• Ooops

Värsta rätt att laga?!

Vilken är er absolut värsta rätt att laga. Barnen önskar....och ni bara NEJ!!!! För mig är det pannkakor!!!!

• Svar på tråden Värsta rätt att laga?!
  • MrsC74
    Kusin Vitamin skrev 2013-09-27 08:21:19 följande:
    MrsC74: hur gör du lasagne om det går ursnabbt? Tar ju skitlång tid, men jag brukar göra flera stycken så man kan ta fram ur frysen när man har bråttom.

Min son älskar schnitzel och det tycker jag är skittrist, stå och panera och fritera. Kladdigt och tråkigt, men gott när det är klart.

Men en köttfärsås går jusnabbt att rör i hop. Sen varva med plattor och ibland använder jag creme fraiche i stället för bechamel eller köper den färdiga. Men det går ju även snabbt att själv göra en sån sås, men vi gillar inte bechamel så mycket. Ost på toppen. Klart:)

Sen fixar ju sig allt själv i ungen. :) tar man färska plattor så kortar man ner tiden i ugnen oxå.

• beccagranen
    Numminen skrev 2013-09-27 08:21:09 följande:
    Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

Vi äter utan grönsaker, sylt och grädde som gäller här. Men vi ser pannkakor mer som en efterrätt, brukar oftast bli soppa och sedan pannkakor alt. Brunch till helgen dyl. Man kan ju göra creps om man vill ha matigare. I övrigt ser jag inte pannkakor som dålig mat men inte heller som en fullgod middag, men samtidigt så anser jag att pannkaka är bättre än sötade flingor, toastbröd och mycket annat som många äter.
  • Gurkan
    Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

Japp, vi gör det. Men så äter vi pannkakor kanske en gång i månaden bara. Med sylt. En gång i månaden gör inget om man hoppar över grönsakerna en gång,
  • Numminen

Nej det gör säkert inget men grönsaker är ju gott! Vi saknar dem iaf om en måltid servereras utan grönsaker. Men det är väl en vanesak.

Gurkan skrev 2013-09-27 09:33:03 följande:
    Japp, vi gör det. Men så äter vi pannkakor kanske en gång i månaden bara. Med sylt. En gång i månaden gör inget om man hoppar över grönsakerna en gång,

• Numminen

Nej det gör säkert inget men grönsaker är ju gott! Vi saknar dem iaf om en måltid servereras utan grönsaker. Men det är väl en vanesak.

Gurkan skrev 2013-09-27 09:33:03 följande:

• Pampim

Pannkakor! Dels tar det tid/är enformigt att steka och dels kan jag själv inte äta det (får ont i magen) och dels håller sonen sig inte mätt på det. Ändå är det såklart favoriten.

• Papricorn
    Angiehults skrev 2013-09-27 08:10:43 följande:
    Jodå, vi äter pannkaka som den är, med hemmagjord jordgubbssylt. 

Har ni sylt till är det ju inte som den är?
  • Papricorn

Håller med fullständigt!
  • Papricorn

Håller med fullständigt!
  • stormfågel
    tundra skrev 2013-09-10 20:21:30 följande:
    Kycklingnuggets.... Tom värre än blodpudding!
    *kräks*

Tycker om riktig mat och det gör ungarna för det mesta oxå.

Varför det? Jag har bara gjort á la Linas matkasse med kycklingbitar doppade i sesamfrön och in i ugn, och det känns som bra mat tycker jag.

Annars håller jag med om pannkaka. Tråkig mat att äta, osigt och jobbigt att steka de mängder som behövs.  
  • Angiehults
    Papricorn skrev 2013-09-27 15:12:57 följande:

Har ni sylt till är det ju inte som den är?
    Det var mest ett svar om huruvida man kunde ha den utan tillbehör som morotsstavar etc. Med sallad till kan det ju bli en vettig måltid, med sylt till blir det ännu mer efterrätt. 
Svar på tråden Värsta rätt att laga?!