• MålaMittHjärta

Privat IVF Malmö

Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Svar på tråden Privat IVF Malmö
  • Rosen 76

Libra1:
    Min historia är tyvärr snart 6 år lång...
    Använde mina poäng på RMC utan positivt resultat. Gick sedan över till Cura/Öresund och är där på mitt tredje tre pack :/)
    Vårt problem ligger hos våra slöa spermier och jag får alltid fina ägg, bra befruktning och toppembryon tillbaka men det VILL INTE FÄSTA!!!
    På Cura/Öresund får vi alltid 2 embryo tillbaka...
    Blev gravid första gången i vintras men slutade i tidigt mf vecka 7.
    Så... Vägen är lång och krokig men vi SKA LYCKAS!!!
    Vi har provat det mesta, AHA, embryo glue, olika medicin, akupunktur mm

Denna gången provar vi ytterligare mer, förutom alla sprutor kommer jag få prova Pednosol och trombyl. Samt alltid akupunktur efter insättning (dock på eget intiativ).

Får se utgången inom kort!

• Moolie

Jag jobbar kommunalt... Så jag får inte avdrag... Min man får inte heller... "Det är vår policy. Ingen får." Så tråkigt! :(

• Libra1
    Rosen 76 skrev 2013-11-13 14:35:33 följande:
    Libra1:
    Min historia är tyvärr snart 6 år lång...
    Använde mina poäng på RMC utan positivt resultat. Gick sedan över till Cura/Öresund och är där på mitt tredje tre pack :/)
    Vårt problem ligger hos våra slöa spermier och jag får alltid fina ägg, bra befruktning och toppembryon tillbaka men det VILL INTE FÄSTA!!!
    På Cura/Öresund får vi alltid 2 embryo tillbaka...
    Blev gravid första gången i vintras men slutade i tidigt mf vecka 7.
    Så... Vägen är lång och krokig men vi SKA LYCKAS!!!
    Vi har provat det mesta, AHA, embryo glue, olika medicin, akupunktur mm

Denna gången provar vi ytterligare mer, förutom alla sprutor kommer jag få prova Pednosol och trombyl. Samt alltid akupunktur efter insättning (dock på eget intiativ).

Får se utgången inom kort!
    Det var en lång resa. Hoppas verkligen att det kommer att gå vägen denna gång. Har följt några som faktiskt lyckats efter att ha fått just trombyl. Så det är något som jag själv skulle vilja testa nästa gång. Eftersom ni får toppembryon så verkar det ju vara något annat som gör det. Men vad vet jag. Vad säger din akupunktör? Jag funderar på att testa det också. Går du i Malmö? Tråkigt att ni fick ett MF. :-/
  • Libra1
    Moolie skrev 2013-11-13 18:01:19 följande:
    Jag jobbar kommunalt... Så jag får inte avdrag... Min man får inte heller... "Det är vår policy. Ingen får." Så tråkigt! :(
    Oj! Tråkigt. Kanske mitt arbete också säger så. Men man kan ju alltid testa. Min man vill inte fråga på sitt jobb för han vill inte berätta för dem. Han jobbar på industri och allt är så grabbigt och jobbigt. Synd!
  • Moolie

Så tråkigt... Men jag förstår honom! Min mans arbetsplats är så stor att han är anonym ändå! Man kan ju fråga efter ögonoperation eller plastikkirurgi kanske? Eller något annat man kan göra avdrag för?

• Libra1

Moolie: De behöver väl kvitto från kliniken. Så lite svårt att ljuga kanske. :P

• Libra1

Jag funderar lite på vad man gör på en läkarkonsultation..? Går man bara igenom en kommande behandling? Vad är det som gör att det kostar 1200:- är väl kanske mer frågan.

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-19 18:04:46 följande:

Jag funderar lite på vad man gör på en läkarkonsultation..? Går man bara igenom en kommande behandling? Vad är det som gör att det kostar 1200:- är väl kanske mer frågan. smile5.gif

Vi fick ett vaginalt ultraljud och genomgång av vår behandling. Vi vet vårt problem och så. Men man får lämna spermaprov osv med! :) Deras tid är ju också pengar. Precis som en advokats eller en bilmekanikers! :)
  • Libra1
    Moolie skrev 2013-11-19 20:04:07 följande:
    Vi fick ett vaginalt ultraljud och genomgång av vår behandling. Vi vet vårt problem och så. Men man får lämna spermaprov osv med! :) Deras tid är ju också pengar. Precis som en advokats eller en bilmekanikers! :)
    Ah ok. Trodde inte man fick lämna några prover och bli undersökt för de pengarna. Såg att en fortsatt utredning kostar 3000:-.

Så undrar lite över skillnaden. :D

Allt står ju i min journal så borde inte behövas någon fortsatt utredning. Även om man kanske borde göra om den eftersom det var 3 år sen sist. Jag vet inte hur de tänker där. :P
Svar på tråden Privat IVF Malmö