• Ooops

Värsta rätt att laga?!

Vilken är er absolut värsta rätt att laga. Barnen önskar....och ni bara NEJ!!!! För mig är det pannkakor!!!!

• Svar på tråden Värsta rätt att laga?!
  • LillGris

Pannkakor. En rätt som jag älskar men förbannar mig själv varje gång jag lagar är risotto. Jävla aptrist att laga men gott!

• LillGris
    Papricorn skrev 2013-09-26 22:00:11 följande:
    Vadå näringsfattigt? Så illa är det ju knappast. Med ett par extra ägg i smeten och bra tillbehör är det inte dålig mat alls.

Vi har äggallergiker jär hemma så inte nog med attpannkakorna är skitsvåra att få till, den enda nyttiga ingrediensen måste vi dessutom utesluta
  • Angiehults
    Papricorn skrev 2013-09-26 22:34:07 följande:

Det är väl där tillbehören kommer in. Ingen äter väl pannkaka slätt som det är.
    Lite rivna morötter i eller på sidan och frukt eller bär på så är det ju toppen.
    Jodå, vi äter pannkaka som den är, med hemmagjord jordgubbssylt. 

• beccagranen

Lasagne! Om man ska fixa allt från gru den (dvs. Inte har köttfärsås att tina upp) så blir det många moment och mycket disk, tar tid med.

• Gurkan
    MrsC74 skrev 2013-09-26 22:27:51 följande:
    Vad lustigt. Lasagne gör vi när vi har bråttom. Det går ju ursnabbt. Jag avskyr att skala potatis. Men gillar verkligen potatis så jag brukar lura någon annan att göra det :)

Ursnabbt? Först ska man göra en färssås och så en bechamele och så ska det varvas i form med plattor och så in i ugnen 30-40 minuter. Min vardagsmat går på 30 minuter så mer än en timme är lång tid tycker jag.
  • Konservativ

För att underlätta paneringen kan man lägga ströbrödet (om det är det ma använder) i en plastpåse och så lägger man fisken i påsen och skakar försiktigt om. Det fördelas ganska bra. Till lasagne köper jag färdig såspulver det blir helt okej.

• Numminen

Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

• Kusin Vitamin

MrsC74: hur gör du lasagne om det går ursnabbt? Tar ju skitlång tid, men jag brukar göra flera stycken så man kan ta fram ur frysen när man har bråttom.

Min son älskar schnitzel och det tycker jag är skittrist, stå och panera och fritera. Kladdigt och tråkigt, men gott när det är klart.

• narie24

Jag skippar bechamelsåsen när jag gör lasagne. Gör bara en riktigt god köttfärssås och sen in med plattor i ugnen.

Svar på tråden Värsta rätt att laga?!