• Anonym (apelsin)

Pojkvän reggad på Badoo

Min pojkvän hade ett mail om registrering på badoo från när vi var tillsammans, han sa att han ej visste varför och att han ej kan minnas att han har registrerat sig där och att han inte skulle ha registrerat sig på någon dejting-sida vid den tidpunkten (eftersom vi var tsms).

Men han är registrerad där, han har till och med en bild uppladdat liksom. Sen kanske han inte använt det, men ändå. Det står "söker nya vänner" men det låter befängt.

Och varför skulle han ej minnas isåfall att han sökte vänner där.

Tycker det hela låter jätte skumt. Han vet iallafall ej att jag har kollat idag om hans konto var kvar - och sett att där var en bild uppe. 

Samtidigt som jag nästan är säker att han ej skulle gå bakom min rygg med någon annan, så känns det inte bra - känns som att jag missar något.

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Pojkvän reggad på Badoo
  • Anonym

Men om man googlar på "sms vi ses på badoo" kommer det upp fler som varit med om samma sak.

• FeliciaA2
    Anonym skrev 2013-09-16 21:12:05 följande:

Men om man googlar på "sms vi ses på badoo" kommer det upp fler som varit med om samma sak.

Om man loggar in via FB så kan de vittja såväl kontakter, profilbilder och telefonnummer. 5:30 på morgonen låter sanslöst om tjejen själv skickat.

Obs! Avsändarnummret går att fejka på mobilen (precis som med e-post).

Jag lutar nog mot att din kille är utsatt för en "illasinnad komplott" av Badoo i syfte att värva nytt folk.
  • Anonym (usch då)
    FeliciaA2 skrev 2013-09-16 08:18:14 följande:
    Om han loggade in så har han konto. Men allt kan ha börjar med att han fått ett mail i vanliga mailkorgen från någon han känner (foto) som säger att han har meddelanden som väntar på Badoo.

Klickar man då på bifogad länk så hamnar man i en slags registreringsrutin - dvs kontp skapas. Jag gissar här att Badoo frågar om man vill logga in via Facebook, gmail eller hotmail (kanske fler mailklienter). Sen kanske de frågar om de skall bjuda in alla ens vänner - men jag tror inte det. Jag tror de vittjar en på alla ens kontakter utan att fråga

Om de kan ladda upp profilbilden?
    Ja kan de vittja en på alla facebookkontakter så kan de sno ens profilbild också.

Jag tror en massa folk blir reggade på Badoo utan att veta om det bara genom att följa länken de har i sin vanliga mailkorg. Tyvärr!
    Låter alls inte bra att man kan göra så. Är du säker på det? Låter ju konstigt
  • FeliciaA2

Ja Uschdå!

Detta är fullt möjligt.

Jag blev mailbombad av Badoo en gång. Jag följde aldrig dem länk de postade men jag kollade med killen som var med på bilden de mailade mig. Kände honom. Han hade hotmail. Jag fanns bland hans kontakter.

En annan vän fick sina vänner på Facebook vittjade. Badoo började maila dem med denne killes bild. Han var inte glad - gift!

Tekniken att vittja mailadresser och andra uppgifter är välkänd. Så säg alltid "nej" om någon webb frågar om du vill bju in dina vänner. Facebook gör det också (när man registrerar sig),

Kolla runt på Internet - sök på Badoo och massor av liknande historier dyker upp.

• FeliciaA2

Jag läste om tråden - killen hade inte ens uppgett sin Gmailadress och lösenord - inbjudan gick iväg ändå.
    Gissar han var inloggad på Gmailen paralellt.

VARNING! Klicka aldrig på länken i de inbjudningar ni får!  

• mammamebarn
    Anonym (badooo) skrev 2013-09-15 00:14:55 följande:
    jag pratade så sent som i förrgår med en kille som hade sambo och barn :( visste inte om detta när vi startade konversationen men tro att jag skällde ut honom ! jävla svin
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Mattep93

Hejsan, jag har en fråga.

Det ligger till såhär, någon under maj 2015 har hackat sig in på mitt hotmail konto och sedan gjort ett fakekonto hos badoo med en gammal bild på mig.

Men personen ändrade aldrig lösenordet på mailen så Jag kunde själv bara klicka på ett mail av att någon har svarat på ett meddelande och anmäla kontot så det försvann men min fråga är om man kan återskapa kontot för att få fram IP-adressen så jag kan få reda på vem det är som har gjort detta mot mig som även har förstört mitt förhållande med min flickvän.

Snälla hjälp mig!!

• Sadwife
    Anonym skrev 2013-09-16 04:57:52 följande:

Min kille fick sms av en tjej som bor långt ifrån oss där det stod "vi ses på badoo" för ett tag sedan... Jag blev såklart förvirrad men vad jag kan se har han inget konto där...

Någon som vet något om det?

Ja han har ett annat alias! Det hade/har min man.
  • Anonym (samma)

Min man har hämtat badoo och en massa andra dejtingappar till sin mobil, jag upptäckte det av misstag. Själv säger han att han trodde det var vanliga sociala nätverksappar och att han inte har kvar dem men jag tror honom inte så jag funderar på att registrera mig och se om han finns där. 

• Anonym (:))

Badoo hänger ihop med facebook.
    Spärra applikationen på facebook sidan så är inte badoo aktivt.

• Anonym (a)

jag tror att det är vanligt att profiler finns kvar men att de inte syns utåt. Så är det för mig. Jag får mail ibland från Match.com och även Firstdate (eller vad den heter) men det är mer som nyhetsmail, det är inte folk som skriver till mig. Det kan tex stå "titta vad som hänt sedan sist du var inne" och så vill de locka en att gå in.

Jag har försökt att helt ta bort och avsluta profilerna, jag använde dem inte, reggade men la inte in någon bild eller skrev någon text, utan valde till slut en annan site jag använde. Detta är nu över 2 år sedan, kanske närmre 3 egentligen, och jag får ff såna mail. Som jag förstår det så syns inte mina profiler för andra eftersom jag pausade dem, men jag lyckades alltså inte ta bort dem helt. Men om jag inte går in så blir de inte aktiverade. Antar att företagen vill ha de gamla kvar så ser det ut som om de har många fler medlemmar?

som svar till TS: om det tom finns foto på din kille så har han självklart laddat upp det själv, om han nu inte haft nån kompis som gjort ett fejkkonto med hans foto för att vara dum. 

jag tror att om man bara varit inne och kikat på en sån här site kan man säkert få mail från dem, men det betyder inte att man har en profil där. De gör väl vad som helst för att locka till sig nytt folk. Men att registrera, det måste man göra själv. 

• Sadwife
    Anonym skrev 2013-09-16 04:57:52 följande:

Min kille fick sms av en tjej som bor långt ifrån oss där det stod "vi ses på badoo" för ett tag sedan... Jag blev såklart förvirrad men vad jag kan se har han inget konto där...

Någon som vet något om det?

Han har ett annat alias där.
Svar på tråden Pojkvän reggad på Badoo