• P30

Hur monogam är du?

Jag har funderat mycket på hur ni andra ser på det här med att bli attraherad/kåt/kär i någon annan vid sidan av din partner - eller om du är singel om du kan dejta någon samtidigt som du har sex med din KK.

Normen i samhället har väl gått från monogami - att vara sin partner trogen hela livet, till seriemonogami, dvs att det är ok att ha flera, bara de inte överlappar och man är otrogen. Nu börjar allt fler att fundera över varför så många är otrogna - om det verkligen är så att hälften av oss bara är dåliga människor och varför man hanterar kärlek, närhet och sex helt annorlunda när man är singel än när man är i en relation.

Vad tror du och hur fungerar du?

Skriv gärna i tråden om du alltid känt på samma sätt eller om du ändrat dig allteftersom du blivit smartare! 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur monogam är du?
  • cazh82

Du låter som en av äldstebröderna inom Jehovas vittnen, den sista meningen som du gjorde om till någon konstig sanning fick mig att spy.

Ta dig en funderare på det!

• Anonym (A)

Jag är poly och mycket nöjd med det. 

• Anonym (me)

Kvinna och valde "övrigt".

Jag gillar inte sex och kommer nog endast ha sex igen när/om jag vill ha barn, och då blir det självfallet med en person. Jag är definitivt inte poly.

• fluu

Kvinna, har "bara" haft sex med en och hoppas att det stannar där. Samma med sambon som är man.

Gillade att vi båda var oskulder när vi träffades. Det var roligt och spännande att båda två för första gången fick upptäcka och utveckla vår sexualitet. Vi har ju lärt upp varandra och är därför väldigt synkade och vet precis vad den andre vill.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • P30
    cazh82 skrev 2013-09-13 20:52:38 följande:
    Du låter som en av äldstebröderna inom Jehovas vittnen, den sista meningen som du gjorde om till någon konstig sanning fick mig att spy.

Ta dig en funderare på det!
    Jag har aldrig varit med i Jehovas. Jag antar att den sista meningen inte är "Om du gör som..." eftersom det väl ändå inte kan få någon att spy?

Den näst sista meningen "Skriv gärna i tråden..." har jag lite svårt att förstå hur du kan bli upprörd eller för den delen illamående av. Jag gissar att du kanske är 15 och aldrig ändrat inställning till något ännu? 
  • P30
    Anonym (me) skrev 2013-09-13 21:33:35 följande:
    Kvinna och valde "övrigt".

Jag gillar inte sex och kommer nog endast ha sex igen när/om jag vill ha barn, och då blir det självfallet med en person. Jag är definitivt inte poly.
    Nu menar jag ju att man kan vara poly även om man är asexuell. Om man definierar poly som att man kan ha känslor för flera kan man vara totalt asexuell och ändå vara poly tänker jag.

För mig hänger sex och poly inte ihop alls. 
  • P30
    fluu skrev 2013-09-13 21:54:22 följande:
    Kvinna, har "bara" haft sex med en och hoppas att det stannar där. Samma med sambon som är man.

Gillade att vi båda var oskulder när vi träffades. Det var roligt och spännande att båda två för första gången fick upptäcka och utveckla vår sexualitet. Vi har ju lärt upp varandra och är därför väldigt synkade och vet precis vad den andre vill.
    Grattis! Superbra när man hittat det man vill och är helt nöjd!
  • Anonym (me)
    P30 skrev 2013-09-13 22:18:08 följande:
    Nu menar jag ju att man kan vara poly även om man är asexuell. Om man definierar poly som att man kan ha känslor för flera kan man vara totalt asexuell och ändå vara poly tänker jag.

För mig hänger sex och poly inte ihop alls. 
    För mig hänger de inte ihop heller, men nu gick dina alternativ från "monogam och vill ha sex med en" till poly. Inget av de alternativen passade mig. Jag vill inte ha sex och jag är mono.
Svar på tråden Hur monogam är du?