• Anonym (Mamma till två)

Ungarna onanerar.

Ok, det borde inte vara några bekymmer med att ungarna onanerar. Men jag förstår inte varför jag reagerar som jag gör. 

Har en dotter på 15 och en grabb på 16. Jag vet att båda onanerar.

När dottern gömt sig på sitt rum och jag vet att hon troligtivs petar på sig själv så känner jag ofta, ok vad bra att hon utforskar sin sexualitet. Det är bra. Jag låter henne vara ifred.

Men när jag har märkt eller misstänkt att min grabb har låst in sig på rummet och petar på sig själv. Jag vet inte hur jag ska förklara men första instinkten jag får är. Åh nej, vad gör han. Sånt där ska man inte hålla på med. En grabb som runkar usch fy. Och sen kommer det spermier ut och var gör han av dem. Usch. 

Nä, sluta upp med det. Men sen hejdar jag mig själv innan jag säger något av detta såklart. Men känslan är kvar där. Skulle vilja slita upp dörren och säga sluta med det där. Av ren instinkt.

Även om någonstans inombords fattar jag att båda gör ju samma sak fast på olika sätt på grund av kön.

Men med grabben så blir det så annorlunda, han gör ju det annorlunda än vad både jag och min dotter gör som tjejer. Vet inte om det är det, eller vad det är.

Ibland så har det hänt faktiskt att jag bett dottern att ropa på honom att nu är det mat eller något lite extra tidigt bara för att utmana eller få honom att sluta. Eller så har jag funnit mig själv gå och fråga honom något genom dörren som egentligen jag inte behöver just då men bara för att utmana liksom när jag misstänker han gör det.

Är jag ensam i att känna så här?? 

• Svar på tråden Ungarna onanerar.
  • Anonym (Isabelle)

Om vi nu för en stund antar att du har rätt, att dina barn stänger dörren för att onanera - är inte det bra? Kan du inte känna att det är positivt att dina barn har en sådan avspänd relation till sin kropp att de kan njuta av den? Är det inte bra att de lär känna sig kroppar? Att de förbereder sig för ett eventuellt sexliv?

Jag har inga barn, men har svårt att tänka mig att jag skulle tänka på mina barns onanivanor. Det är ingenting som jag har med att göra. Men om jag skulle tänka något så skulle jag tänka att det är naturligt och positivt med onani. Jag onanerar flera gånger i veckan och mår fruktansvärt bra av det.
    Vad roligt om dina barn har hittat en aktivitet som är nyttig för dem, som får dem att må bra, som är gratis och inte skadar någon!

Angående renlighet: han har nog koll på det där. Antingen så har han papper som han kastar, eller så kanske han runkar i badrummet på en gång? Har svårt att tänka mig att han går och duschar efteråt, det lät väldigt överdrivet renligt. Mer troligt att han då runkar i duschen istället.

• Nyfiken gul
    Anonym (Mamma till två) skrev 2013-09-03 15:43:11 följande:
    Jag tänker inte på onani det första jag gör.
    Bara när t.ex. grabben snor Ellos katalogen, går in mitt på dan är borta med mystiska ljud, kommer ut rätt röd ansträngd om kinderna och får för sig att dusch utan anledning mitt på dan. Ganska så uppenbart att man då tänker på onani eller.. 
    Nej det är faktiskt inte så uppenbart .  

Vi är många föräldrar som skulle behöva fånga våra barn in action för att fatta att dom onanerar. Så nej det är inte så uppenbart som du vill få det till.

Det är ju DU som gör kopplingen mellan Ellos-katalog, rött ansikte  och onani.  
    Det är ju DU som tänker tanken på onani och tror att nu ikväll är det nog dags och ser han inte lite ansträngd ut , kanske han har onanerat? osv...
    Och det är ju därför jag frågar varför det är så uppenbart för just dig när ingen annan gör samma koppling?  

Är det så att han är alldeles för öppen med dig är det ju återigen du som förälder som måste ta ett prat med honom och din dotter att dom faktiskt får så lov att visa hänsyn och bli mer diskreta. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (Jag) skrev 2013-09-03 16:44:12 följande:
    Jag tror att jag förstår dig TS (även om jag inte heller håller med i ditt tänk).

Jag TROR att många tänker att det är mer stötande att killar har sex/onanerar pga av allt vi läser i media. Om våldtäkter, småkillar som tycker tjejer är horor, små barn som "knullar hej vilt" osv..

Är det SÅ du känner?   
    I så fall är det ju extra viktigt att Ts går in i sin roll som förälder och verkligen har en öppen dialog med sin son och har en vettig uppfostran så han inte blir en sån person. 

Om onani och i synnerhet onanerande killar är något som förknippas med äckel av ts så är det ju ännu viktigare att hon tar itu med det hela både för sin egen skull och för sin sons framtids skull.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • P30

Har din son vuxit? :)
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m66835457.html

Det kanske är ett vanligt syndrom annars att kvinnor ser på manlig sexualitet som något hemskt, förbjudet och något som skall tryckas ned. Det är väl helt i linje med dumfeministernas tankar?

(Här någonstans kanske vi behöver hitta ett annat namn för att beskriva vad vi menar när vi diskuterar saker. Jämställdhet och feminism är i så fall inte samma sak. Jämställdhet och jämlikhet är självklart däremot...) 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Spartacus
    Nyfiken gul skrev 2013-09-03 17:00:13 följande:
    Nej det är faktiskt inte så uppenbart .  

