Hjälp - Min klädångest begränsar mitt liv!
Jag har dagliga problem med att hitta kläder att ta på mig till arbetet, för att inte tala om att klä mig för fester och liknande. Har gått så långt att mina kollegor kommenterar mina kläder och att jag undviker att gå bort på finare tillställningar för att jag inte kan klä mig passande.
De två största problemen är att jag varken har ekonomi eller tid att köpa kläder. Har max 4000 kr/år att lägga på kläder - och då ska allt ingå, även skor och ytterkläder. Har försökt att köpa på postorder - men eftersom vi saknar snabbare variant av internet så är det inget snabbt sätt att lösa problemet på. Lägg till att jag också har en något udda storlek - lång och bred som gör att jag inte kan handla i många "standard-butiker" + ett totalt ointresse för mode = min totalt utslitna och omoderna garderob.
Nu är jag bjuden på ett större kalas o tvungen att åka på arbetsresa med krav på lite snyggare kläder - kontot tomt och kalendern full. Paniken kommer långsamt smygande och jag har ingen aning om hur jag ska lösa problemet. Hjälp!!!!!
(För att ni ska fatta hur min garderob ser ut, så kan jag nämna att årets klädinköp hittills varit ett par sandaler, en tröja, ett par jeans, underkläder, strumpor,vår/höst jacka... Festkläder har jag inte köpt några nya på 7 år, och arbetskläder begränsar sig till 2 par byxor och 5 tröjor/skjortor som jag växlar mellan.)