• Ooops

Värsta rätt att laga?!

Vilken är er absolut värsta rätt att laga. Barnen önskar....och ni bara NEJ!!!! För mig är det pannkakor!!!!

• Svar på tråden Värsta rätt att laga?!
  • Gizmo

Lasagne och panerad fisk är ett pyssel att göra. Så det blir Familjen Dafgårds Lasagne och panerad fisk väldigt sällan....

• Gurkan

Lasagne och pannkakor. Tar evigheter att göra och är så tråkigt. Det första är gott men det andra är bara blörk.

• Miew

Pannkakor! Annars älskar jag att laga mat och gör nästan allt från grunden, men pannkakor är vidrigt så det äter de mest hos farmor

• Papricorn
    Angiehults skrev 2013-09-26 21:57:02 följande:
    Hur kan ni inte gilla att göra pannkakor? Det som är så gott! Hade det inte varit så onyttigt och fattigt på allt vad näringsämnen heter hade jag gjort det jämt!

Här är min pannkaksguide!

angiehults.blogspot.se/2013/09/recept-och-instruktioner-pannkakor.html

Vadå näringsfattigt? Så illa är det ju knappast. Med ett par extra ägg i smeten och bra tillbehör är det inte dålig mat alls.
  • Papricorn

Jag ogillar att steka rött kött.

Är rätt kräsen och det är för sällan jag får till köttet precis så som jag önskar.

Har bara gasugn så att köra klart det i ugn är inget direkt alt heller då värmen är för ojämn.

• Angiehults
    Papricorn skrev 2013-09-26 22:00:11 följande:

Vadå näringsfattigt? Så illa är det ju knappast. Med ett par extra ägg i smeten och bra tillbehör är det inte dålig mat alls.
    Tänkte mest på bristen av grönsaker, vitaminer osv. Ägg är för all del bra, men då hade nog omelett varit nyttigare. Men man behöver ju inte vara supernyttig jämt! Speciellt inte på torsdagar (=ärtsoppa och pannkakor!).
  • MrsC74

Vad lustigt. Lasagne gör vi när vi har bråttom. Det går ju ursnabbt.

Jag avskyr att skala potatis. Men gillar verkligen potatis så jag brukar lura någon annan att göra det :)

• Papricorn
    Angiehults skrev 2013-09-26 22:24:16 följande:
    Tänkte mest på bristen av grönsaker, vitaminer osv. Ägg är för all del bra, men då hade nog omelett varit nyttigare. Men man behöver ju inte vara supernyttig jämt! Speciellt inte på torsdagar (=ärtsoppa och pannkakor!).

Det är väl där tillbehören kommer in. Ingen äter väl pannkaka slätt som det är.

Lite rivna morötter i eller på sidan och frukt eller bär på så är det ju toppen.
  • Ooops
    Papricorn skrev 2013-09-26 22:34:07 följande:
    Det är väl där tillbehören kommer in. Ingen äter väl pannkaka slätt som det är. Lite rivna morötter i eller på sidan och frukt eller bär på så är det ju toppen.

Haha..vi äter pannkakor med socker ellr sylt! Inget mer. Men sen är det inge så ofta heller..
Svar på tråden Värsta rätt att laga?!