Vi är många föräldrar som skulle behöva fånga våra barn in action för att fatta att dom onanerar. Så nej det är inte så uppenbart som du vill få det till.

Det är ju DU som gör kopplingen mellan Ellos-katalog, rött ansikte  och onani.  
    Det är ju DU som tänker tanken på onani och tror att nu ikväll är det nog dags och ser han inte lite ansträngd ut , kanske han har onanerat? osv...
    Och det är ju därför jag frågar varför det är så uppenbart för just dig när ingen annan gör samma koppling?  

Är det så att han är alldeles för öppen med dig är det ju återigen du som förälder som måste ta ett prat med honom och din dotter att dom faktiskt får så lov att visa hänsyn och bli mer diskreta. 

haha, ingen annan? skulle föräldrar verkligen vara så naiva? i fallet ovan skulle jag definitivt misstänka något men göra mitt bästa för att ignorera faktum....
  • siolina

Men alltså, ts skriver ju inget om att hon lägger sig i. Bara att hon känner saker kring det. Det är väl inte så konstigt att man känner annat än mysiga känslor av att tänka på sitt barn sexualitet? Och att det är något annat med sonen som ju lämnar andra spår efter sig än dottern.

TS, jag tror man bara får anstränga sig för att tänka på något annat. Man vill ju att de ska ha en naturlig inställning till sex och det är ju naturligt osv även om det inte känns svinkul att tänka på.

• Spartacus
    siolina skrev 2013-09-03 17:37:26 följande:
    Men alltså, ts skriver ju inget om att hon lägger sig i. Bara att hon känner saker kring det. Det är väl inte så konstigt att man känner annat än mysiga känslor av att tänka på sitt barn sexualitet? Och att det är något annat med sonen som ju lämnar andra spår efter sig än dottern.

TS, jag tror man bara får anstränga sig för att tänka på något annat. Man vill ju att de ska ha en naturlig inställning till sex och det är ju naturligt osv även om det inte känns svinkul att tänka på.
  • Anonym (Mamma till två)
    siolina skrev 2013-09-03 17:37:26 följande:

Spartacus skrev 2013-09-03 17:12:28 följande:
    haha, ingen annan? skulle föräldrar verkligen vara så naiva? i fallet ovan skulle jag definitivt misstänka något men göra mitt bästa för att ignorera faktum....
    Exakt!

Alla föräldrar vet ju när sina barn har börjat onanera eller ej. Man hittar förr eller senare ett spår eller något som tyder på det. 
    Anonym (Jag) skrev 2013-09-03 16:44:12 följande:
    Jag tror att jag förstår dig TS (även om jag inte heller håller med i ditt tänk).

Jag TROR att många tänker att det är mer stötande att killar har sex/onanerar pga av allt vi läser i media. Om våldtäkter, småkillar som tycker tjejer är horor, små barn som "knullar hej vilt" osv..

Är det SÅ du känner?   
    Du är nog inne på rätt spår här. Vet inte vad det är men överlag så känner man att män är lite farliga om de upptäcker sin sexualitet för mycket. 

• lillajag82

Du borde gå i terapi, TS!
    Det har blivit som en tvångstanke hos dig. Du vill inte tänka på det men gör det direkt ändå..

• Sarakechi

TS är säkert en av alla kjoltyg som startar en tråd så fort hennes man/sambo tar på sig själv, GUD FÖRBJUDE!!!!!!!!

• Göteborg66
    Anonym (Mamma till två) skrev 2013-09-03 11:49:50 följande:
    Ok, det borde inte vara några bekymmer med att ungarna onanerar. Men jag förstår inte varför jag reagerar som jag gör. 

Har en dotter på 15 och en grabb på 16. Jag vet att båda onanerar.

När dottern gömt sig på sitt rum och jag vet att hon troligtivs petar på sig själv så känner jag ofta, ok vad bra att hon utforskar sin sexualitet. Det är bra. Jag låter henne vara ifred.

Men när jag har märkt eller misstänkt att min grabb har låst in sig på rummet och petar på sig själv. Jag vet inte hur jag ska förklara men första instinkten jag får är. Åh nej, vad gör han. Sånt där ska man inte hålla på med. En grabb som runkar usch fy. Och sen kommer det spermier ut och var gör han av dem. Usch. 

Nä, sluta upp med det. Men sen hejdar jag mig själv innan jag säger något av detta såklart. Men känslan är kvar där. Skulle vilja slita upp dörren och säga sluta med det där. Av ren instinkt.

Även om någonstans inombords fattar jag att båda gör ju samma sak fast på olika sätt på grund av kön.

Men med grabben så blir det så annorlunda, han gör ju det annorlunda än vad både jag och min dotter gör som tjejer. Vet inte om det är det, eller vad det är.

Ibland så har det hänt faktiskt att jag bett dottern att ropa på honom att nu är det mat eller något lite extra tidigt bara för att utmana eller få honom att sluta. Eller så har jag funnit mig själv gå och fråga honom något genom dörren som egentligen jag inte behöver just då men bara för att utmana liksom när jag misstänker han gör det.

Är jag ensam i att känna så här?? 

Onanerade du aldrig själv som barn TS? De flesta gör ju det annars.
Svar på tråden Ungarna onanerar.