma som ger resultat. :)
    Du kanske också ska ta det lite lugnt och inte gå ut för hårt i början, kan hända att man lätt tröttnar efter 2 veckor.

Kör hårt, kul att du vill må bättre!

• Johan75

Som flera andra i tråden skulle jag rekommendera styrketräning för att uppnå de resultat du nämner i trådstarten. Enbart crosstrainer kommer sannolikt inte att ge dig de förändringar du vill ha. 

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Crosstrainer x 60min = effekt?