• Anonym (Mamma till två)

Ungarna onanerar.

Ok, det borde inte vara några bekymmer med att ungarna onanerar. Men jag förstår inte varför jag reagerar som jag gör. 

Har en dotter på 15 och en grabb på 16. Jag vet att båda onanerar.

När dottern gömt sig på sitt rum och jag vet att hon troligtivs petar på sig själv så känner jag ofta, ok vad bra att hon utforskar sin sexualitet. Det är bra. Jag låter henne vara ifred.

Men när jag har märkt eller misstänkt att min grabb har låst in sig på rummet och petar på sig själv. Jag vet inte hur jag ska förklara men första instinkten jag får är. Åh nej, vad gör han. Sånt där ska man inte hålla på med. En grabb som runkar usch fy. Och sen kommer det spermier ut och var gör han av dem. Usch. 

Nä, sluta upp med det. Men sen hejdar jag mig själv innan jag säger något av detta såklart. Men känslan är kvar där. Skulle vilja slita upp dörren och säga sluta med det där. Av ren instinkt.

Även om någonstans inombords fattar jag att båda gör ju samma sak fast på olika sätt på grund av kön.

Men med grabben så blir det så annorlunda, han gör ju det annorlunda än vad både jag och min dotter gör som tjejer. Vet inte om det är det, eller vad det är.

Ibland så har det hänt faktiskt att jag bett dottern att ropa på honom att nu är det mat eller något lite extra tidigt bara för att utmana eller få honom att sluta. Eller så har jag funnit mig själv gå och fråga honom något genom dörren som egentligen jag inte behöver just då men bara för att utmana liksom när jag misstänker han gör det.

Är jag ensam i att känna så här?? 

• Svar på tråden Ungarna onanerar.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Mamma till två) skrev 2013-09-03 14:31:28 följande:
    Men jag har inte skrivit någonstans att jag alltid utgår ifrån att dem onanerar vid en stängd dörr. Nej nej, inte alls. 

Det är dem gångerna de kommer ut ansträngda och vill gå och duscha direkt. Då akn jag lägga ihop 1 och 1. Eller när jag hör ljud som inte går att undvika att jaha nu gör dem något sånt. Eller vid andra tillfällen då magkänslan säger att nu kommer han/hon göra det. 
    ja men fortfarande, vad är det som gör att onani är det första du tänker på?

Du måste ju få tanken och iden nånstans ifrån?

Som du ser här i tråden är vi ju många tonårsföräldrar som verkligen har noll koll och inte ens misstänker onani fast barnen kommer ut halvnaken.  

Det är ju en uppenbart laddad fråga för dig eftersom du ändå skriver här, så vad kommer tankarna ifrån?  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (paow)

Tror skillnaden ligger i att när TS drar i sin svans kommer inte spermie utan lögner och en massa fantasier och förhoppningarna att få läsa förbjudna onaniberättelser om ungdomar. 
    Tänk på vad ni skriver om era barn på nätforum.  

• Nicoleta

Gud, kan någon tala om för den här människan att hon inte har någon rätt att lägga sig i sina barn sexliv...låt dem utforska sina kroppar. Snart kommer de vara utfugna då slipper du höra och se, spänn av!!!!!

• Anonym (Signe)

Om du tror att din son blir en sån som sätter på allt och alla så har du ju uppenbart misslyckats med din uppgift som förälder.

Det är ditt ansvar och se till att han får en bra syn på sex och kärlek och inte blir en sån som äcklar dig.

Att rynka på näsan och tycka det är äckligt kommer inte att hjälpa varken dig eller honom.  

Det känns lite som att du har en negativ syn på killar i allmänhet och deras sexualitet i synnerhet. 

• Wittra

Tycker det verkar lite perverst faktiskt att sitta och fundera kring sina barns eventuella onani. Jag trodde faktiskt inte föräldrar gjorde sånt. Respektera deras privatliv och sluta snoka och analysera.

• Anonym (Mamma till två)
    Nyfiken gul skrev 2013-09-03 14:36:53 följande:
    ja men fortfarande, vad är det som gör att onani är det första du tänker på?

Du måste ju få tanken och iden nånstans ifrån?

Som du ser här i tråden är vi ju många tonårsföräldrar som verkligen har noll koll och inte ens misstänker onani fast barnen kommer ut halvnaken.  

Det är ju en uppenbart laddad fråga för dig eftersom du ändå skriver här, så vad kommer tankarna ifrån?  
    Jag tänker inte på onani det första jag gör.
    Bara när t.ex. grabben snor Ellos katalogen, går in mitt på dan är borta med mystiska ljud, kommer ut rätt röd ansträngd om kinderna och får för sig att dusch utan anledning mitt på dan. Ganska så uppenbart att man då tänker på onani eller.. 
  • Eterisk

Duschar han efter att han onanerat så har nog ditt "ordningssinne" smittat av sig rejält på ungarna. Då kan du ju åtminstone släppa oron över att han satsar på både väggar och tak. Drömmer

• LeaveMeAlone
    Anonym (Mamma till två) skrev 2013-09-03 15:43:11 följande:
    Jag tänker inte på onani det första jag gör.
    Bara när t.ex. grabben snor Ellos katalogen, går in mitt på dan är borta med mystiska ljud, kommer ut rätt röd ansträngd om kinderna och får för sig att dusch utan anledning mitt på dan. Ganska så uppenbart att man då tänker på onani eller.. 
    Tror faktiskt de flesta är så ovilliga att tänka på sina familjemedlemmar i sexuella sammanhang att de tränger bort sådana tankar även om de skulle vara uppenbart. 
    Personligen så skulle jag behöva komma på min son med snoppen i handen för att jag skulle se det som uppenbart. Skulle jag misstänka av någon anledning så skulle jag inte bry mig eller tankarna skulle inte fastna där. Tror det är din syn på manlig onani som ställer till det. Tycker man det är äckligt så är det klart att tanken känns obehaglig. Du kanske ska ta och försöka jobba på det lite? 
  • Gullebulle25

tror det är bäst att inte tänka på det. alls. hitta på andra saker som tar upp din tid ist, för att gå runt o tänka som du gör måste vara ganska tidskrävande o jobbigt...

att tonåringar håller på o pillar är ngt man inte kommer ifrån helt enkelt. så...hitta på annat som sysselsätter dina tankar ist. som wordfued. eller nåt.

• Anonym (Jag)

Jag tror att jag förstår dig TS (även om jag inte heller håller med i ditt tänk).

Jag TROR att många tänker att det är mer stötande att killar har sex/onanerar pga av allt vi läser i media. Om våldtäkter, småkillar som tycker tjejer är horor, små barn som "knullar hej vilt" osv..

Är det SÅ du känner?   

Svar på tråden Ungarna onanerar.