• MålaMittHjärta

Privat IVF Malmö

Hej. Jag och sambon vill gärna försöka ge sonen ett syskon. Har förstått att det finns två kliniker i malmö nu Cura/Öresund och Nordic IVF Center. Någon som har erfarenhet från dessa kliniker?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Svar på tråden Privat IVF Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-20 15:43:29 följande:
    Ah ok. Trodde inte man fick lämna några prover och bli undersökt för de pengarna. Såg att en fortsatt utredning kostar 3000:-.

Så undrar lite över skillnaden. :D

Allt står ju i min journal så borde inte behövas någon fortsatt utredning. Även om man kanske borde göra om den eftersom det var 3 år sen sist. Jag vet inte hur de tänker där. :P
    Det är den sista meningen du betalar 1 200kr för att få besvarad! :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-21 21:44:51 följande:

Det var ett dyrt svar. Hi hi! smile5.gif

Japp! ;) Haha! Vårt första besök gick på 2200kr. Och det var ett samtal där de berättade allt jag redan visste (men inte min man iofs). Två blodprov och ett vaginalt ultraljud! :)
  • Rosen 76

För mig ingick de där konsultationspengarna om man sedan köpte en behandling eller två ð???

• Moolie
    Rosen 76 skrev 2013-11-22 07:40:57 följande:

För mig ingick de där konsultationspengarna om man sedan köpte en behandling eller två ð???

Vi har sjukt billiga försök! :) Så jag klagar inte! ;)
  • Libra1

Någon som haft Sven på Nordic IVF? Vi ska dit den 18 dec. Spännande! :)

• Millan14

Hej!
    Lite nyfiken på nordic IVF. Ngn som vet om de har långa köer mm?! All aktuell info tas tacksamt emot ð???

Lycka till, libra1

• Libra1

Millan14: Tack! :)
    Jag ringde igår och fick snabbt en tid. Får se vad de säger om när vi får starta. Jag skulle kunna tänka mig att starta i feb/mars. Vill åka på semester först. :P

• Millan14

Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?

Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???

Svar på tråden Privat IVF Malmö