• Dr Mupp

Förklara det här

Alla säger att det handlar om kalorier in och kalorier ut. Bra då kanske nån kan förklara hur jag kan gå upp i vikt av att dra ner på maten och öka på motionen? Vad är det för vits att ta bort allt gott och springa runt i spåret om man ändå går upp i vikt. 

Och nej det handlar inte om att jag byggt muskler för även mage, rumpa och lårmått är större.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Förklara det här
  • Spacekotten
    Dr Mupp skrev 2013-09-01 21:44:59 följande:
    Alla säger att det handlar om kalorier in och kalorier ut. Bra då kanske nån kan förklara hur jag kan gå upp i vikt av att dra ner på maten och öka på motionen? Vad är det för vits att ta bort allt gott och springa runt i spåret om man ändå går upp i vikt. 

Och nej det handlar inte om att jag byggt muskler för även mage, rumpa och lårmått är större.

Det låter inte helt normalt. Äter du bra mat? Om ja, har du kollat så att det inte ligger nån sjukdom bakom som gör att du ändå ökar i vikt? Eller tar du nån medicin som kan ha den biverkan på dig?
  • fluu

Problem med sköldkörteln? Det har jag  och när det är minst ur balans går jag upp av luft typ och har väldigt svårt att gå ner i vikt även om jag äter väldigt nyttigt och rör mig efter bästa förmåga(missbildning i knät och ryggskada).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dr Mupp
    Spacekotten skrev 2013-09-01 21:48:09 följande:

Det låter inte helt normalt. Äter du bra mat? Om ja, har du kollat så att det inte ligger nån sjukdom bakom som gör att du ändå ökar i vikt? Eller tar du nån medicin som kan ha den biverkan på dig?
    Ingen sjukdom och ingen konstig mat. Mycket grönt. Inga mediciner. 

Har gått upp 1.1 kg på en vecka. 

Löptränar tre gånger i veckan. Och går dagligen.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    fluu skrev 2013-09-01 21:49:37 följande:
    Problem med sköldkörteln? Det har jag  och när det är minst ur balans går jag upp av luft typ och har väldigt svårt att gå ner i vikt även om jag äter väldigt nyttigt och rör mig efter bästa förmåga(missbildning i knät och ryggskada).
    TSH är normalt så sköldkörteln fungerar som den ska. 
  • Fenina
    Dr Mupp skrev 2013-09-01 21:53:25 följande:
    Ingen sjukdom och ingen konstig mat. Mycket grönt. Inga mediciner. 

Har gått upp 1.1 kg på en vecka. 

Löptränar tre gånger i veckan. Och går dagligen.

Ägglossning eller mensdags kanske? Vid det första går jag upp runt 2 kilo, vätska. 
  • Dr Mupp
    Fenina skrev 2013-09-01 21:58:37 följande:
    Ägglossning eller mensdags kanske? Vid det första går jag upp runt 2 kilo, vätska. 
    Nope, varken mens eller ägglossning. 
  • Fenina
    Dr Mupp skrev 2013-09-01 22:00:07 följande:
    Nope, varken mens eller ägglossning. 
    Har du hållt på länge? Eller är det bara en vecka? Är det första veckan så rekommenderar jag dig att hålla ut. 
    Sätter du igång med träning, och äter bra, så går du ner i vikt. Däremot är det viktigt att du dricker mycket vatten - du binder extra mycket i början av en nyförändrar livsstil. Sikta på ca 2 liter vatten om dagen för att inte binda vätska och för att rensa ut kroppen.  
  • Dr Mupp
    Fenina skrev 2013-09-01 22:09:53 följande:
    Har du hållt på länge? Eller är det bara en vecka? Är det första veckan så rekommenderar jag dig att hålla ut. 
    Sätter du igång med träning, och äter bra, så går du ner i vikt. Däremot är det viktigt att du dricker mycket vatten - du binder extra mycket i början av en nyförändrar livsstil. Sikta på ca 2 liter vatten om dagen för att inte binda vätska och för att rensa ut kroppen.  
    5 veckor. Gick ner första veckan och sen gick jag upp i samband med mens, gick ned det efter mensen och nu går jag upp igen. 

Jag dricker vatten.  
  • Fenina
    Dr Mupp skrev 2013-09-01 22:29:11 följande:
    5 veckor. Gick ner första veckan och sen gick jag upp i samband med mens, gick ned det efter mensen och nu går jag upp igen. 

Jag dricker vatten.  
    Ajaj. Ja du, då har jag inga fler tips än att hålla ut. Väger du maten? 
  • Dr Mupp
    Fenina skrev 2013-09-01 22:33:19 följande:
    Ajaj. Ja du, då har jag inga fler tips än att hålla ut. Väger du maten? 
    Nej, är det verkligen det man måste göra för att gå ner i vikt. Det borde ju räcka med ökad motion och mindre mat. Jag äter på assiett för att hålla portionsstorleken nere. 
Svar på tråden Förklara det här