Inlägg från: Birmafröken |Visa alla inlägg
  • Birmafröken

Tips vanvårdad katt

Omogen citron skrev 2013-08-29 12:45:12 följande:

Katten är kastrerad, chippad, inte försäkrad. Ägaren hävdar att hon är vaccinerad men inga papper finns så jag tror inte på det.

Vad har ägaren för förklaring till kattens skick? Hur länge har ägaren haft katten och hur gammal är den? Låter helmärkligt att en kastrerad, id-märkt och "vaccinerad" katt skulle lämnas åt sitt öde på det där sättet, iallafall om det är ägaren själv som sett till att allt blivit gjort..

Har ägaren sagt att han/hon inte vill ha tillbaka katten?
  • Birmafröken

Har ägaren bara haft katten i en månad tycker jag att du ska försöka få fram namnet på den förra ägaren, den som uppenbarligen har brytt sig om katten genom att kastrera, id-märka och vaccinera den. Har man gjort allt det för sin katt tror jag att man både vill veta om och hjälpa till ifall omplaceringen visat sig vara helt misslyckad..

• Birmafröken

Kolla vilken ägare som finns uppgiven i SKKs eller Sveraks id-register. Den senaste ägaren känns inte som en sådan som skyndat att ändra en sån sak i första taget, så förhoppningsvis finns den tidigare ägarens kontaktuppgifter fortfarande där.

• Birmafröken
    Omogen citron skrev 2013-08-29 20:11:17 följande:

Det är den senaste ägaren som finns i Sveraks register, det var så jag hittade henne. Hon skrev på papprerna direkt då hon köpte katten. Jag skulle gissa på att den gamla ägaren skickade in papprerna. (Jag gör så då jag säljer en katt iaf.) Frågan är om man ens kan se ägaren före henne. Jag vet inte riktigt vad det ska vara bra för heller. Jag behöver ingen direkt hjälp med katten som det är nu.

Hade jag omplacerat en katt hade jag velat veta ifall det inte fungerade och veta vad som händer med katten.
Svar på tråden Tips vanvårdad katt